Zdjęcia wnętrza Mercedesa klasy A (2013)

Wprawdzie do oficjalnej premiery Mercedesa klasy A pozostało jeszcze trochę czasu, jednak do Sieci wyciekły zdjęcia prezentujące fragment wnętrza auta. Czy najtańszy model w gamie niemieckiego producenta będzie w stanie rywalizować z BMW Serii 1 oraz nowym Audi A3?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy na rynku pojawiła się pierwsza klasa A, a miało to miejsce w 1997 roku, auto zyskało spore grono zwolenników, ponieważ wpisywało się także w nową wówczas niszę minivanów, czyli rodzinnych aut o wymiarach kompaktów z większą ilością miejsca w środku. Mercedesa klasy A pokochały szczególnie młode mamy.

Kilka lat później nastąpił boom na SUV-y i crossovery, z czego garściami czerpią tacy producenci, jak Nissan czy KIA. Przy wyborze kolejnego auta okazało się, że za takie same pieniądze można kupić znacznie większy i bardziej praktyczny samochód, a więc dostępna obecnie na rynku II generacja klasy A nie cieszy się tak dużą popularnością.

Mercedes poszedł po rozum do głowy i stwierdził, że w segmencie MPV ma przecież B Klasę, więc po co mu jeszcze mniejsze auto w tej niszy? Dlatego też nowa wersja klasy A będzie zwyczajnym kompaktem. W Sieci ukazały się zdjęcia przedstawiające fragment wnętrza auta.

Obraz

Wygląd konsoli środkowej można było przewidzieć. Na uwagę zasługują wywietrzniki w retrostylu z czerwonymi pierścieniami nawiązującymi do kolorystyki systemu multimedialnego. Patrząc na czerwone pole obrotomierza oraz materiał służący do wykończenia deski, który może przypominać panel włókna węglowego, wydawać by się mogło, że to wnętrze wersji z pakietem AMG.

Nadworny tuner Mercedesa przy opracowywaniu nowej wersji, która ma być napędzana 350-konnym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l, skorzysta najprawdopodobniej z pomocy oddziału HighPerformanceEngines zajmującego się produkcją jednostek do bolidów Formuły 1.

Łatwo zauważyć u Mercedesa pewną niekonsekwencję. Kiedy w 2009 roku na rynku pojawiła się nowa klasa E, auto stylistycznie zrywało z poprzednikami, a zamiast krągłości pojawiły się ostre krawędzie. W każdym kolejnym modelu jest jednak więcej cyrkla niż ekierki. Skąd ta nagła zmiana decyzji.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie