Pierwsze w historii GP Indii już wkrótce

Buddh International Circuit

Buddh International Circuit

Kilka lat temu Indie nie miały nic wspólnego z Formułą 1. Jednak dzisiaj w stawce F1 jest dwóch Hindusów, kraj ma nawet swój zespół wyścigowy Force India. Teraz Indie czekają na pierwszy wyścig, przygotowania idą pełną parą.

W 2008 roku w Formule 1 zadebiutował nowy zespół zbudowany na bazie byłych teamów Eddiego Jordana oraz Spykera. Force India, bo taką nazwę dostała ekipa, jest własnością spółki, na czele której stoi indyjski miliarder, właściciel linii lotniczych Kingfisher, Vijay Mallya.

Bolidy Formuły 1 sezonu 2011 [galeria]

Oprócz teamu, reprezentantami Indii w Formule 1 są dwaj kierowcy, Narain Karthikeyan jeżdżący w barwach zespołu HRT oraz Karun Chandhok pełniący obecnie funkcję kierowcy rezerwowego zespołu Lotus Racing.

30 października 2011 roku ma się odbyć pierwszy w historii wyścig o Grand Prix Indii na powstającym właśnie torze Buddh International Circuit. Obiekt ten zlokalizowany jest na obrzeżach Nowego Delhi.

Tor o długości 5,064 km ma być jednym z najszybszych obiektów w kalendarzu Formuły 1. Jedno okrążenie liczące 16 zakrętów kierowcy będą pokonywali w czasie około 1 minuty i 20 sekund. Na najdłuższej prostej bolidy mają rozpędzać się do prędkości blisko 320 km/h.

Elektryczna F1 z poparciem Jeana Todta

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Cały obiekt sportowy łącznie z boiskiem do krykieta oraz polem golfowym, ulokowano na obszarze 10 km2. Nazwa Buddh International Circuit nawiązuje do Buddy, wcielenia spokoju i pojednania.

Może kiedyś i Polska doczeka się obiektu, który będzie w stanie sprostać wymaganiom FIA, a przy okazji sprawdzi się podczas zawodów driftingowych oraz będzie na nim profesjonalna prosta do wyścigów na ¼ mili.

Źródło: Autoblog

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo!

Popularne w tym tygodniu:

To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 Poduszki powietrzne dla dzieci. Jest pierwsze takie rozwiązanie Nowe auto Kena Blocka. W przeszłości jeździł nim Krzysztof Hołowczyc Nowa Toyota Century - staruszek w doskonałej formie Honda z ambitnymi planami elektryfikacji. Hybrydowa CR-V to dopiero początek Ekstremalna wersja legendarnego Mercedesa do kupienia w Polsce Polacy wybierają znów Fiata Tipo. To już mocny gracz na polskim rynku Lexus pracował nad jednym lakierem kilkanaście lat. Co go wyrożnia? Nowe Audi A7 Sportback. Wciąż kontrowersyjne, nadal efektowne Porsche przechodzi na subskrypcję. Zmieniasz auta jak rękawiczki Electric Explorer African Challenge 2018. Z Afryki do Polski… autem elektrycznym! Będą sportowe SUV-y od Hyundaia? Pracuje nad tym spec z BMW