WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 2. golu Polski

Diabeł wcielony – Anderson Gallardo LP550-2 Valentino Balboni (2010)

Malutka firma z Düsseldorfu – Anderson Germany – poprawia wyjątkowe Lamborghini. Czy Valentino Balboni byłby ze zmian zadowolony?

Obraz
Olgierd Lachowski

Malutka firma z DüsseldorfuAnderson Germany – poprawia wyjątkowe Lamborghini. Czy Valentino Balboni byłby ze zmian zadowolony?

Obraz

Valentino Balboni to były kierowca testowy Lamborghini . Pracował dla marki spod znaku byka 40 lat. W zeszłym roku przeszedł w stan spoczynku (przynajmniej oficjalnie), a kierownictwo firmy postanowiło uhonorować go specjalną serią modelu Gallardo liczącą zaledwie 250 egzemplarzy.

Obraz

Czytając nazwę samochodu – Gallardo LP550-2 Valentino Balboni – można się dowiedzieć, że moc maksymalna wynosi w nim 550 KM, a napęd przekazywany jest tylko na tylne koła.

550 ‘rumaków’ za plecami kierowcy wydobywa się z 10-cylindrowego niedoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa o objętości skokowej 5.2 l. W porównaniu z Gallardo z napędem na obie osie (LP560-4) moc obniżono o 10 KM. Szefostwo Lamborghini tłumaczy to troską o trwałość części w bolidzie, jak również tym, że ‘czteronapędowe’ Gallardo jest cięższe od opisywanego samochodu, bo waży 1500 kg, LP550-2 o 120 kg mniej, co daje mu i tak korzystniejszy stosunek masy do mocy.

LP550-2 jest oferowane seryjnie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów, ale na życzenie kupujący dostanie zautomatyzowaną skrzynię E-Gear za darmo. W wypadku opisywanego auta mamy do czynienia ze skrzynią E-Gear. Oczywiście legendarnemu kierowcy bardziej się podoba ta pierwsza skrzynia, której dźwignia jest prowadzona w klasycznych polerowanych widełkach.

Nietuzinkowe Lamborghini 100 km/h osiąga po 3.90 s i rozpędza się do 320 km/h.

Tuner z Niemiec pozwolił sobie na delikatne ‘podkręcenie’ silnika z 550 KM do 590 KM. Jak to się przekłada na osiągi nie wiadomo, ale pewne jest, że samochód wymaga jeszcze więcej wprawy od kierowcy niż seryjne LP550-2.

Styliści Andersona pozwolili sobie na zmianę kół na większe, 20-calowe. Opony mają rozmiar 235/30 R 20 (przód) i 305/25 R 20 (tył). Dodatkowo postanowili zgrać barwy felg z kolorami nadwozia. Dlatego kolorem dominującym felg jest czarny, a białego i złotego użyto jako uzupełniających.

Obraz

Wnętrze uszlachetniono pikowaną tapicerką ze skóry. Szwy wykonane są nicią o złotym kolorze. Na zdjęciach można też zobaczyć wstawki z włókna węglowego.

Zostawiając Gallardo u Andersona właściciel będzie miał pewność, że w jego ręce nie wróci pokiereszowane spojlerami ‘Lambo’, a naprawdę eleganckie coupé. Valentino Balboni też na pewno byłby zadowolony…

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 590 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 113.37 KM/l (seryjny - 105.69 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana E-Gear (w tym wozie)
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 8.5 x 20\
  • Koła tylne: 11.5 x 20\
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2.34 kg/KM (seryjny - 2.51 kg/KM)
  • Długość: 4345 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Wysokość: 1165 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy