Doczekaliśmy się pierwszego samochodu elektrycznego z Polski. To ogromny dostawczak

Firmy z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji otrzymały w Hanowerze pierwsze egzemplarze Volkswagena e-Craftera. Duży samochód dostawczy, wykorzystujący do napędu motory elektryczne, na razie przechodzi fazę testów. Co ciekawe, jest on pierwszym samochodem elektrycznym, który będzie masowo produkowany w Polsce.

Fabryka we Wrześni wytwarza wszystkie rodzaje Craftera - zarówno te elektryczne, jak i ze specjalnymi zabudowami

Fabryka we Wrześni wytwarza wszystkie rodzaje Craftera - zarówno te elektryczne, jak i ze specjalnymi zabudowami (mat. prasowe)

Rządowy projekt elektromobilności dalej znajduje się w powijakach, konkurs na samochód elektryczny rozciąga się w czasie, a ładowarek do pojazdów z bateriami na pokładzie w Polsce nie przybywa w odpowiednim tempie. Nasza droga do popularyzacji e-samochodów jest jeszcze długa, choć nie oznacza to, że nasz kraj nie liczy się w tym "elektryzującym" wyścigu. Zakłady Volkswagena we Wrześni, zlokalizowanej pod Poznaniem, będą bowiem brać udział w stworzeniu dostawczego e-Craftera.

Choć do masowej produkcji droga jeszcze daleka, już teraz wiadomo, że podpoznańskie fabryki będą odpowiedzialne za przygotowanie około 2 tys. egzemplarzy testowych. Z zamontowanym kokpitem i okablowaniem auta pojadą do Niemiec na wyczerpujące próby sprawnościowe. Te potrwają do połowy 2018 roku.

Nakłady finansowe w wysokości 800 milionów euro przeznaczone na budowę fabryki oraz wyposażenie jej w urządzenia produkcyjne powodują, że zakład we Wrześni jest największą dotychczasową inwestycją zagraniczną w Polsce.

Volkswagen e-Crafter został skonstruowany na bazie zwykłej, napędzanej silnikiem spalinowym, wersji. Dodatkowe akumulatory zostały umieszczone w podłodze. Nadchodzące testy będą wykonywać firmy powiązane z transportem oraz rzemieślnictwem. Według statystyk, ich samochody przejeżdżają dziennie od 70 do 100 km, 85 proc. tras obejmuje tereny miejskie, a silniki są uruchamiane wielokrotnie. Dlatego też e-Crafter ma zasięg 160 km, a jego prędkość maksymalna została ograniczona do 90 km/h.

Fabryka we Wrześni została otwarta w październiku 2016 roku i jest w stanie wyprodukować ok. 380 samochodów na dobę. Sama lakiernia ma powierzchnię 10 boisk piłkarskich, a długość systemów transportujących karoserię to aż 2,8 km. To tutaj przygotowano Halę Zabudów Specjalnych, gdzie mają być produkowane samochody policyjne, dla straży pożarnej czy też ratownictwa medycznego. To tutaj powstawać ma również California XXL. To największy kamper niemieckiego producenta, również oparty na modelu Crafter.

Volkswagen California XXL - jeszcze w fazie konceptu, lecz już powoli szykujemy się do rozpoczęcia produkcji.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Podziel się:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Tankowanie smarta skończyło się eksplozją. Kobieta pomyliła otwory Przepiękne pożegnanie auta. Fan marki rozstaje się ze swoim saabem 9-3 Jakich zmian w przepisach można spodziewać się w 2018 roku? Większość z nich i tak stoi pod znakiem zapytania Smog nie powstaje przez samochody. Straż miejska ma broń na trucicieli Dlaczego na drogach ginie tylu pieszych? Zwykle to wina kierowców "Top Gear" powraca! Krótka zapowiedź jednego z nowych odcinków Mercedes Brabus W140 7.3 S V12 z Rosji wystawiony na sprzedaż. Karabin AK-47 gratis Prawie 500 koni mechanicznych i 4 sekundy do setki. Wiemy czym jeździ Popek Przerwa od karpia. 5 konfiguratorów, które umilą czas przy świątecznym stole Nowe BMW X2 zadebiutowało na rynku. Znamy ceny Policja rozpoczyna świąteczną akcję na drogach. Mają pomagać i karać Pasmo zwycięstw Tesli wreszcie przerwane. Wiekowy Hummer H2 pokonał Model X R8 bez następcy i hybryda w modelach RS. Plany Audi na najbliższe lata Nowy Hyundai Veloster zrzuca kamuflaż. Póki co nieoficjalnie Cola zamiast benzyny. "Naukowy" eksperyment na wideo Facebook usunął Złomnika. Dziękujemy tym, którzy się do tego przyczynili Jon Olsson ścina dach w swoim Mercedesie G500 4x4². Nie mieścił się na parkingach Zapomniany polski samochód elektryczny ELV001 przejeżdżał 100 km za 4 zł w 2013 roku. Co się z nim stało? Tymi samochodami jeździł Robert Lewandowski. Zaczynał skromnie Replika Volkswagena Golfa W12 napędzana mocą TDI. Szalony pomysł Brytyjczyka Audi pokazało film z nowym A6. Co wiemy o tej limuzynie? Ekologia nie musi wykluczać stylu. Morgan EV3 na drogach w 2018 roku Jeździsz innym "na zderzaku"? To nie dziw się, że wszędzie są korki Kierowcy drogich aut częściej łamią przepisy? Amerykańscy naukowcy to sprawdzili

Popularne w tym tygodniu:

Tankowanie auta podczas ośmiogodzinnego driftu. BMW sięgnęło po rozwiązania z samolotu Zrobili z "malucha" potwora na kołach. Ma silnik Hayabusy o mocy 190 KM Polska policja zawstydziła spotterów. W 3 godziny odnaleźli astona martina i rolls-royce'a Ponad 370 km przejechane bokiem. BMW odzyskało dawny rekord Prezydent Turkmenistanu nie zwalnia z absurdami. Teraz zakazał kobietom prowadzić auta Gorąca woda i zmrożona szyba nie idą w parze. Nie popełnij tego błędu BMW pewnie nie chce, byśmy oglądali te zdjęcia. Tak wygląda nowa seria 8 25 lat jak jeden dzień. Oto samochody, które kwalifikują się do żółtych tablic! Amerykanie w Oregonie wreszcie mogą sami tankować samochód. I są tym faktem przerażeni Nowe policyjne BMW już na drogach. Wiemy, gdzie stacjonują Oświetlenie przyszłości? Tysiące diod, a każda z nich żyje własnym życiem Koniec dominacji Volvo? Volkswagen najbezpieczniejszy w trzech klasach na sześć!