Popularny niegdyś w Polsce model Uno II już dawno zniknął z oferty Fiata, jednak w Brazylii dostępna jest już IV generacja małego samochodu z segmentu B. Dodatkowo, między 27 października, a 7 listopada podczas Sao Paulo International Auto Show 2010 zostanie zaprezentowane nadwozie kabriolet, które niedługo potem prawdopodobnie trafi do produkcji.
W porównaniu do zamkniętego nadwozia, nowa, dwumiejscowa odmiana z miękkim dachem wygląda bardzo odważnie. Kanciaste elementy poszycia i liczne przetłoczenia są odpowiednikiem szczypty pieprzu w nieco mdłej zupie. Solą natomiast będzie dodatkowy pakiet stylistyczny, na który składają się zderzaki czy boczne listwy progowe. Dodatkowe przyprawy? Chromowane, centralnie umieszczone, prostokątne końcówki układu wydechowego, obniżone o 20 mm zawieszenie czy siedemnastocalowe obręcze ze stopów lekkich mają dodać nieco pikanterii.
Pod maskę kontrowersyjnego Fiata oprócz dwóch dotychczasowych jednostek trafi także coś wyjątkowego. Turbodoładowany silnik o pojemności 1400 cm³ generujący moc 152 KM pozwoli rozpędzić się do około 200 km/h. Wszystko wskazuje na to, że Uno Cabrio ma wyraźnie odciąć się od dotychczasowego wizerunku modelu.
Źródło: ZerCustoms