Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi

Ten artykuł ma 9 stron:

Hyundai i Kia

Koreański producent oferuje aż trzy kompaktowe modele i każdy z nich jest dostępny z prostym silnikiem z rodziny MPI. W ofercie pozostaje jeszcze poprzednia generacja i30, choć hatchback jest już modelem wyprzedażowym z rocznika 2016. Z silnikiem 1.4 MPI o mocy 100 KM kosztuje od 54 700 zł.

Hyundai i30

Więcej zapłacicie za wersję Wagon, czyli kombi. Ta też jest oferowana w roczniku 2017, choć po niedawnej premierze nowej generacji zacznie znikać z oferty. Za auto z tą samą jednostką trzeba zapłacić od 52 900 zł, ale dopiero za 59 400 zł dostaniecie auto z klimatyzacją.

Silnik 1.4 MPI udało się przeszczepić również do nowej generacji modelu i30 z korzyścią dla klientów. Dzięki temu auto można kupić taniej, a kosztuje od 65 700 zł. Jest dostępne w trzech standardach wyposażenia, więc nie jest traktowane po macoszemu. Za wersję kombi zapłacicie od 69 700 zł.

To jednak wciąż nie koniec oferty. Również kompaktowy, choć nieco przerośnięty model Elantra, będący sedanem i zupełnie inną konstrukcją niż i30, może być wyposażony wyłącznie w prostą jednostkę 1.6 MPI o mocy 128 KM lub diesla. Wersja benzynowa kosztuje od 64 400 zł.

Bratnia marka Kia, podobnie jak Hyundai, pozostawia w ofercie kompaktowego modelu Cee’d nieskomplikowany motor 1.4 MPI o mocy 100 KM. Dostępny jest zarówno w hatchbacku jak i kombi. Auto wyceniono na odpowiednio 56 990 zł i 60 490 zł za kombi.

Zobacz również: DS 5 1.6 THP - test samochodu

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? „Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców

Popularne w tym tygodniu:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga? Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Czy olej mineralny ma jeszcze rację bytu? Można go stosować w kilku sytuacjach WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu