WP Pomaga: alternatywa dla Peugeota 5008 za 100 tys. zł. Proponujemy "japończyka"

Ten artykuł ma 3 strony:

Kilka słów o samochodach

Peugeot 5008 - SUV, który został stworzony w koncepcji minivana.

Jak na ironię, jedynym autem, którym nie mieliśmy okazji jeździć jest nasz główny bohater – Peugeot 5008 – więc tu żadnych subiektywnych uwag panu Michałowi nie podsuniemy, o czym zresztą został wcześniej poinformowany. Przypominamy natomiast, że jest to model, który tak jak 3008 zastąpił minivana. Został zaprojektowany jako SUV, ale w koncepcji auta rodzinnego.

W Peugeocie 5008 tylne fotele są regulowane niezależnie i mają zaczepy Isofix

Dlatego ma niezależne fotele w dwóch rzędach, wszystkie regulowane. Wielką zaletą jest to, że z tyłu można skorzystać z trzech zaczepów ISOFIX. Standardowo bagażnik ma pojemność do 780 l, a duże schowki poukrywano pod podłogą. Ten w konsoli środkowej z przodu ma ponad 8 l pojemności, a pod nogami pasażerów z tyłu są dwa po 10,6 l. Pod względem funkcjonalności i wszechstronności Peugeot 5008 nie ma sobie równych w swojej klasie.

Bagażnik Peugeota 5008 jest ogromny, a do tego w aucie jest dużo schowków.

Zupełnie innym autem jest kompaktowy Renault Kadjar. Krótszy o 19 cm od Peugeota 5008 nie oferuje ani takiej przestrzeni, ani też tak dużej funkcjonalności. Ma tylko 472-litrowy bagażnik, a w kabinie wygodnie pojadą cztery dorosłe osoby lub z tyłu trójka dzieci, ale nie w trzech fotelikach. Jak pan Michał sam stwierdził, jest to model, który mniej więcej określa jego minimum potrzeb.

Największą bodaj wadą Kadjara jest jakość wykonania kabiny, a konkretnie skrzypienie plastików. Pod wieloma względami jest bardzo podobny do Nissana Qashqaia. Prowadzi się pewnie i bez emocji, ale jest to samochód wygodny.

Renault Kadjar to klasyczny, kompaktowy crossover. Nieco większy od Nissana Qashqaia, ale znacznie mniejszy od Nissana X-Trail.

Zobacz również: Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

Przewagą Renault Kadjara nad Peugeotem 5008 jest większy wybór wersji silnikowych i wyposażenia w tej samej cenie lub po prostu niższa cena zakupu.

Renault Kadjar dCi 130 4×4 BOSE — test, opinia, spalanie, cena

Renault podejmuje drugą próbę wejścia w segment średniej wielkości crossoverów. Po udanym, ale niedocenionym Koleosie opracowanym na podzespołach…

Godnym konkurentem Peugeota 5008 jest Nissan X-Trail. Trudno było wybrać trzecie francuskie auto do zestawienia, skoro pan Michał wykluczył Peugeota 3008. Dlatego szukałem "mieszańca". Jako, że Opel Grandland X jest samochodem o podobnych gabarytach co Kadjar i 3008, wybrałem X-Traila z aliansu Renault-Nissan.

Nissan X-Trail jest typowym, dużym SUV-em

Wspólne z Kadjarem niektóre elementy konstrukcyjne i układ napędowy nie czynią z niego bliźniaka, najwyżej dalszego krewniaka. Natomiast wizualnie wydaje się ogromny, ale i w praktyce jest nieco większy od Peugeota 5008. Nadwozie jest dłuższe o 5 cm, ale rozstaw osi znacznie krótszy, bo o 13,5 cm. Dlatego przestrzeń w kabinie nie została wykorzystana tak efektywnie jak we francuskim aucie, ale miejsca jest dużo i piątka pasażerów pojedzie nim wygodnie, a do tego bagażnik ma pojemność 565 l.

Kabina X-Traila nie została wykorzystana tak efektywnie jak Peugeota 5008, ale i tak jest przestronna i ma duży bagażnik.

Przy podobnej cenie, przewagą X-Traila nad 5008 jest przede wszystkim mocniejszy silnik i świetne zawieszenie. Ponadto w teście ten samochód, pomimo napędu na przednie koła, potwierdził spore aspiracje do pokonywania bezdroży.

Nissan X-Trail DIG-T 160: duży SUV z małym silnikiem i brakiem napędu 4×4

Nie od dziś wiadomo, że SUV wcale nie musi mieć napędu na cztery koła, choć patrząc na potężnego Nissana X-Trail trudno oprzeć się wrażeniu, że…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: WP Pomaga

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Dlaczego serwis klimatyzacji najlepiej wykonać na wiosnę? Rodzaje wtyczek do samochodów elektrycznych Mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu – szpera płytkowa [część 4] Jak chronić auto zimą? [poradnik] Jak wymienić tarcze hamulcowe? Do czego służą przeguby półosi i jakie są objawy ich zużycia? Obowiązkowe wyposażenie samochodu - samochodem na wakacje [cz.6] Holowanie pojazdu – podstawy prawne i porady praktyczne Jak wycenić uszkodzenia blacharskie samochodu? Teraz zrobisz to online! Uderzenie pioruna w samochód. Tłumaczymy, czy coś grozi kierowcy Najlepsze opony zimowe w rozmiarze 185/65 R15 Jak działa przekładnia CVT?

Popularne w tym tygodniu:

Licznik przebiegu się przekręcił lub zatrzymał. Problem dotyczy sporej grupy aut 5 miejsc, w których od 1 lipca łatwiej będzie stracić prawo jazdy Kolory tablic rejestracyjnych w Polsce – co oznaczają? Co to jest przyczynienie się do wypadku drogowego i kiedy następuje? 6 rzeczy, którymi lubią chwalić się sprzedawcy. Uważaj, to może być pułapka Wideorejestrator Mio Mi Viue 795: zaawansowane urządzenie w przystępnej cenie 6 utrwalonych przekonań o samochodach. Mity, które trudno wykorzenić Leasing auta używanego w 2020 roku. Zobacz, o czym musisz pamiętać Leasing konsumencki – co powinieneś o nim wiedzieć?