24h Le Mans: Ferrari wygrało kwalifikacje, team Kubicy w Hyperpole

Ferrari #50 odniosło zwycięstwo w kwalifikacjach przed 24h Le Mans. Jest to jednak przedsmak rywalizacji w Hyperpole, gdzie rozstrzygnie się walka o pole position. Do tego segmentu w klasie LMP2 wszedł Team WRT z Robertem Kubicą w składzie.

Kwalifikacje do 24h Le MansKwalifikacje do 24h Le Mans
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Scuderia Ferrari
Kamil Niewiński
1

Weekend, podczas którego rozgrywany jest 24-godzinny wyścig w Le Mans, jest naprawdę mocno rozciągnięty w czasie. Samochody po raz pierwszy wyjechały na tor już w niedzielę, w tygodniu poprzedzającym wyścig, a pierwsze oficjalne sesje odbyły się w środę. Wieczorem tego dnia miały zaś miejsce kwalifikacje, które tym razem nie pozostawiły nas bez niespodzianek.

Na czele bowiem po raz pierwszy od wielu lat nie znalazł się samochód Toyoty. Japończycy zostali zdetronizowani przez Ferrari. Na pierwszej pozycji zameldował się samochód z numerem #50, za którego kierownicą podczas kwalifikacji zasiadał Antonio Fuoco. Ze stratą zaledwie 0,199 s na drugiej pozycji zameldowała się druga załoga Włochów #51 z Alessandro Pier Guidim za sterami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Dopiero na trzecim (#7) i czwartym miejscu (#8) możemy znaleźć hypercary Toyoty. Ósemkę, która dostała się do sesji Hyperpole, uzupełniają zaś dwa samochody Porsche (#5 i #75) oraz dwa Cadillaki (#3 i #2).

Powody do radości mają polscy kibice śledzący zmagania w klasie LMP2. Team WRT #41, którego członkiem jest Robert Kubica, zajął drugie miejsce, przegrywając z Jotą #28 o zaledwie 0,002 sekundy. Tym samym Louis Deletraz, który został wyznaczony do kwalifikacji, wprowadził ekipę z utytułowanym Polakiem w składzie do Hyperpole, gdzie rozstrzygnie się walka o najwyższe pola startowe

Kwalifikacje do 24h Le Mans
Kwalifikacje do 24h Le Mans © Materiały prasowe | Scuderia Ferrari

Niestety w tym segmencie nie zobaczymy ani jednego bolidu Inter Europol Competition. Załoga #34 polskiej ekipy do miejsca w czołowej ósemce straciła mniej niż 0,4 sekundy, lecz starczyło to tylko na 15. lokatę. IEC #32 kwalifikacje zakończył zaś na 22. miejscu w klasie LMP2.

Po kwalifikacjach odbył się jeszcze drugi wolny trening. Z kronikarskiego obowiązku warto dodać, że wygrało go Porsche #5, zaś w klasie LMP2 triumfowała Prema #63. Samochód IEC #34 zajął 7. miejsce, Team WRT #41 Kubicy 19. miejsce, zaś IEC #32 ponownie uplasował się na 22. lokacie. Teraz wypada tylko czekać na Hyperpole, które rozpocznie się w czwartek o 20:00.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
Czy można wyprzedzać traktor na podwójnej ciągłej? Trzeba spełnić jeden warunek
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
"Apetyt na takie auta jest ekstremalnie niski" - szef marki o szybkich elektrykach
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Tesla w końcu pokazała "nowy model", ale u nas go nie kupicie
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Pierwsza jazda: Mercedes CLA - więcej gwiazdek, auto wytrzyma
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę
Mazda RX-7 z "Tokio drift" trafiła na aukcję. Została sprzedana za szaloną kwotę
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u