Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Piecha AMG GT-RSR - pierwszy pomysł na niemieckiego hardkorowca

Ledwie dwa miesiące temu zadebiutował najszybszy Mercedes–AMG GT R, a tymczasem już pierwszy tuner prezentuje swój pomysł na ten model.

Piecha, jak każdy renomowany tuner twierdzi, że nawet w tak ekstremalnej wersji zawsze można coś poprawić. Opracowano więc pakiet GT-RSR.

Piecha, jak każdy renomowany tuner twierdzi, że nawet w tak ekstremalnej wersji zawsze można coś poprawić. Opracowano więc pakiet GT-RSR.

W tym przypadku skupiono się na aerodynamice Mercedesa-AMG GT R, która jest kompromisem pomiędzy wydajnością a estetyką.

W tym przypadku skupiono się na aerodynamice Mercedesa-AMG GT R, która jest kompromisem pomiędzy wydajnością a estetyką.

Oczywiście w świecie tuningu także mamy do czynienia z kompromisami, ale przesuwa się je w stronę wydajności.

Oczywiście w świecie tuningu także mamy do czynienia z kompromisami, ale przesuwa się je w stronę wydajności.

Większe skrzydło zaprojektowano pod okiem aerodynamików i jego celem jest generowanie większej przyczepności tylnej osi.

Większe skrzydło zaprojektowano pod okiem aerodynamików i jego celem jest generowanie większej przyczepności tylnej osi.

Wykonano  je z włókna węglowego, a umieszczono z uwzględnieniem wyników z tunelu. Brano pod uwagę obecność aktywnego spojlera w wersji fabrycznej. Wysuwa się on przy wyższej prędkości, wspomagając główny element.

Wykonano je z włókna węglowego, a umieszczono z uwzględnieniem wyników z tunelu. Brano pod uwagę obecność aktywnego spojlera w wersji fabrycznej. Wysuwa się on przy wyższej prędkości, wspomagając główny element.

Tak to wygląda gdy jest schowany...

Tak to wygląda gdy jest schowany...

Zobacz również: Mity o elektromobilności: MIT 4

...a tak po uniesieniu.

...a tak po uniesieniu.

Dużo uwagi poświęcono także dolnej części. Seryjne panele szczelnie zamykają podwozie Mercedesa-AMG GT R, a rolę dyfuzora pełnią otwory w przedniej części. W Piecha zdecydowano się na tradycyjne rozwiązanie, czyli klasyczny dyfuzor w wersji drogowej, oczywiście wykonany z włókna węglowego. Centralnie umieszczoną końcówkę wydechu zastąpiono czterema okrągłymi po bokach.

Dużo uwagi poświęcono także dolnej części. Seryjne panele szczelnie zamykają podwozie Mercedesa-AMG GT R, a rolę dyfuzora pełnią otwory w przedniej części. W Piecha zdecydowano się na tradycyjne rozwiązanie, czyli klasyczny dyfuzor w wersji drogowej, oczywiście wykonany z włókna węglowego. Centralnie umieszczoną końcówkę wydechu zastąpiono czterema okrągłymi po bokach.

Nie zapomniano również o przedniej części, gdzie zastosowano większy splitter z kompozytów węglowych.

Nie zapomniano również o przedniej części, gdzie zastosowano większy splitter z kompozytów węglowych.

Zwróćcie uwagę, że przedni zderzak nie pochodzi z wersji GT R, ale ze zwykłego GT S. Przednią część wyposażono w tradycyjną kratę grilla Mercedesa, czyli zupełnie inną niż w GT R z pionowymi żebrami.

Zwróćcie uwagę, że przedni zderzak nie pochodzi z wersji GT R, ale ze zwykłego GT S. Przednią część wyposażono w tradycyjną kratę grilla Mercedesa, czyli zupełnie inną niż w GT R z pionowymi żebrami.

O przyczepność mechaniczną mają zadbać opony Yokohama Advan Sport V105 o rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 305/30 ZR20 z tyłu. Przygotowano je do rozwijania prędkości 330 km/h.

O przyczepność mechaniczną mają zadbać opony Yokohama Advan Sport V105 o rozmiarze 275/35 ZR19 z przodu i 305/30 ZR20 z tyłu. Przygotowano je do rozwijania prędkości 330 km/h.

To większa prędkość niż fabryczne 318 km/h, ale samochód traci do wersji produkcyjnej 0,1 s z przyspieszenia do 100 km/h. Teraz czas rozpędzania to 3,7 s. Przyczyną mogą być i pewnie są węższe o 20 mm opony tylnej osi. A co zmieniono pod maską?

To większa prędkość niż fabryczne 318 km/h, ale samochód traci do wersji produkcyjnej 0,1 s z przyspieszenia do 100 km/h. Teraz czas rozpędzania to 3,7 s. Przyczyną mogą być i pewnie są węższe o 20 mm opony tylnej osi. A co zmieniono pod maską?

4-litrowy silnik V8 biturbo w wersji fabrycznej generuje maksymalną moc 585 KM i moment obrotowy 700 Nm. Tuner obiecuje parametry na poziomie 612 KM i 840 Nm. Jak widać, więcej nie zawsze oznacza szybciej. Tu mowa o sprincie do 100 km/h. Natomiast lekka nadwyżka mocy pozwala osiągnąć wyższą prędkość maksymalną pomimo większego skrzydła.

4-litrowy silnik V8 biturbo w wersji fabrycznej generuje maksymalną moc 585 KM i moment obrotowy 700 Nm. Tuner obiecuje parametry na poziomie 612 KM i 840 Nm. Jak widać, więcej nie zawsze oznacza szybciej. Tu mowa o sprincie do 100 km/h. Natomiast lekka nadwyżka mocy pozwala osiągnąć wyższą prędkość maksymalną pomimo większego skrzydła.

Jak przystało na renomowaną firmę, każdy obszar został dotknięty. Również wnętrze wyposażono w tapicerkę własnego  projektu, a opcją są obniżające sprężyny zawieszenia.

Jak przystało na renomowaną firmę, każdy obszar został dotknięty. Również wnętrze wyposażono w tapicerkę własnego projektu, a opcją są obniżające sprężyny zawieszenia.

Mercedes-AMG GT R (2016) - premiera

Mercedes oficjalnie prezentuje swoje najnowsze dzieło AMG GT R, które przedstawiane jest jako zielone zwierzę, grasujące w okolicy Zielonego Piekła.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

German Style, czyli jak to robią Niemcy [galeria] Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake OrangeArt Edition [galeria] Range Rover Evoque Ember Limited Edition z nowym systemem multimedialnym Toyota Celica kończy 35 lat - siedem generacji japońskiej legendy Volkswagen - czym zapracował sobie na dobrą reputację? [galeria] Tak powstawał kalendarz Miss Tuning 2010 - gorąca galeria! Które auto miało w Genewie największy spojler? Zwycięzcą został chińczyk! Ciemna strona mocy, czyli 900-konne BMW Z8 od G-Power [galeria] Bentley Continental GT3 i Bentley Blower - historyczne spotkanie po latach Specjalny Chevrolet Camaro jako Official Pace Car w 100. wyścigu Indy 500 Ekstremalny tuning samochodów egzotycznych - bestie o mocy ponad 1000 KM [cz.2] Porsche 911 GT3 | Galerie Czytelników