Volkswagen wstrzymuje sprzedaż samochodów z silnikami EA 189 w Unii Europejskiej
Agencja Reuters poinformowała, że Volkswagen wstrzymał na terenie Unii Europejskiej sprzedaż swoich samochodów z silnikami związanymi z aferą spalinową.
22.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:16
Agencja Reuters podała, że w środę przedstawiciel Volkswagena poinformował o wstrzymaniu sprzedaży samochodów z dieslem EA 189 we wszystkich salonach w całej Unii Europejskiej. Udało nam się potwierdzić tę informację u specjalisty do spraw sprzedaży jednego z warszawskich dilerów tej marki. Jak podaje Reuters samochody z EA 189 znów będą sprzedawane gdy zostanie w nich wgrane nowe oprogramowanie. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi. Dowiedzieliśmy się, że nie jest znana konkretna data, po której auta znów wrócą do oferty.
Jak widać problem Volkswagena nie dotyczy jedynie samochodów sprzedanych, których w samej Unii Europejskiej jest 8,5 mln. Istnieje też niemała pula wozów czekających na sprzedaż, które nie mogą trafić na rynek ze względu na oprogramowanie powodujące przekłamanie w wynikach testów jakości emitowanych spalin.
W Polsce w ciągu ostatnich dni zaczęła się akcja serwisowa, którą objęte są auta już sprzedane klientom. Na razie do właścicieli wysyłane są listy z informacjami dotyczącymi stosownych działań. Wszystkie modyfikacje zostaną przeprowadzone na koszt Volkswagena. W Polsce akcją zostanie objętych około 150 tys. samochodów plus wozy, które zostały sprowadzone z poza granic naszego kraju.
Problem dotyczy silników 1.2, 1.6 i 2.0 TDI. Volkswagen na razie nie podał informacji dotyczących wymaganych zmian, które muszą zostać wprowadzone we wszystkich motorach.
Jak postępować, jeśli w naszym samochodzie mamy jednostkę EA 189? Tego dowiecie się z naszego poradnika:
Afera związana z silnikami wysokoprężnymi Volkswagena i ich oszukującym podczas badań oprogramowaniem trwa od około miesiąca. Volkswagen już teraz stracił sporo pieniędzy, między innymi przez spadki wartości akcji na giełdzie, a markę czekają jeszcze wydatki związane z serwisowaniem oraz karami, które mogą zostać nałożone przez różne instytucje w wielu krajach. Przed niemieckim koncernem trudny okres. Zanim Volkswagen stanie znów na nogach w pełni sił minie kilka lat. Afera spalinowa przysporzyła niemieckiej marce nie tylko kłopotów finansowych, ale także wizerunkowych, na walkę z którymi koncern miał przeznaczyć aż 6,5 mld euro. Dokładniej VAG określił cel dla tej kwoty jako odbudowanie zaufania klientów.