BMW 3.0 CSL Hommage R - kuszenie na sportowo

BMW wie, jak ważna jest historia marki. Pielęgnuje ją i korzysta do granic możliwości ze swojej spuścizny, co bardzo nam się podoba, bo dzięki temu od czasu do czasu na świat przychodzą takie koncepty jak 3.0 CSL Hommage R.

Ten artykuł ma 6 stron:

Nowa maszyna BMW to pojazd, który pochodzi od przedstawionego już wcześniej 3.0 CSL Hommage. Pisaliśmy o nim kilka miesięcy temu. Stanowi on hołd dla historycznego 3.0 CSL, bazującego na modelu E9, czyli protoplaście całej rodziny Serii 6.

Nowa maszyna BMW to pojazd, który pochodzi od przedstawionego już wcześniej 3.0 CSL Hommage. Pisaliśmy o nim kilka miesięcy temu. Stanowi on hołd dla historycznego 3.0 CSL, bazującego na modelu E9, czyli protoplaście całej rodziny Serii 6.

Przodek, od którego wywodzi się nowy koncept pochodzi z 1972 roku. Powstał on, by ścigać się w serii ETCC. Od 3.0 CS odróżniała go przede wszystkim znaczna redukcja masy, wynosząca aż 200 kg.

Przodek, od którego wywodzi się nowy koncept pochodzi z 1972 roku. Powstał on, by ścigać się w serii ETCC. Od 3.0 CS odróżniała go przede wszystkim znaczna redukcja masy, wynosząca aż 200 kg.

Nowa wersja Hommage R nawiązuje swoimi barwami do malowania z 1975 roku, w którym BMW 3.0 CSL zapewniło marce mistrzostwo w kategorii producentów w IMSA.

Nowa wersja Hommage R nawiązuje swoimi barwami do malowania z 1975 roku, w którym BMW 3.0 CSL zapewniło marce mistrzostwo w kategorii producentów w IMSA.

Koncept 3.0 CSL Hommage R został zaprojektowany tak, by kierowca był częścią centralną pojazdu. Dla niego stworzono wyjątkową kierownicę, kask i nową wizję wyświetlacza HUD, a także specjalny kombinezon.

Koncept 3.0 CSL Hommage R został zaprojektowany tak, by kierowca był częścią centralną pojazdu. Dla niego stworzono wyjątkową kierownicę, kask i nową wizję wyświetlacza HUD, a także specjalny kombinezon.

BMW 3.0 CSL Hommage R niestety pozostanie na razie konceptem. Nie zmieni się to zapewne jeszcze przez długi czas, ale możemy mieć nadzieję, że kiedyś niemiecki koncern odważy się wypuścić ograniczoną liczbę takiego sportowego wozu obok swoich klasyków spod znaku M.

BMW 3.0 CSL Hommage R niestety pozostanie na razie konceptem. Nie zmieni się to zapewne jeszcze przez długi czas, ale możemy mieć nadzieję, że kiedyś niemiecki koncern odważy się wypuścić ograniczoną liczbę takiego sportowego wozu obok swoich klasyków spod znaku M.

Zobacz również: BMW i8 - zapowiedź testu

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Koncepcyjna Pagani Zonda z 1983 roku Nietuzinkowe BMW na felgach Rotiform Wheels Nietuzinkowe Audi na felgach Rotiform Wheels Wirtualny tuning w wyścigowym stylu od YasidDESIGN Corvette C7 Z06 Laguna Blue - agresja w chłodnych barwach Audi RS7 na soczyście zielonych felgach ADV.1 Dzień klasyków w Stacji Mercedes - fotorelacja Ferrari 458 Italia z pakietem Liberty Walk Performance i całkowitym przyziemieniem Za co kochamy Rallycross RX? - galeria zdjęć Starcie gigantów: Aston Martin Vanquish vs Ferrari F12berlinetta vs Maserati GranTurismo Szeroko, szerzej, BMW M4 TAG Motorsports BMW Serii 3 po liftingu na nowych zdjęciach [galeria zdjęć] Toyota Celica kończy 35 lat - siedem generacji japońskiej legendy Hamann i Fostla tworzą potwora - 650-konne BMW M6 F13 Novitec Torado Lamborghini Huracán (2015) - jeszcze ostrzej Mercedes-Benz GLC (2015) na najnowszych zdjęciach Toyota GT86 Yellow Limited - sportowy kanarek dla Japonii Dodge Challenger SRT Hellcat Liberty Walk Performance - piekielnie nisko i szeroko [galeria zdjęć] Druga generacja Audi R8 na ponad setce nowych zdjęć [galeria zdjęć] Porsche 911 Carrera 4 GTS i Mercedes AMG GT S - galeria testowa Nowy Seat Alhambra (2015) w dużej galerii zdjęć 45 lat Range Rovera - przypominamy jego historę BMW Serii 7 - historia poprzedników G11 w pigułce [galeria zdjęć] Maserati Boomerang wystawione na sprzedaż