To już koniec Toyoty Avensis. Na jej miejscu pojawi się nowy-stary model

Czas pożegnać się z jednym z najpopularniejszych aut menadżerów klasy średniej. Cykl produkcji Toyoty Avensis powoli dobiega końca. Japończycy nie przygotowali bezpośredniego następcy, a miejsce tego modelu zajmie nieco zapomniane w Europie auto.

Nie doczekamy się trzeciego liftingu Avensisa. To auto i tak utrzymało się na rynku za długo.

Nie doczekamy się trzeciego liftingu Avensisa. To auto i tak utrzymało się na rynku za długo. (fot. Mariusz Zmysłowski)

Toyota Avensis, zaprezentowana jeszcze na targach w Paryżu dziesięć lat temu, w końcu pożegna się z polskim rynkiem. Po wyrobieniu sobie całkiem sporej renomy, zdobyciu zaufania wśród klientów oraz przejściu co najmniej dwóch liftingów, Toyota nie jest już wystarczająco konkurencyjna. Avensis podzieli los Hondy Accord, która nie doczekała się kolejnej generacji.

Zamiast tego Toyota zdecydowała się na wprowadzenie na rynek nieco zapomnianego przez nas modelu Camry. Polski importer przestał oferować to auto latem 2004 roku. Teraz, po zaprezentowaniu Camry ósmej generacji przygotowanej na rynki ponad 100 krajów, ta limuzyna ma szansę wrócić na polskie drogi. Czego możemy się więc spodziewać?

Toyota, która wygląda całkiem nieźle? Do czego to doszło!

Nowa Toyota Camry opracowana została na platformie TNGA znanej już z Priusa, C-HR, a nawet Lexusa LC. Dzięki temu auto ma niższy środek ciężkości, choć nie da się ukryć, że Camry nie była i nie będzie samochodem sportowym. Zamiast tego skupiono się na podniesieniu komfortu pasażerów. W stosunku do poprzedniej generacji całkowicie przemodelowano fotele.

W kabinie zamontowano też 7-calowy wyświetlacz zastępujący zegary jak i 8-calowy ekran multimediów, które mają dostęp do Internetu. To zupełnie nowy system o nazwie Entune 3.0, który oparty jest na Linuxie i pozwoli na zainstalowanie aplikacji z zewnętrznych źródeł.

Wygląda rewelacyjnie, lecz z ostateczną oceną wstrzymamy się do bezpośredniego kontaktu z autem.

Producent najpewniej zdecyduje się na wprowadzenie odmiany hybrydowej, która opierać się będzie na czterocylindrowej jednostce o pojemności 2,5 litra. W ofercie znajdzie się również motor V6 o pojemności 3,5 litra. Niestety, Japończycy pozostaną przy bezstopniowych przekładniach CVT. Auto pojawi się w salonach najprawdopodobniej pod koniec tego roku.

Zobacz również: Toyota Prius Plug-in

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Czterodrzwiowy Mercedes-AMG GT na oficjalnych zdjęciach. Premiera już wkrótce LPG paliwem dla ubogich? Chyba nie, skoro znajduje się w autach za 100-200 tys. zł Uśrednione, poprawne i nudne. Kiedyś reklamy aut robiły wrażenie, dziś nudzą na śmierć Mercedes-Maybach Klasy A? To nie przyszłość, to science fiction Sprawdzili tysiące przypadkowych aut. Stan techniczny nie jest najlepszy Dilerzy aut zacierają ręce. Ponad jedna dziesiąta wyjedzie za granicę Ulepszyć wnętrze Mercedesa-AMG? Polacy to potrafią Pierwszy szkic nowego Volkswagena Touarega. Będzie miał geny Porsche Rzuć wszystko, co robisz, Stratos powraca! Pod maską 550 KM, ale nie będzie lancią Klasyczne auta są modne, więc Włosi przywrócą im blask. W ofercie alfy, lancie i fiaty Plany Morawieckiego mają się nijak do rzeczywistości. Rynek notuje rekord importu używanych aut 800 KM, 800 Nm, 800 Kg. McLaren Senna jest szybszy niż P1 GTR Kto pojedzie po mleko? Poznaliśmy datę premiery 25. sezonu "Top Gear" Najważniejsze zmiany pod maską. Oto odświeżona Skoda Fabia Peugeot 205 GTI zbyt oklepany? Wyróżnij się, kupując jego opancerzoną wersją Zakaz prowadzenia samochodu za jazdę po pijanemu rowerem. RPO staje po stronie kierowcy Najmniej kłopotliwe samochody według Warranty Direct. Częstotliwość usterek i koszty napraw Używasz telefonu na postoju? We Francji dostaniesz za to mandat Taksówkarze nie mogą się mylić. Hybrydy są jak stare mercedesy Kolejne auto w naszym garażu marzeń. Ford rozszerzy ofertę o Rangera Raptora Mercedes opatentował nowe nazwy. Na liście GLB 40 i Turbo 48 Nowe Porsche 911 GT3 RS. Znajomi i tak nie zauważą różnicy Nowa Kia Ceed już wkrótce. Atrakcyjny wygląd i dwie wersje nadwoziowe Ford Ka+ w nowej odsłonie. Lifting rok po premierze

Popularne w tym tygodniu:

Polscy kierowcy są coraz bardziej świadomi. Rezygnują z opon zimowych Marki, dla których silnik jest piętą Achillesa. Zestawienie Warranty Direct Taksówkarze nie mogą się mylić. Hybrydy są jak stare mercedesy Zakaz prowadzenia samochodu za jazdę po pijanemu rowerem. RPO staje po stronie kierowcy Rzuć wszystko, co robisz, Stratos powraca! Pod maską 550 KM, ale nie będzie lancią Dowody rejestracyjne są przestarzałe. Proponujemy kilka zmian LPG paliwem dla ubogich? Chyba nie, skoro znajduje się w autach za 100-200 tys. zł To już koniec Toyoty Avensis. Na jej miejscu pojawi się nowy-stary model IKEA będzie im zazdrościć. Mercedes przygotował najszybszą komodę na kołach Do widzenia, Fordzie Focusie RS. Limitowana wersja na pożegnanie hothatcha Plany Morawieckiego mają się nijak do rzeczywistości. Rynek notuje rekord importu używanych aut Ulepszyć wnętrze Mercedesa-AMG? Polacy to potrafią