Test fotelików ADAC 2017

Bezpieczeństwo dzieci jest bardzo istotne dla większości rodziców. Podczas podróży samochodem kluczowe znaczenie ma fotelik i jego zamocowanie. To drugie jest kwestią dbałości o szczegóły. Jeśli zaś chodzi o sam fotelik, to wybierając go dla swojego dziecka, warto zaznajomić się z wynikami testów. Od lat prowadzi je niemiecki automobilklub ADAC. Właśnie zaprezentował wyniki najnowszej edycji.

PAP/Wojciech Pacewicz

Eksperci ADAC tym razem wzięli pod lupę 37 modeli fotelików. Oceniano ich zdolność do absorbowania energii w czasie zderzenia, praktyczność, a także obecność w tapicerce szkodliwych substancji. ADAC sprawdziło produkty aż siedmiu kategorii – w tym coraz popularniejszych wśród rodziców fotelików, które charakteryzują się większą uniwersalnością w zakresie wagi i wieku dziecka, jakie może być w nich przewożone.

Choć perspektywa ograniczenia liczby fotelików potrzebnych dziecku na przestrzeni lat jest kusząca, to niemieccy specjaliści nie polecają tego rozwiązania. Uniwersalne foteliki zwykle oferują gorsze zabezpieczenie młodszym dzieciom. Tymczasem eksperci ADAC zalecają, by do drugiego roku życia przewozić dziecko tyłem do kierunku jazdy. Takich możliwości nie dają zwykle uniwersalne foteliki.

W testach ADAC 50 proc. wyniku stanowi ocena bezpieczeństwa podczas zderzenia, w 40 proc. łatwość obsługi, a w pozostałych 10 proc. — ergonomia. Jeśli fotelik jest wolny od szkodliwych substancji, otrzymuje jedną lub dwie gwiazdki; minus oznacza obecność substancji, które mogą szkodzić dziecku. Ten aspekt testu fotelików nie jest wliczany do ogólnej oceny, która jest tym lepsza, im niższa. Oto wyniki testu fotelików na rok 2017. Zostały one uszeregowane od najlepszych do najgorszych:

Foteliki od 0 do 1 roku życia

Stokke iZi Go Modular: ocena końcowa: 1,8; brak szkodliwych substancji: ++
Stokke iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 1,9; ++
Bergsteiger Babyschale: 3,4; ++
Joolz iZi Go Modular: 5,5; -
Joolz iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 5,5; -

Foteliki od 0 do 1,5 roku życia

Cybex Aton 5: ocena końcowa: 1,6; brak szkodliwych substancji: ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Base: 1,7; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2: 1,7; ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Flex Base: 1,8' ++
GB Idan: 1,8; ++
GB Idan + Base-Fix: 1,8; ++
Nuna Pipa Icon + Pipafix Base: 1,8; +
Britax Romer baby Safe i-Size: 1,9; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2-fix: 1,9; ++
Nuna Pipa Icon: 2,0; +
Hauck Zero Plus Comfort: 2,7; +

Foteliki od 0 do 4 roku życia

Maxi-Cosi AxissFix Plus: ocena końcowa: 2,3; brak szkodliwych substancji: +
Recaro Zero.1 i-Size: 2,3; ++
Joie Spin 360: 2,8; +
Takata Midi i-Size Plus + i-Size Base Plus: 2,9; +

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Foteliki od 0 do 12 roku życia

Graco Milestone: ocena końcowa: 3,9; brak szkodliwych substancji: +

Foteliki od 1 do 7 roku życia

Axkid Wolmax: ocena końcowa: 3,8; brak szkodliwych substancji: ++

Foteliki od 1 do 12 roku życia

Cybex Pallas M SL: ocena końcowa: 1,9; brak szkodliwych substancji: ++
Cybex Pallas M-Fix SL: 1,9; ++
Kiddy Guardianfix 3: 1,9; +
Britax Romer Evolva 1–2-3 SL SICT: 2,6; ++
Nania I-Max SP: 2,7; +
Osann I-Max SP: 2,7; +
Britax Romer Advansafix III SICT: 2,8; ++
Casualplay Multipolaris Fix: 5,5; ++
LCP Kids Saturn iFix: 5,5; +

Foteliki od 4 do 12 roku życia

Cybex Solution M SL: ocena końcowa: 1,7; brak szkodliwych substancji: ++
Cybex Solution M-Fix SL: 1,7; ++
Kiddy Cruiserfix 3: 1,8; +
Baier Adefix: 2,1; ++
Baier Adebar: 2,2; ++
Casualplay Polaris Fix: 2,9; ++

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Co to jest i jak działa hamownia podwoziowa? Zawieszenie pneumatyczne – luksus, wygoda, ale też spore koszty eksploatacyjne Wjazd do lasu – kiedy nie wolno tego robić, jakie czekają cię konsekwencje? 3.0d: flagowy diesel BMW nie jest taki idealny, jak go malują Rozgrzany samochód jest dla dziecka śmiertelną pułapką Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla

Popularne w tym tygodniu:

Ilu z was jeździ jeszcze na oponach letnich? Okazuje się, że wielu Czy da się kupić auto za 800 zł i nim jeździć? Sprawdzamy, ile to naprawdę kosztuje Od 16 listopada na stacjach zimowe paliwo. Co oferują najwięksi gracze? Płyn do spryskiwaczy wymieniaj na zimowy już teraz. Oto najprostsza metoda Zimowe opony do auta segmentu D. Test GTU 2017 Skąd wziąć oryginalne części do nietypowego pojazdu? To spory problem dla ubezpieczyciela