Cała naprzód! – MRC RS6 Avant MRC800 (2011)

Cała naprzód! – MRC RS6 Avant MRC800 (2011)

Cała naprzód! – MRC RS6 Avant MRC800 (2011)
Olgierd Lachowski
07.02.2011 08:00, aktualizacja: 07.10.2022 17:15

Przy okazji opisu G-Power M5 Touring Hurricane RS jeden z naszych Czytelników – browar – zamieścił w komentarzach linki do interesującego, 800-konnego Audi RS6 Avant, które jest prawie najszybszym kombi na świecie. Dziś kilka zdań o nim.

MRC RS6 Avant MRC800 fot.1
MRC RS6 Avant MRC800 fot.1

Fabrycznemu Audi RS6 Avant nie brakuje w zasadzie niczego. Ma mocny silnik, napęd na wszystkie koła, przestronną i elegancką kabinę, spory bagażnik i całkiem dobrze wygląda. Wygląda jednak na to, że właścicielowi opisywanego samochodu zabrakło „trochę” mocy.

Seryjne RS6 korzysta z 5-litrowego silnika V10 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami. Jednostka napędowa wytwarza 580 KM mocy przy 6250-6700 obr./min i 650 Nm przy 1500-6250 obr./min. Moc jest przekazywana przez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów na wszystkie koła.

Mimo swojej dużej masy własnej (2025 kg) RS6 Avant imponuje przyspieszeniem do 100 km/h w 4,60 s (to m.in. zasługa napędu na wszystkie koła). Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

W zakładzie MRC Tuning wóz przeszedł przeobrażenie z szybkiego kombi w iście wściekłe auto. Modyfikacje ograniczyły się tylko do silnika oraz osprzętu. Zmieniono wtryskiwacze paliwa i układ zasilania na wydajniejszy. RS6 korzysta teraz z tzw. hybrydowych turbosprężarek (czyli po prostu zmodyfikowanych), a więc „turbin”, w których turbina i sprężarka pochodzą z dwóch różnych urządzeń. Często w takich turbosprężarkach dokonywane są jeszcze dodatkowe ulepszenia.

Oprócz doładowania tuner przerobił układ wydechowy, wstawiając sportowe 100-celowe reaktory katalityczne. Nad wszystkim czuwa elektronika sterująca silnikiem i skrzynią biegów. Przeprogramowany „soft” skrzyni biegów na biegach od 3. do 6. zwiększa obroty, przy których następuje włączenie biegu wyższego do 7000 obr./min, natomiast na pierwszych dwóch biegach w celu zwiększenia przyczepności kół auto ma ograniczony moment obrotowy.

MRC RS6 Avant MRC800 fot.4
MRC RS6 Avant MRC800 fot.4

Pomiary na hamowni wykazały, że moc jednostki napędowej wynosi teraz niesamowite 831 KM przy 6700 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy to 977 Nm przy 4920 obr./min. Według ekipy MRC Tuning sprint do 96 km/h trwa teraz 3,60 s, a do 200 km/h – tylko 10,40 s. Z kolei przyspieszenie ze 100 do 200 km/h to kwestia tylko 6,30 s.

Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do jeszcze nieosiągniętych 350 km/h. W przypadku gdyby samochód ją osiągnął, stałby się szybszym od najszybszego kombi Audi zbudowanego przez MTM - to auto rozpędziło się do 344 km/h. Możliwe, że MRC mogłoby pobić wynik MTM RS6 Clubsport, które na Nardò pognało z prędkością blisko 363 km/h.

MRC RS6 Avant MRC800 fot.3
MRC RS6 Avant MRC800 fot.3

Najlepsze jest jednak to, że RS6 Avant przerobiony przez MRC wygląda całkiem seryjnie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4991 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 831 KM przy 6700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,50 KM/l (116,21 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 977 Nm przy 4920 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 420 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 9,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2025 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,44 kg/KM (seryjny – 3,49 kg/KM)
  • Długość: 4928 mm
  • Szerokość: 1889 mm
  • Rozstaw osi: 2846 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,40 s
  • Przyspieszenie 100-200 km/h: 6,30 s
  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 350 km/hblock position=\inside8271/block

Źródło: mrc

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)