Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante?

W kategorii luksusowych crossoverów zrobiło się w ostatnich czasach gęsto. Na rynku mamy już propozycje z Japonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, a teraz również z Włoch. Jak wypada nowe Maserati Levante na tle najważniejszych konkurentów pod względem ceny?

Polski cennik Levante otwiera wersja z silnikiem wysokoprężnym. Cena podstawowa wynosi 87 190 euro, czyli równowartość 372 tys. zł. Drugim oferowanym wariantem jest Levante S, którego ceny zaczynają się od kwoty 108 815 euro, czyli równowartości 463 843 zł. Jakie silniki dostajemy w tych kwotach? Diesel to 3-litrowe V6 z turbodoładowaniem. Rozwija ono 275 KM. Motor benzynowy ma aż 430 KM. Ta włoska stajnia jest wytwarzana przez 3-litrowe V6 biturbo.

Powyższe jednostki oferują dobre osiągi. Diesel rozpędza Levante do 100 km/h w 6,9 s. Prędkość maksymalna tego SUV-a w wariancie wysokoprężnym wynosi 230 km/h. Odmiana S jest lepszym sprinterem. Osiąga 100 km/h w 5,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 264 km/h.

Od początku Levante jest porównywane przede wszystkim z Porsche Macanem i Jaguarem F-Pace. Niemiecki konkurent dostępny jest w Polsce w bez porównania większej liczbie wersji. W polskiej ofercie jest ich aż 5:

  • Macan: 252 KM za 226 400 zł
  • Macan S: 340 KM za 283 968 zł
  • Macan S Diesel: 258 KM za 279 423 zł
  • Macan Turbo: 400 KM za 383 843 zł
  • Macan GTS: 360 KM za 3339 962 zł

Podobne do siebie są tu wersje z dieslami o raz odmiana Turbo i Levante S. Porsche oferuje w dieslu nieco mniej mocy za mniejszą kwotę, ale zapewnia lepsze przyspieszenie — 6,3 s do 100 km/h. W przypadku Turbo różnica jest jeszcze większa. Słabsze Porsche osiąga 100 km/h w 4,8 s, podczas gdy Levante S potrzebuje na ten sam sprint 5,2 s.

Z czego wynika aż taka różnica? Porsche waży 1925 kg, a Maserati 2109 kg. Czy w takim razie te wozy są słusznie ze sobą przez wszystkich porównywane? Przyjrzyjmy się wymiarom. Maserati Mierzy 5003 mm długości i 3004 mm rozstawu osi. Drugi wymiar może w pewien sposób świadczyć o tym, ile miejsca znajdziemy w środku. Tymczasem Porsche Macan ma 4699 mm długości i 2807 mm rozstawu osi. Jest to więc auto ewidentnie mniejsze. Mniejszy jest też Jaguar F-Pace. Mierzy on 2874 mm w rozstawie osi i 4731 mm długości.

To nie koniec. Levante jest też dłuższe od Cayenne mierzącego 4855 mm i mającego rozstaw osi wynoszący 2895 mm. 420-konne Cayenne S, które 100 km/h osiąga w 5,5 s kosztuje w Polsce od 404 072 zł.

Wygląda więc na to, że Maserati stworzyło sobie swoją kategorię w świecie SUV-ów i crossoverów. Ze względu na ceny, osiągi i rozmiary trudno znaleźć konkurenta zbliżonego do Levante pod każdym względem.

Maserati Levante (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Zaprojektuj Volkswagena i wygraj staż Wojewódzkie grupy Speed nie próżnują. 13,3 tys. mandatów w miesiąc Zwrot o 180 stopni na autostradzie Z odrobiną szaleństwa – Senner TT RS Roadster (2010) Jednostka boxer diesel od Subaru w nowych modelach Elon Musk sugeruje, że media uwzięły się na Teslę. Sięga po statystyki wypadków Wyścigowa Honda CR-Z gotowa do prezentacji przed Le Mans Volkswagen Amarok Ultimate VW podkupuje Porsche Dodge Charger SRT8 392 – brutal po wizycie u kosmetyczki Yamaha R1 - Rossi replica Z wizytą w Rzepecki auto - serwisie klasycznych samochodów

Popularne w tym tygodniu:

12 skrętnych kół i 150-litrowy diesel. Terenowa lokomotywa to najlepszy pomysł Rosjan Motoryzacja jeszcze nie umarła. Lexus IS dostał 5-litrowe V8 Ford wycofa się z silników spalinowych w Europie. Od 2030 roku tylko elektryki Elektryki przyszłości będą mieć mniejszy zasięg. Szef Audi wyjaśnia dlaczego Idą większe kary za zanieczyszczenie drogi. Kierowca zapłaci nawet 5000 zł Frog z wyrokiem bezwzględnego więzienia. Sprawa ciągnęła się aż 7 lat Syntetyczne paliwo Porsche już w 2022 roku. Ma być wyjątkowo czyste Nowe obostrzenia dla wjeżdżających do Polski. W weekend dołączą kolejne Škoda Octavia Combi decepticon wygląda jak z transformersów. Można ją kupić w Polsce Nowy Mercedes-Benz Klasy C wygląda jak mała Klasa S. Imponuje techniką i rozczarowuje silnikami Nie doczekali się nowego wozu, ulepili go ze śniegu. Dzieło strażaków jest sławne na całą Polskę JLR odkrywa karty. Jaguar powie "bye" autom spalinowym, a Land Rover szykuje 6 elektryków