Fiat Uno - największy niewypał Fiata?
W kwietniu prezentowaliśmy Wam pierwsze zdjęcia Fiata Uno, wówczas nie mieliśmy jednak jeszcze fotek wnętrza auta. Teraz kiedy Fiat oficjalnie zaprezentował swoje najnowsze dziecko, możemy "obiektywnie" ocenić - plus czy minus?
05.05.2010 | aktual.: 10.10.2022 18:29
W kwietniu prezentowaliśmy Wam pierwsze zdjęcia Fiata Uno, wówczas nie mieliśmy jednak jeszcze fotek wnętrza auta. Teraz kiedy Fiat oficjalnie zaprezentował swoje najnowsze dziecko, możemy "obiektywnie" ocenić - plus czy minus?
Auto prezentowane na zdjęciach już w przyszłym miesiącu będzie dostępne w Brazylii, do której wkrótce dołączy kilka kolejnych krajów Ameryki Południowej. Pojawiły się doniesienia mówiące, że Fiat zamierza rozpocząć produkcję i sprzedaż nowego Uno również na terenie Europy oraz w Rosji, jednak nie są to oficjalnie potwierdzone informacje.
3770 mm długości, 1643 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości, te wymiary plasują Uno pomiędzy mniejszą Pandą i większym Grande Punto Evo. Rozstaw osi wynosi 2370 mm, natomiast bagażnik będzie mniejszy od 280 litrów.
W pewnym sensie wygląd zewnętrzny nawiązuje delikatnie do Pandy, z drugiej strony jednak nowe Uno wyraźnie nie pasuje do gamy modeli włoskiego producenta. Trudno powiedzieć czy tak będzie wyglądała tylko wersja przygotowana na rynek Ameryki Południowej, czy model europejski będzie się czym różnił.
Przez kilka ostatnich lat Fiat poczynił wyraźny postęp, jeżeli chodzi o stylistykę aut. Grande Punto było naprawdę ładne, podobnie jest z nowym Bravo czy 500-ką. Uno wydaje się być całkowitym zaprzeczeniem jakiegokolwiek postępu, jest po prostu paskudne. Wnętrze wygląda jakby było wzięte z auta dostawczego, jest strasznie tandetne, już sam drążek zmiany biegów pamięta pierwszą generację Uno sprzed ponad 20 lat.
Uno ma być produkowane również w pseudo-uterenowionej wersji obłożonej plastikami. Model ten nosi nazwę "Way" i przy Pandzie 4x4 wygląda naprawdę kiepsko. W zależności od rynku, nowy Fiat ma być oferowany w dwóch wersjach silnikowych z nowoczesnymi motorami flex-fuel, które oprócz benzyny mogą pracować również na alkoholu. Mniejsza jednostka ma 1.0-litra pojemności i produkuje 75 koni mechanicznych, większy silnik 1.4 zaledwie 88 KM. Standardowo pięciobiegowa skrzynia manualna i napęd na przód.
Nowe Uno wygląda zupełnie jak projekt ultra-taniego auta, którego wnętrze wykonano z przetworzonych kubełków po jogurtach. Przykro mi to stwierdzić, ale legendarna nazwa "Uno", która mogła powrócić jako dobrze wykonany i przede wszystkim ładny samochód, została zmarnowana. Zrozumiałbym, gdyby chodziło o pojazd przygotowany wyłącznie dla słabiej rozwiniętych krajów, gdzie liczy się niska cena i wysoka wytrzymałość. Jednak wątpię żeby Uno nie trafiło na rynek europejski.
W galerii możecie dokładnie obejrzeć nowe dzieło włoskiego producenta. Dziwię się, że Fiat pochwalił się siatką mocującą bagaż na siedzeniu pasażera. Często przewożę w swoim aucie różne pierdołki jak aparat fotograficzny, plecak, kilka płyt DVD itp. Jeżeli kładę coś na fotelu pasażera to robię to z pełną świadomością mojego niedbalstwa, gdyż miejsce na takie rzeczy jest w schowku. Co będzie więc prostsze - schowanie aparatu do schowka czy naciąganie siatki mocującej na fotel pasażera? A co jeśli po drodze chcę kogoś zabrać?
Fiat Uno - wielki minus. Jakie jest Twoje zdanie na ten temat? [block position="inside"]9044[/block]
Źródło: Carscoop