Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne

Niedawno opisaliśmy kilka dobrych, udanych modeli samochodów, marek uznanych z reguły za awaryjne. Dowiedzieliście się, że można kupić dobrą Alfę Romeo, Citroëna, Dacię czy Renault. Tym razem dowiecie się czego należy unikać, szukając samochodu marki, którą z reguły uważa się za niezawodną.

Ten artykuł ma 8 stron:

Audi, Škoda, Volkswagen

Audi to marka uwielbiana przez Polaków, co widać po statystykach importu samochodów używanych. Wielu z nas uznaje ją za niezawodną i z reguły tak jest, bo na rynku są tysiące egzemplarzy z ogromnymi przebiegami, niekoniecznie przez cały swój żywot odpowiednio serwisowanych. Jeżeli chcecie kupić dobre Audi, należy się wystrzegać przede wszystkim niektórych silników.

Samochód jest popularny w bogatszych kręgach, ale wersja V12 TDI może spowodować siwienie włosów w serwisie nawet stosunkowo zamożnej osoby.

Konkretnie chodzi o motory TFSI z wczesnych lat produkcji. Najbezpieczniej jest przyjąć, że każdy motor TFSI będzie sprawiał problemy, jeżeli pochodzi z rocznika do 2011. Nie jest to do końca prawda, ale nigdy nie wiadomo na jaką odmianę jednostki traficie i jak była serwisowana, zatem na wszelki wypadek — bierzcie je pod uwagę dopiero w ostateczności.

W Audi należy podchodzić ostrożnie do motorów 2.0 TDI PD, które montowano do 2010 roku, a także praktycznie każdej odmiany starszego 2.5 TDI. Zasadniczo, tego drugiego motoru nie polecamy. Warto pamiętać, że choć 2.7 TDI oraz 3.0 TDI to już niezłe silniki, to miewają kłopoty z rozrządem, co może przynieść bardzo duże wydatki.

Wysokie koszty napraw mogą generować także niektóre automatyczne skrzynie biegów. W przypadku Audi są one oznaczone jako Multitronic i S tronic. Pierwsza to przekładnia bezstopniowa, łączona często z dieslami, które ją niszczą. Druga to skrzynia DSG, czyli dwusprzęgłowa, wymagająca co jakiś czas wymiany dwóch sprzęgieł, koła zamachowego i napraw elektroniki sterującej.

Audi A6 Allroad - przewaga dzięki technice? Tak, ale po latach również duże wydatki dzięki technice.

Modele, których radzimy unikać to przede wszystkim bardzo drogie w utrzymaniu Audi Q7, zwłaszcza z jednostką V12 TDI. Wysoki stopień skomplikowania samochodu może zrujnować wasz budżet. Na jego tle lepiej wygląda eksploatacja nawet nowszych modeli A8. Uwaga także na młode jeszcze Audi S6 i RS6 (C7) z silnikami doładowanymi V8. W mocno eksploatowanych egzemplarzach dochodzi do awarii silników i przekładni. Z doświadczenia wiemy, że sportowe samochody tej marki nie wytrzymują długotrwałego katowania, więc jeżeli wybieracie się na track day to dajcie odetchnąć modelowi po dwóch czy trzech okrążeniach. Ryzykowne jest również Audi A6 C5 allroad z pneumatycznym zawieszeniem i silnikami 2.5 TDI.

Bardzo interesujący i bardzo drogi w użytkowaniu Volkswagen Phaeton

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Nie można nie wspomnieć o innych markach Grupy VW AG. Problemy silnikowe z TSI oraz wybranymi TDI są identyczne jak w Audi. Szczególnie ostrożnym trzeba być przy zakupie Volkswagena Touarega V10 TDI oraz Volkswagena Phaetona. Ten drugi jest, mówiąc kolokwialnie — fajny, ale koszmarnie drogi w serwisowaniu, zwłaszcza układu jezdnego. W obu autach montowano V10 TDI, którego nie polecamy ze względu na bardzo wysokie, potencjalne koszty napraw, chodź technicznie jest to dobry i piekielnie mocny motor.

Nieposzlakowaną opinię Skodzie Octavii popsuł tylko silnik 1.9 TDI BXE

Škoda to nie jest marka, która powinna się tu znaleźć, choć opinie o niej są dobre. Jednak musimy przestrzec przez Superbem pierwszej generacji z jednostką 2.5 TDI oraz Octavią II z motorem 1.9 TDI o kodzie BXE. To czarna owca w szeregu bardzo udanych innych odmian tego motoru.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Używana Mazda 3 II BL [2009-2013] - poradnik kupującego Używane kabriolety za rozsądne pieniądze – co kupić do 10 000 zł? Używana Mazda MX-5 NB [1998-2005] – poradnik kupującego Udane modele samochodów, marek powszechnie uznawanych za awaryjne Używany Lexus IS XE20 [2005-2013] - poradnik kupującego Używana Škoda Superb II [2008-2014] - poradnik kupującego Używany Fiat Grande Punto/Punto III [2005-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używana Toyota Auris I [2007-2012] - poradnik kupującego Używany Ford Focus Mk. III [2011-2014] - poradnik kupującego Używana Alfa Romeo MiTo [2008-2015] - poradnik kupującego Używany Nissan Juke [2010-2015] - poradnik kupującego Używana Mazda 6 GG/GY 2.0 MZR-CD/CiTD [2002-2007] - poradnik kupującego Używany Jeep Wrangler YJ (1987-1995) – poradnik kupującego Używany Volkswagen Tiguan I 2.0 TDI [2007-2015] - poradnik kupującego Tanie, francuskie samochody klasy średniej za 15-25 tys. zł [cz.3] Używana Alfa Romeo 166 [1998-2007] - poradnik kupującego Tanie, francuskie kompakty do 20 tys. zł [cz.2] Używana Honda CR-V III [2007-2012] - opinie i porady Używany Ford KA II [od 2008] - poradnik kupującego Tanie, francuskie auta miejskie segmentu B [cz.1]

Popularne w tym tygodniu:

Kobiety kupują rodzinne samochody