Wyścigowa Honda S2000 na sprzedaż. W pakiecie ponad 1000 koni mocy i niedorzeczny spojler

Chcecie wyjątkowego, nietuzinkowego, a zarazem piekielnie szybkiego samochodu? Latem 2020 roku dom aukcyjny BH Auctions wystawi na sprzedaż Hondę S2000 po mocnej kuracji tuningowej u specjalistów z Top Fuel w Japonii. Jeśli jednak wspomniane auto planowaliście używać na co dzień, mam dla was złą wiadomość – samochód nie jest dopuszczony do ruchu.

Absurdalny spojler? Bynajmniej, pełni on bardzo ważną rolę
Absurdalny spojler? Bynajmniej, pełni on bardzo ważną rolę
Źródło zdjęć: © fot. BH Auctions
Filip Buliński

04.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:12

Pamiętacie pierwsze części Szybkich i Wściekłych i nieograniczone możliwości tuning z serii Need for Speed Underground? Jeśli połączymy wszystko w jedno oraz dodamy do tego trochę chilli i nutę szaleństwa, otrzymamy kosmiczną Hondę S2000, której monstrualny spojler i dokładki na zderzakach wielkości małego telewizora wcale nie są tylko na pokaz, ale sumiennie spełniają swoją funkcję.

Projekt, którego efekt końcowy możemy już podziwiać, miał swój początek w 2006 roku. Wówczas był jeszcze zwykłą, seryjną Hondą S2000. Specjaliści z Top Fuel wyposażyli ją w nieco skromniejszy pakiet spojlerów, a z silnika wyciśnięto 600 KM. Samochód został tym samym wystawiony do startu w serii wyścigów WTAC (World Time Attack Challange). Właściciele auta szybko jednak zauważyli, że - by konkurować z najlepszymi - konieczne są dalsze modyfikacje.

Pług? Nie, to tylko drogie i specjalistyczne dodatki z włókna węglowego
Pług? Nie, to tylko drogie i specjalistyczne dodatki z włókna węglowego© fot. BH Auctions

Zarówno nadwozie, jak i silnik przeszły gruntowne modyfikacje. W pierwszym przypadku projektowaniem imponującego ospojlerowania zajęli się renomowani specjaliści, którzy swoje doświadczenie zbierali m.in. w Formule 1. Jeśli myślicie, że spojler, wszystkie dokładki, wystające splittery i dyfuzor wielkości tunelu są tylko dla szpanu, spieszę z wyjaśnieniem, że ich działanie i wpływ na prowadzenie było testowane w tunelu aerodynamicznym.

Z kolei jednostka napędowa, dzięki specjalnemu zestawowi turbo oraz wtryskowi podtlenku azotu generuje ponad 1000 KM. Połączono ją z sekwencyjną skrzynia biegów, która przekazuje całą moc na tylne koła. Do tego doszły hamulce i amortyzatory Endless oraz sprężyny Eibacha. To wystarczyło, by porządnie namieszać w serii WTAC, w której wystawiona przez BH Auctions Honda S2000 urosła do rangi legendy.

Centrum dowodzenia z - rzecz jasna - kierownicą po prawej stronie
Centrum dowodzenia z - rzecz jasna - kierownicą po prawej stronie© fot. BH Auctions

S2000 od Top Fuel dzierżyła też w swojej klasie kilka rekordów okrążenia na takich torach jak Suzuka, Fuji, Okayama Circuit czy Autopolis in Ōita Prefecture. Niektóre z nich z biegiem czasu zostały już pobite, ale prestiż pozostał. Oczywiście wszelkie modyfikacje wyłączają możliwość poruszania się tym autem po drogach publicznych.

Na chwilę obecną cena auta nie została jeszcze ujawniona, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że stanie się to niebawem. Niemodyfikowana Honda S2000 w ładnym stanie osiąga na aukcjach cenę ok. 50 tys. dolarów (ok. 192,5 tys. zł). Podejrzewam jednak, że wyścigówka od Top Fuel osiągnie cenę kilkakrotnie wyższą.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]
Źródło artykułu:WP Autokult
wyścigituningHonda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)