Chcesz diesla? Masz wybór – Lorinser CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY Shooting Brake (2012)
Jeśli potrzebujesz Mercedesa CLS kombi z wzmocnionym silnikiem wysokoprężnym, to masz już wybór. Do Brabusa dołączył Lorinser z modelem CLS 350 CDI Shooting Brake.
21.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:06
Jeśli potrzebujesz Mercedesa CLS kombi z wzmocnionym silnikiem wysokoprężnym, to masz już wybór. Do Brabusa dołączył Lorinser z modelem CLS 350 CDI Shooting Brake.
Tak jak inżynierom z Bottrop, technikom Lorinsera udało się podnieść moc jednostki napędowej Mercedesa do ponad 300 KM. Wystarczyła zmiana oprogramowania nią sterującego i voilà – moc wzrosła dokładnie do 305 KM, a maksymalny moment obrotowy do 695 Nm. Pierwotnie 3-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym z turbosprężarką VGT osiągał 265 KM przy 3800 obr./min i 620 Nm przy 1600-2400 obr./min.
Warto wspomnieć, że również właściciele CLS-a w benzynowej wersji 350 BlueEFFICIENCY mogą skorzystać z pomocy fachowców Lorinsera. W tym przypadku poprawa parametrów motoru jest jednak mniej zauważalna. Po tuningu 3,5-litrowa V-szóstka ma moc 322 KM i moment obrotowy 400 Nm. Seryjny silnik ma natomiast 306 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Różnicę da się zauważyć natomiast w prędkości maksymalnej – pozbawiony limitera CLS osiąga 265 km/h. Zagadką pozostają zaś parametry drogowe wersji dieslowskiej.
Pozostałe punkty z oferty Lorinsera są wspólne dla obu wersji silnikowych. Wśród propozycji są krótsze o 25 mm sprężyny zawieszenia, które nadają nieco bardziej sportowy charakter autu.
Kolejny punkt to komplet felg – właściwie dwa komplety felg. Na prezentacyjnym samochodzie z lewej strony zainstalowano obręcze RSK6, zaś z prawej RS8. Jedne i drugie mają średnicę 19” i szerokość 8,5” na kołach kierowanych oraz 9,5” z kołach napędowych. Nałożono na nie opony 255/35 (przód), a także 285/30 (tył). Oba zestawy dostępne są również w rozmiarze 20”.
Firma z Waiblingen nie pozostawiła nadwozia całkiem seryjnym. Oczywiście kosztujący ponad 6000 euro proponowany przez Lorinsera pakiet nie jest obowiązkowy. A co się na niego składa? Ano, przedni zderzakospojler, nakładki na przednie błotniki, listwy progowe oraz imitacja dyfuzora.
W informacji prasowej tuner pisze o tym, że przedni zderzakospojler jest zaprojektowany tak, żeby zmniejszać nieco siłę unoszącą podczas szybkiej jazdy – to możliwe. Dział PR nieco jednak popłynął pisząc dalej, że tylny dyfuzor poprawia docisk tylnych kół. Szkoda tylko, że nikt im nie powiedział, że żeby dyfuzor w ogóle działał, samochód musi mieć specjalnie przygotowane podwozie – m.in. istotną sprawą jest niewielki prześwit.
Lorinser nie stroni także od modyfikacji wnętrza. Oczywiście nie polegają one na jego kompletnej przebudowie. Chodzi przede wszystkim o aluminiowe pedały, wstawki w drzwiach i na desce rozdzielczej z tego samego metalu, nowe dywaniki, podświetlane logo tunera czy (na życzenie) kompletnie inną tapicerkę.
Konkurencja
[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]
Dane techniczne
- Typ: V6, 72supo/sup, OM 642 LS DE 30 LA, ZS
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka VGT
- Moc maksymalna: 305 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 102,11 KM/l (seryjny – 88,72 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 695 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,5 x 19” RS8 lub RSK6
- Koła tylne: 9,5 x 19” RS8 lub RSK6
- Opony przednie: 255/35 R 19
- Opony tylne: 285/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1910 kg
- Stosunek masy do mocy: 6,26 kg/KM (seryjny – 7,21 kg/KM)
- Długość: 4956 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Wysokość: 1391 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2874 mm
Źródło: Lorinser