Mercedes HighPerformanceEngines - kiedy AMG to za mało

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mercedes McLaren SLR - jawny owoc współpracy Mercedesa oraz McLarena, firm, które od wielu lat były ze sobą związane. Producent ze Stuttgartu dostarczał Brytyjczykom jednostki napędowe, które ci wykorzystywali w bolidach Formuły 1. Teraz doświadczenie mechaników, którzy budowali tak ekstremalne silniki, trafi pod maskę Mercedesa Klasy A.

Niedługo na rynku ma się pojawić całkowicie nowy Mercedes Klasy A, który zerwie ze swoimi poprzednikami i stanie się wreszcie pełnoprawnym hatchbackiem, a przez to i rywalem BMW Serii 1. Niemiecki producent zamierza więc wprowadzić do oferty także wersję stuningowaną przez AMG. Jest jednak pewien problem.

Inżynierowie AMG to psychopatyczni geniusze, którzy potrafią budować jednostki V8 o pojemności 6,2 l i mocy przekraczającej 500 KM. Takie silniki świetnie sprawdzają się w większych Mercedesach, jednak A klasa ze względu na wymiary, dbałość o ekonomię oraz zdrowy rozsądek ma być napędzana 4-cylindrowym silnikiem.

Właśnie dlatego Mercedes zwróci się o pomoc do działu HighPerformanceEngines, który od lat przygotowuje jednostki napędowe dla zespołów Formuły 1 McLarena, Force India oraz zespołu fabrycznego Mercedesa, czyli byłego Brawn GP. Mechanicy z HPE prawdopodobnie rozpoczęli projekt 4-cylindrowej jednostki, ponieważ jakiś czas temu miały one zastąpić V8 w F1, jednak ostatecznie zdecydowano się na silniki V6.

Doświadczenie w pracy nad mniejszymi jednostkami napędowymi (obecnie w Formule 1 używane są V8 o pojemności 2,4 l) ma zaowocować w postaci silnika, który będzie napędzał nową A Klasę AMG.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów