Fisker EMotion EV (2017) - grafenowe baterie i ponad 600 km zasięgu

Fisker zaprezentował swój najnowszy model elektrycznego samochodu będącego konkurencją dla Tesli. Oto EMotion EV, który oferuje znakomite osiągi oraz zasięg 400 mil.

Fisker EMotion EV (2017) - grafenowe baterie i ponad 600 km zasięgu
Marcin Łobodziński

Producent jest u nas i w całej Europie tak egzotyczny, że mało kto wie o czym mowa, a już tym bardziej czym różni się Fisker od Karmy. Tak czy inaczej, odrodzona i niezależna od Karmy firma Fisker zaprezentowała nowy model elektryczny, który ma stawić czoła produktom Tesli. Raczej nie stawi, bo Tesla to dziś w segmencie pojazdów napędzanych prądem odpowiednik Ferrari, a Fisker najwyżej Zenvo.

Ich najnowszy model wyróżnia się sportową sylwetką, jakże inną od modeli Karma z długą linią nadwozia, przypominającą limuzynę. Bliżej mu już do Modelu 3 Tesli. Jest sportowy i jak dla mnie o niebo ładniejszy od wszystkich Tesli razem wziętych. Szczególnie interesująco wygląda króciutki tył, którego niestety nie widzimy na zdjęciach. Uwagę zwraca bardzo długi rozstaw osi w stosunku do całego nadwozia, co było zabiegiem mającym zmaksymalizować przestrzeń kabiny.

Obraz

Technika jeszcze jest owiana tajemnicą, choć wiemy, że nadwozie wykonano w całości z kompozytów węglowych. Auto ma osiągać prędkość około 260 km/h, ale nie to jest najważniejsze. Fisker wspólnie z firmą Nanotech Energy Inc. opracował grafenowe akumulatory, które zapewniają zasięg około 640 km i można je bardzo szybko naładować. Jaki będzie efekt? Nawet jeżeli dowiemy się czegoś więcej na ten temat, to w praktyce spotkanie z samochodem jest prawie niemożliwe.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)