Toyota z największą liczbą patentów w dziedzinie autonomicznej jazdy

Jeszcze kilka lat temu fani motoryzacji nie mieli specjalnie czego szukać na targach elektroniki CES w Las Vegas, a dziś nie zabraknie tam żadnego producenta chcącego zabłysnąć również wśród fanów gadżetów i innowacji. Pojawiła się również Toyota, która choć w temacie autonomicznego prowadzenia – tematu numer 1 w branży – ma niewiele do powiedzenia, to oznajmiła wszem i wobec, że to nie prawda i że to oni są liderem w tym temacie. Jak to możliwe?

Gdyby liczba patentów świadczyła o osiągnięciach, Toyota rzeczywiście mogłaby zostać liderem w dziedzinie autonomicznej jazdy samochodów. Japoński producent zarejestrował ponad 1400 patentów z tej dziedziny — tak wynika z raportu opublikowanego przez Dział Nauki i Własności Intelektualnej koncernu medialnego Thompson Reuters, a przynajmniej z informacji prasowej jaka do nas dotarła bo raportu nie widzieliśmy. Toyota przesłała nawet wykresy prezentujące osiągnięcia 26 firm w dziedzinie… zgłaszania patentów.

Japoński koncern zakomunikował ponadto, że pod koniec ubiegłego roku w Stanach Zjednoczonych powstał oddział Toyota Research Institute, który skupi się na rozwoju sztucznej inteligencji i technologii automatycznego prowadzenia pojazdów. To chyba czas najwyższy, bo brak w wyposażeniu nowej Toyoty Avensis aktywnego tempomatu może jeszcze nie da się określić mianem skandalu, ale już brak informacji o ustawieniu prędkości na tempomacie już tak. Przez ostatnie 2 lata Toyota nie zrobiła prawie żadnego postępu w dziedzinie systemów wspomagania jazdy poza systemem automatycznego hamowania wchodzącego w skład bardzo ubogiego pakietu Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi również układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ale na przykład brakuje dużo bardziej przydatnego ostrzegania o pojazdach w martwym polu lusterek. Podsumowując, Toyota jest daleko za konkurencją w tej dziedzinie jeżeli to nie liczba patentów, ale liczba elementów wyposażenia stanowi o osiągnięciach firmy.

Pomimo to, Toyota przekonuje, że są liderami w branży i przeznaczą miliard dolarów na systemy zmniejszające ryzyko wypadku lub kolizji. Już teraz w Japonii działa system ITS Connect, który umożliwia komunikację pomiędzy pojazdami a urządzeniami infrastruktury drogowej. Jego zadaniem jest ostrzeganie o sytuacjach, który nie są w stanie dostrzec czujniki, na przykład ostrzegają podczas skrętu w lewo o czerwonym świetle na przejściu dla pieszych. To tak jakby w Europie system ostrzegał o czerwonym świetle podczas skrętu w prawo – w Japonii jest ruch lewostronny – choć podczas tego skrętu zwykle pali się zielone.

Co więcej, zdaniem Toyoty wyniki badania zespołu Reutersa to nie pierwszy sukces Toyoty w dziedzinie innowacyjności. W sierpniu Center of Automotive Management na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Niemczech opublikował raport, z którego wynika, że Toyota zarejestrowała najwięcej patentów na polu napędów samochodowych – 26 proc. wszystkich zarejestrowanych wniosków. Sukces? Rzeczywiście, w dziedzinie napędów, zwłaszcza niekonwencjonalnych Toyota jest mocna, ale z komunikatu firmy jasno wynika, że najmocniejsza jest w dziedzinie… rejestracji patentów.

Nowa Toyota Avensis Touring Sports (2015) 1,6 D-4D & 2,0 D-4D — test, opinia, spalanie, cena

Bardzo popularna w Polsce Toyota Avensis, która przez ostatnie dwa lata nabrała solidnych zmarszczek przeszła kolejny, tym razem solidny lifting. Na tyle…

Zobacz również: Jak działa asystent pasa ruchu i aktywny tempomat?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy Mercedes-Benz Klasy E (2016) W213 – premiera [aktualizacja] Marki Volkswagena zagrożone - koncern może sprzedać Bugatti, Ducati, Bentleya, Lamborghini, Scanię i MAN [aktualizacja] Saab na pewno nie zostanie wskrzeszony! [aktualizacja] Volkswagen oszukiwał na normach emisji spalin – szefowie koncernu wiedzieli o wszystkim od 10 lat? [aktualizacja] Plany aliansu Renault-Nissan odnośnie samochodów autonomicznych Toyota ViRA - koncepcyjny miks Yarisa i RAV4 Dakar 2016 – etap 5: Jujuy-Uyuni Nowy Chevrolet Cruze przedstawiony przed targami w Detroit BMW i8 Mirrorless oraz i Vision Future Interaction - dwa koncepty z Niemiec na targi CES Robert Kubica pojedzie w Monte Carlo z zespołem BRC Polski rynek samochodów osobowych – grudzień 2015 – podsumowanie roku Kia DRIVE WiSE – nowa submarka koreańskich samochodów autonomicznych Hyundai IONIQ - elektryczna przyszłość koreańskiego producenta [aktualizacja] Dakar 2016 – etap 4: Jujuy-Jujuy Nie wszystkie odcinkowe pomiary prędkości działają Koncepcyjny Volkswagen Budd-e (2016) przed targami CES Hubert Ptaszek zaliczy pełny sezon WRC2 [aktualizacja] Rajd Dakar 2016 – etap 3: Termas de Rio Hondo-Jujuy Faraday Future FFZERO1 - elektryczny hipersamochód z tysiącem koni mechanicznych Rajd Dakar 2016 – etap 2: Villa Carlos Paz-Terios Rio Hondo Ferrari już oficjalnie oddzielone od FCA Continental czarno widzi przyszłość silników Diesla w samochodach osobowych Gumpert kupiony przez firmę z Hongkongu [aktualizacja] Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja]

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Drzewo zmiażdżyło volkswagena T2. Późniejszy wyczyn auta jest dowodem niezniszczalności starych konstrukcji Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW Nissan Leaf II od Nismo. Auto elektryczne też może być ekscytujące