Perfekcyjny Rosberg i rewelacyjny Bottas w kwalifikacjach do GP Niemiec

W kwalifikacjach nie było pojedynku pomiędzy kierowcami Mercedesa, ale niespodziankę sprawiły Williamsy i niesamowity Valteri Bottas.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Mercedes AMG Petronas
Marcin Łobodziński

Jutro rozegra się Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim, położonym niedaleko Stuttgartu, czyli siedziby Mercedesa. Nie jest więc żadną tajemnicą, że ekipie Mercedesa bardzo zależy na dobrym wyniku i minimum na zwycięstwie. Przyłożył się do tego Nico Rosberg, który znokautował rywali w kwalifikacjach, nie dając im żadnych nadziei na pierwsze pole startowe.

Nie sposób pominąć rewelacyjnego Valteriego Bottasa i niewiele słabszego Felipe Massy. Dwójka Williamsa wystartuje jutro z P2 i P3 i będzie czyhać na najmniejszy błąd kierowcy Mercedesa. Więcej spodziewaliśmy się po ekipie Red Bulla. Sebastian Vettel (P6) po raz kolejny przegrał kwalifikacje z Danielem Ricciardo (P5). A gdzie Hamilton?

"... no i wiesz, skręciłem, ale hamulce wysiadły" - zdaje się tłumaczyć Lewis Hamilton po potężnej kraksie w zakręcie nr 13
"... no i wiesz, skręciłem, ale hamulce wysiadły" - zdaje się tłumaczyć Lewis Hamilton po potężnej kraksie w zakręcie nr 13 © fot. Mercedes AMG Petronas

Kraksa Lewisa Hamiltona w pierwszej części kwalifikacji sprawiła sensację. W jego bolidzie doszło do awarii hamulców i po uderzeniu z dużą siłą w barierę z opon, Brytyjczyk musiał się wycofać z dalszej rywalizacji o pole position. Mimo to, uzyskał wcześniej bardzo dobry czas, dający mu teoretycznie 14. pozycję, ale ze względu na niezaliczenie okrążenia w Q2, wystartuje z 16. pola, w jednej linii z Romainem Grosjeanem. Sesji nie zaliczył również Marcus Eriksson, u którego wczoraj doszło do awarii i Caterham nie zdołał przygotować bolidu na czas. Ciekawe, czy przygotuje go na wyścig?

Jutro czeka nas rewelacyjny wyścig. Z jednej strony zapowiada się pościg Williamsów za Mercedesem. Z drugiej mamy Hamiltona odrabiającego straty i walczącego z kierowcami Red Bulla i Fernando Alonso.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił