Ile w Polsce kosztuje Maserati Levante?

W kategorii luksusowych crossoverów zrobiło się w ostatnich czasach gęsto. Na rynku mamy już propozycje z Japonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii, a teraz również z Włoch. Jak wypada nowe Maserati Levante na tle najważniejszych konkurentów pod względem ceny?

Polski cennik Levante otwiera wersja z silnikiem wysokoprężnym. Cena podstawowa wynosi 87 190 euro, czyli równowartość 372 tys. zł. Drugim oferowanym wariantem jest Levante S, którego ceny zaczynają się od kwoty 108 815 euro, czyli równowartości 463 843 zł. Jakie silniki dostajemy w tych kwotach? Diesel to 3-litrowe V6 z turbodoładowaniem. Rozwija ono 275 KM. Motor benzynowy ma aż 430 KM. Ta włoska stajnia jest wytwarzana przez 3-litrowe V6 biturbo.

Powyższe jednostki oferują dobre osiągi. Diesel rozpędza Levante do 100 km/h w 6,9 s. Prędkość maksymalna tego SUV-a w wariancie wysokoprężnym wynosi 230 km/h. Odmiana S jest lepszym sprinterem. Osiąga 100 km/h w 5,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 264 km/h.

Od początku Levante jest porównywane przede wszystkim z Porsche Macanem i Jaguarem F-Pace. Niemiecki konkurent dostępny jest w Polsce w bez porównania większej liczbie wersji. W polskiej ofercie jest ich aż 5:

  • Macan: 252 KM za 226 400 zł
  • Macan S: 340 KM za 283 968 zł
  • Macan S Diesel: 258 KM za 279 423 zł
  • Macan Turbo: 400 KM za 383 843 zł
  • Macan GTS: 360 KM za 3339 962 zł

Podobne do siebie są tu wersje z dieslami o raz odmiana Turbo i Levante S. Porsche oferuje w dieslu nieco mniej mocy za mniejszą kwotę, ale zapewnia lepsze przyspieszenie — 6,3 s do 100 km/h. W przypadku Turbo różnica jest jeszcze większa. Słabsze Porsche osiąga 100 km/h w 4,8 s, podczas gdy Levante S potrzebuje na ten sam sprint 5,2 s.

Z czego wynika aż taka różnica? Porsche waży 1925 kg, a Maserati 2109 kg. Czy w takim razie te wozy są słusznie ze sobą przez wszystkich porównywane? Przyjrzyjmy się wymiarom. Maserati Mierzy 5003 mm długości i 3004 mm rozstawu osi. Drugi wymiar może w pewien sposób świadczyć o tym, ile miejsca znajdziemy w środku. Tymczasem Porsche Macan ma 4699 mm długości i 2807 mm rozstawu osi. Jest to więc auto ewidentnie mniejsze. Mniejszy jest też Jaguar F-Pace. Mierzy on 2874 mm w rozstawie osi i 4731 mm długości.

To nie koniec. Levante jest też dłuższe od Cayenne mierzącego 4855 mm i mającego rozstaw osi wynoszący 2895 mm. 420-konne Cayenne S, które 100 km/h osiąga w 5,5 s kosztuje w Polsce od 404 072 zł.

Wygląda więc na to, że Maserati stworzyło sobie swoją kategorię w świecie SUV-ów i crossoverów. Ze względu na ceny, osiągi i rozmiary trudno znaleźć konkurenta zbliżonego do Levante pod każdym względem.

Zobacz również: Maserati Levante S - test w zaśnieżonych górach

Maserati Levante (2016) - zdjęcia

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mercedes zamiast Jaguara? W Polsce może powstać fabryka koncernu Daimler Mercedes-Benz Klasy C63 AMG – Rottweiler od Piecha Design Jeep Grand Cherokee (2017) Trailhawk i Trackhawk - zapowiedź kolejnych wersji Jeepa Genesis pokaże w Nowym Jorku konkurenta BMW Serii 3 Toyota GT86 (2016) - lifting japońskiej zabawki dla dużych chłopców Mercedes-AMG GLC 43 4Matic (2016) - kolejny mocarz z V6 Genesis EQ900L (2016) - koreańska limuzyna większa od Maybacha Dyrektor ALD Automotive nie będzie już prezesem PZWLP SEAT Leon w barwach firmy A-T Krotoszyn Mitsubishi wprowadza program kredytowo-leasingowy z Bankiem BGŻ BNP Paribas Afera spalinowa: pierwszy polski pozew przeciwko Volkswagenowi Mercedes-Benz CLA (2016) - subtelny lifting Używane BMW i Fordy najczęściej poszukiwane przez profesjonalistów McLaren 570S GT4 i 570S Sprint (2016) - kolejna torowa zabawka z Wielkiej Brytanii Chevrolet Camaro ZL1 (2017) - premiera Robert Kubica wraca na tor ze swoim kolegą z WRC Fiat Tipo z silnikiem 1.4 T-Jet i LPG Policja w Łodzi mówi stop blokowaniu lewego pasa Škoda Fabia Combi ScoutLine (2016) - cennik Honda Civic X w wersji produkcyjnej na ilustracjach patentowych? Autonomiczny samochód Google'a pierwszy raz winny kolizji Coraz więcej osób prowadzi samochody pod wpływem narkotyków? Nie będziemy informowani o stanie zdrowia Michaela Schumachera Sprzedaż aut poleasingowych LeasePlanu

Popularne w tym tygodniu:

Kara za nieprzerejestrowanie pojazdu wyniesie do 1000 zł. Nowe przepisy w przygotowaniu Motoryzacyjne mity, w które wciąż wierzymy. Lepiej poznać prawdę Policjanci zatrzymali policjantkę. Straciła prawo jazdy za przekroczenie prędkości Żółte linie na skrzyżowaniu. Ministerstwo z pilotażowym projektem "yellow boxów" Koniec marzeń o polskim aucie elektrycznym? Raport wykonany dla rządu nie pozostawia złudzeń Przez nowe kary ceny używanych aut mogą pójść w górę. Są jednak też dobre wieści Policja prowadzi akcję "Smog". Kontrole spalin to nie wszystko Nowe oznakowanie na autostradach i ekspresówkach ułatwi jazdę kierowcom Polacy chcą wycinania drzew. Niemcy mają inny sposób Pieszy z pierwszeństwem na pasach. Prace nad przepisami ruszyły Brytyjska policja zajęła lamborghini. Właściciel przyjechał nim odebrać inne zarekwirowane auto Droga krajowa numer 91, czyli alternatywa dla remontowanej "jedynki". Wolę chyba stać w korkach