Test fotelików ADAC 2017

Bezpieczeństwo dzieci jest bardzo istotne dla większości rodziców. Podczas podróży samochodem kluczowe znaczenie ma fotelik i jego zamocowanie. To drugie jest kwestią dbałości o szczegóły. Jeśli zaś chodzi o sam fotelik, to wybierając go dla swojego dziecka, warto zaznajomić się z wynikami testów. Od lat prowadzi je niemiecki automobilklub ADAC. Właśnie zaprezentował wyniki najnowszej edycji.

Eksperci ADAC tym razem wzięli pod lupę 37 modeli fotelików. Oceniano ich zdolność do absorbowania energii w czasie zderzenia, praktyczność, a także obecność w tapicerce szkodliwych substancji. ADAC sprawdziło produkty aż siedmiu kategorii – w tym coraz popularniejszych wśród rodziców fotelików, które charakteryzują się większą uniwersalnością w zakresie wagi i wieku dziecka, jakie może być w nich przewożone.

Choć perspektywa ograniczenia liczby fotelików potrzebnych dziecku na przestrzeni lat jest kusząca, to niemieccy specjaliści nie polecają tego rozwiązania. Uniwersalne foteliki zwykle oferują gorsze zabezpieczenie młodszym dzieciom. Tymczasem eksperci ADAC zalecają, by do drugiego roku życia przewozić dziecko tyłem do kierunku jazdy. Takich możliwości nie dają zwykle uniwersalne foteliki.

W testach ADAC 50 proc. wyniku stanowi ocena bezpieczeństwa podczas zderzenia, w 40 proc. łatwość obsługi, a w pozostałych 10 proc. — ergonomia. Jeśli fotelik jest wolny od szkodliwych substancji, otrzymuje jedną lub dwie gwiazdki; minus oznacza obecność substancji, które mogą szkodzić dziecku. Ten aspekt testu fotelików nie jest wliczany do ogólnej oceny, która jest tym lepsza, im niższa. Oto wyniki testu fotelików na rok 2017. Zostały one uszeregowane od najlepszych do najgorszych:

Foteliki od 0 do 1 roku życia

Stokke iZi Go Modular: ocena końcowa: 1,8; brak szkodliwych substancji: ++
Stokke iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 1,9; ++
Bergsteiger Babyschale: 3,4; ++
Joolz iZi Go Modular: 5,5; -
Joolz iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 5,5; -

Foteliki od 0 do 1,5 roku życia

Cybex Aton 5: ocena końcowa: 1,6; brak szkodliwych substancji: ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Base: 1,7; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2: 1,7; ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Flex Base: 1,8' ++
GB Idan: 1,8; ++
GB Idan + Base-Fix: 1,8; ++
Nuna Pipa Icon + Pipafix Base: 1,8; +
Britax Romer baby Safe i-Size: 1,9; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2-fix: 1,9; ++
Nuna Pipa Icon: 2,0; +
Hauck Zero Plus Comfort: 2,7; +

Foteliki od 0 do 4 roku życia

Maxi-Cosi AxissFix Plus: ocena końcowa: 2,3; brak szkodliwych substancji: +
Recaro Zero.1 i-Size: 2,3; ++
Joie Spin 360: 2,8; +
Takata Midi i-Size Plus + i-Size Base Plus: 2,9; +

Zobacz również: Przystanek Bieszczady - Skodą Karoq odkrywamy polską Alaskę

Foteliki od 0 do 12 roku życia

Graco Milestone: ocena końcowa: 3,9; brak szkodliwych substancji: +

Foteliki od 1 do 7 roku życia

Axkid Wolmax: ocena końcowa: 3,8; brak szkodliwych substancji: ++

Foteliki od 1 do 12 roku życia

Cybex Pallas M SL: ocena końcowa: 1,9; brak szkodliwych substancji: ++
Cybex Pallas M-Fix SL: 1,9; ++
Kiddy Guardianfix 3: 1,9; +
Britax Romer Evolva 1–2-3 SL SICT: 2,6; ++
Nania I-Max SP: 2,7; +
Osann I-Max SP: 2,7; +
Britax Romer Advansafix III SICT: 2,8; ++
Casualplay Multipolaris Fix: 5,5; ++
LCP Kids Saturn iFix: 5,5; +

Foteliki od 4 do 12 roku życia

Cybex Solution M SL: ocena końcowa: 1,7; brak szkodliwych substancji: ++
Cybex Solution M-Fix SL: 1,7; ++
Kiddy Cruiserfix 3: 1,8; +
Baier Adefix: 2,1; ++
Baier Adebar: 2,2; ++
Casualplay Polaris Fix: 2,9; ++

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Awarie łańcucha rozrządu - przyczyny i diagnoza Niewłaściwe paliwo w baku – co zrobić? Zielona Karta - co to jest i gdzie musisz ją mieć? Co to jest szpera? Wyjaśniamy działanie mechanizmu, który ułatwia "latanie bokiem" Awarie systemu Common Rail - co może się popsuć? Awarie pasków wieloklinowych - przyczyny i diagnoza Co to jest mikrohybryda? Sprawdź jak działa prosty sposób na oszczędzanie paliwa Zaparowane szyby - przyczyny dokuczliwego problemu Jakie dokumenty musi mieć kierowca? Jak działa przekładnia CVT? Kto może kierować ruchem drogowym? Jak używać automatycznej skrzyni biegów? Dlaczego w aucie z filtrem DPF podnosi się poziom oleju? Elektryczny hamulec postojowy – lepszy niż mechaniczny? Jak właściwie przechowywać opony i koła? Prawo jazdy kategorii B – czym można jeździć? Opony typu run-flat czy zwykłe – które wybrać? Jak powinien zachować się kierowca podczas kontroli drogowej? Czy amortyzatory trzeba wymieniać parami? Towarzystwo ubezpieczeniowe unika wypłaty odszkodowania – co dalej? Jak dobrze kupić używane auto z silnikiem Diesla? Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać?

Popularne w tym tygodniu:

Czy warto bardziej dbać o silnik Diesla? Kosztuje to sporo, ale naprawy są jeszcze droższe Czy wydatek na auto może być inwestycją? Możesz zarobić nawet kilka tysięcy Jak sprawdzić auto używane przed zakupem? Przeczytaj zanim przepłacisz Wymieniłeś silnik na niesprawny? Sprawdź, do czego masz prawo Wymiana rozrządu przed czasem wskazana? Niekiedy warto zrobić to wcześniej w tych benzyniakach Lepkość a gęstość oleju. Sami sprawdzamy jaka jest zależność