VW CrossGolf - przerost formy nad treścią?

Na salonie motoryzacyjnym w Genewie, Volkswagen zaprezentuje nową propozycję dla wszystkich lubujących się w pół-crossoverowych zabawkach. Komu ma służyć Golf Plus bez napędu na cztery koła i z dodatkowymi osłonami nadwozia?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Auto zadebiutuje w Genewie wraz z nowym, przepięknym Touaregiem, Polo GTI ze 180-konnym silnikiem oraz CrossPolo.

W odróżnieniu od standardowego Golfa Plus, nowy CrossGolf posiada dokładki do zderzaków i nadkoli, nowe felgi, zmieniony przedni grill, tylne lampy oraz zawieszenie, podwyższone aż o całe 2 centymetry!

Paleta silników benzynowych rozpocznie się od 105-konnej jednostki 1.2 TSI, a skończy na 160-konnej odmianie jednostki 1.4 TSI. Dwa Diesle - 1.6 TDI 105 KM oraz 2.0 TDI 140 KM.

Co ciekawe skrzynia DSG dostępna we wszystkich wariantach benzynowych oprócz tej z motorem 1.2, jest montowana również z Dieslami. Jednak w silniku 1.6 TDI posiada ona 7 przełożeń, a w mocniejszym 2.0 TDI tylko sześć.

Sprzedaż CrossGolfa na terenie Europy ruszy w kwietniu tego roku.

Kiedy kilka dni temu przeczytałem o Volkswagenie Polo w wersji Cross, pomyślałem "Teraz VW zaczyna się w to bawić." Ciągle usiłuję odpowiedzieć sobie na pytanie, po co ludziom takie auta.

Można zrozumieć podwyższone Audi A6 z napędem Quattro albo nawet Pandę 4x4, która faktycznie daje sporo frajdy z zabawy w lekkim terenie, ze względu na niewielkie rozmiary i krótkie zwisy. Tylko po co komuś Golf w przerośniętej, przepłaconej odmianie Cross?

Ten pojazd, podobnie jak CrossPolo, nadaje się tylko i wyłącznie do miasta, a nie wiem kto chciałby polepszyć swój wizerunek  jeżdżąc rodzinnym hatchbackiem w odmianie pro-rodzinnej (Golf Plus) dokładając do niego jeszcze pseudoterenowe akcesoria. To tak głupie, jak montowanie chromowanych felg i przyciemnianie szyb w Land Roverze Defenderze. Paradoks.

Nie ma co ukrywać, wszelkiego rodzaju terenowe odmiany hatchbacków oraz 80% małych SUVów jak np. Tiguan, nigdy nie wyjeżdżają z miasta. Właściciele kupują je ze względu na trzy rzeczy: moda, dziurawe polskie drogi oraz chęć wykreowania samego siebie na takiego niby-offroadera - fajnie jest dzisiaj mieć terenówkę.

Jaki jest Twoje zdanie na ten temat?

[block position="inside"]9231[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów