Luksus w macie – Anderson CL 65 Black Edition (2010)

Luksus w macie – Anderson CL 65 Black Edition (2010)

Luksus w macie – Anderson CL 65 Black Edition (2010)
Olgierd Lachowski
01.09.2010 18:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:45

Znany z przeróbek Lamborghini i Ferrari niemiecki tuner – Anderson – tym razem zabrał się za AMG Mercedesa CL 65. Pod ‘nóż’ trafił model jeszcze sprzed liftingu.

Znany z przeróbek Lamborghini i Ferrari niemiecki tuner – Anderson – tym razem zabrał się za AMG Mercedesa CL 65. Pod ‘nóż’ trafił model jeszcze sprzed liftingu.

Obraz

Pod pokrywą silnika CL 65 kryje się 6-litrowy, 12-cylindrowy motor z dwiema turbosprężarkami mający moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy równy 1000 Nm. Ważące ponad 2200 kg luksusowe coupé osiąga dzięki temu prędkość 250 km/h, choć mógłby pojechać znacznie szybciej gdyby nie ogranicznik prędkości.

Tuner zmienił program w ECU oraz zainstalował sportowe filtry powietrza i nowy układ wylotowy z wyścigowymi reaktorami katalitycznymi. Te operacje zwiększyły moc jednostki napędowej do 670 KM.

Nadwozie pokryto modnym ostatnio czarnym matowym lakierem, natomiast takie detale jak lusterka zewnętrzne, ramy okienne, atrapę chłodnicy, wloty powietrza z przodu, klamki w drzwiach i prawdopodobnie tylny spojler wykonano z pomalowanego bezbarwnym lakierem włókna węglowego. Wspomniany spojler spełnia nie tylko funkcję estetyczną, ale i praktyczną, dociskając tylną oś do nawierzchni, gdy samochód porusza się z dużą prędkością.

Ekipa Anderson obniżyła też zawieszenie auta.

Seryjne 20-calowe felgi ustąpiły miejsca nowym większym o dwa cale. Przednie mają szerokość 9.0” i zakładane są na nie opony 275/25, zaś tylne, o szerokości 10.5”, ‘obuwane’ są w ‘gumy’ 295/25.

Obraz

Wnętrze jest zdominowane przez skórę w dwóch kolorach oraz brunatną Alcantarę. Niektóre elementy, takie jak kierownica, konsola środkowa, progi drzwi i lusterko wewnętrzne zawierają w sobie m. in. kompozyt węglowy. Jeżeli klientowi nie przypadnie do gustu taki zestaw materiałów i kolorów, pracownicy firmy są w stanie zrealizować inny, własny pomysł właściciela auta.

Zarówno osiągi samochodu, jak i koszty tuningu pozostają tajemnicą.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V12, 60supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 670 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112.04 KM/l (seryjny - 102.34 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9.0 x 22\
  • Koła tylne: 10.5 x 22\
  • Opony przednie: 275/25 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masa i wymiary

  • Masa własna: 2240 kg
  • Sosunek masy do mocy: 3.34 kg/KM (seryjny - 3.66 kg/KM)
  • Długość: 5084 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Rozstaw osi: 2955 mm

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)