Mercedes HighPerformanceEngines - kiedy AMG to za mało

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Niedługo na rynku ma się pojawić całkowicie nowy Mercedes Klasy A, który zerwie ze swoimi poprzednikami i stanie się wreszcie pełnoprawnym hatchbackiem, a przez to i rywalem BMW Serii 1. Niemiecki producent zamierza więc wprowadzić do oferty także wersję stuningowaną przez AMG. Jest jednak pewien problem.

Inżynierowie AMG to psychopatyczni geniusze, którzy potrafią budować jednostki V8 o pojemności 6,2 l i mocy przekraczającej 500 KM. Takie silniki świetnie sprawdzają się w większych Mercedesach, jednak A klasa ze względu na wymiary, dbałość o ekonomię oraz zdrowy rozsądek ma być napędzana 4-cylindrowym silnikiem.

Właśnie dlatego Mercedes zwróci się o pomoc do działu HighPerformanceEngines, który od lat przygotowuje jednostki napędowe dla zespołów Formuły 1 McLarena, Force India oraz zespołu fabrycznego Mercedesa, czyli byłego Brawn GP. Mechanicy z HPE prawdopodobnie rozpoczęli projekt 4-cylindrowej jednostki, ponieważ jakiś czas temu miały one zastąpić V8 w F1, jednak ostatecznie zdecydowano się na silniki V6.

Doświadczenie w pracy nad mniejszymi jednostkami napędowymi (obecnie w Formule 1 używane są V8 o pojemności 2,4 l) ma zaowocować w postaci silnika, który będzie napędzał nową A Klasę AMG.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł