Złotko – SchwabenFolia RS3 Sportback (2013)
Dopiero co SchwabenFolia przedstawiła swoją wersję Chevroleta Camaro, a już tuner ma gotowe następne auto. Tym razem to Audi RS3 Sportback z oklejonym nadwoziem i wzmocnionym do 425 KM motorem.
RS-trójkę przerabiały już firmy bardzo znane – jak Sportec, i mniej znane – jak Tij Power. Każdy z tunerów potrafił zwiększyć moc jednostki napędowej do co najmniej 400 KM. SchwabenFolia nie jest wcale gorsza.
Dzięki nowej elektronice oraz sportowemu układowi wydechowemu udało się podnieść moc o 85 KM, a moment obrotowy o 120 Nm. 2,5-litrowy 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką po ingerencji fachowców z Niemiec rozwija moc 425 KM i maksymalny moment obrotowy 570 Nm. Jest więc czym się pochwalić, tyle że nie wiadomo, jak to się przekłada na osiągi na drodze.
Jednostka napędowa wraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią i napędem na obie osie w seryjnym wozie pozwalała na osiągnięcie ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Według danych katalogowych Audi przyspieszało do setki w 4,60 s. Po tuningu parametry drogowe auta powinny być lepsze.
Modyfikacje silnika czy napędu, choć są dla SchwabenFolii ważne, nie są głównym kierunkiem działalności tej firmy. W tym warsztacie zajmują się przede wszystkim oklejaniem nadwozi i wnętrz samochodów.
Widoczna na zdjęciach maszyna wozi na sobie folię w matowym złotym kolorze. Koszt ozdobienia karoserii to 2350 euro. Można zmodernizować także wnętrze – w tym przypadku zostały oklejone skorupy przednich foteli oraz wewnętrzne strony drzwi. Te zmiany kosztują 1450 euro.
Samochód poprawiony przez SchwabenFolię ma seryjne zawieszenie i hamulce, ale prawdopodobnie dzięki podkręconemu silnikowi może spokojnie rywalizować z ponad 400-konnymi Audi RS3 innych tunerów.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R5
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 425 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 171,37 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 570 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 19”
- Koła tylne: 19”
- Opony przednie: 235/45 R 19
- Opony tylne: 225/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1650 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
- Długość: 4302 mm
- Szerokość: 1797 mm
- Wysokość: 1402 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Źródło: Carscoops