Złotko – SchwabenFolia RS3 Sportback (2013)

Dopiero co SchwabenFolia przedstawiła swoją wersję Chevroleta Camaro, a już tuner ma gotowe następne auto. Tym razem to Audi RS3 Sportback z oklejonym nadwoziem i wzmocnionym do 425 KM motorem.

Obraz
Olgierd Lachowski

RS-trójkę przerabiały już firmy bardzo znane – jak Sportec, i mniej znane – jak Tij Power. Każdy z tunerów potrafił zwiększyć moc jednostki napędowej do co najmniej 400 KM. SchwabenFolia nie jest wcale gorsza.

Obraz

Dzięki nowej elektronice oraz sportowemu układowi wydechowemu udało się podnieść moc o 85 KM, a moment obrotowy o 120 Nm. 2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką po ingerencji fachowców z Niemiec rozwija moc 425 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Jest więc czym się pochwalić, tyle że nie wiadomo, jak to się przekłada na osiągi na drodze.

Obraz

Jednostka napędowa wraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią i napędem na obie osie w seryjnym wozie pozwalała na osiągnięcie ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Według danych katalogowych Audi przyspieszało do setki w 4,60 s. Po tuningu parametry drogowe auta powinny być lepsze.

Modyfikacje silnika czy napędu, choć są dla SchwabenFolii ważne, nie są głównym kierunkiem działalności tej firmy. W tym warsztacie zajmują się przede wszystkim oklejaniem nadwozi i wnętrz samochodów.

Obraz

Widoczna na zdjęciach maszyna wozi na sobie folię w matowym złotym kolorze. Koszt ozdobienia karoserii to 2350 euro. Można zmodernizować także wnętrze – w tym przypadku zostały oklejone skorupy przednich foteli oraz wewnętrzne strony drzwi. Te zmiany kosztują 1450 euro.

Obraz

Samochód poprawiony przez SchwabenFolię ma seryjne zawieszenie i hamulce, ale prawdopodobnie dzięki podkręconemu silnikowi może spokojnie rywalizować z ponad 400-konnymi Audi RS3 innych tunerów.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 425 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 171,37 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 570 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/45 R 19
  • Opony tylne: 225/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1402 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯