Będzie 500 KM? – Sportec RS3 Sportback RS 400 (2012)

Na niektórych portalach internetowych pojawiła się informacja o 500-konnym Audi RS3 Sportback, przedstawionym przez szwajcarską firmę Sportec. W rzeczywistości auto ma na razie „tylko” 408 KM mocy, ale i tak jest interesujące.

Obraz
Olgierd Lachowski

W tej chwili najmocniejszym dostępnym pakietem tuningowym do Audi RS3 jest zestaw produkcji B&B, który podnosi moc jednostki napędowej do 510KM. Gdyby Sportecowi udało się wycisnąć równe 500 KM, znalazłby się blisko lidera. Na razie jednak wóz ma o ponad 100 KM mocy mniej.

Przypomnę, że seryjne Audi RS3 ma ustawiony z przodu poprzecznie 5-cylindrowy silnik z turbosprężarką. Motor ten w normalnej odmianie rozwija moc 340 KM przy 5400-6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1600-5300 obr./min.

68 dodatkowych koni mechanicznych tuner osiągnął dzięki modyfikacji oprogramowania centralnej jednostki sterującej i zmianie układu wydechowego na sportowy odpowiednik z tłumikami o zmniejszonych oporach przepływu. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 550 Nm.

Lepsze parametry jednostki napędowej pozwoliły poprawić osiągi Audi. Od 0 do 100 km/h ten niewielki samochód przyspiesza w 4,30 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 273 km/h (po zdjęciu ogranicznika).

Obraz

Dodatkowymi atutami tego RS3 jest sportowe zawieszenie z możliwością obniżenia wozu od 20 do 40 mm, a także układ hamulcowy MOV’IT z wentylowanymi tarczami z przodu i z tyłu. Przednie dyski mają średnicę 396 mm, a tylne 342 mm. Z przodu hamulce blokowane są 6-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu 4-tłoczkowymi. Jedyną wadą zestawu MOV’IT jest jego cena wynosząca ponad 15 tysięcy euro.

Zastosowanie wielkich hamulców wymusiło montaż kół z 20-calowymi felgami Mono/10. Obręcze mają szerokość 9,5” z przodu i z tyłu, a założono na nie opony 245/30 R 20. Cena takiego kompletu nie jest znana.

Czy Sportec będzie miał 500-konne Audi RS3 w ofercie? Być może wyjaśni się to na wystawie samochodowej w Genewie w pierwszej połowie marca.

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 408 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 164,52 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm przy 1600-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane MOV’IT, średnica 342 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 9,0 x 20″ Mono/10
  • Koła tylne: 9,0 x 20″ Mono/10
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 245/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Prędkość maksymalna: 273 km/h

Źródło: Sportec

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Dziwny list z Opola. To nie oszustwo, a opłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zwraca uwagę na adnotacje
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟