Volkswagen tnie produkcję i szykuje zwolnienia. Przeliczył się z popytem na elektryki

Volkswagen planuje redukcję zarówno tempa produkcji, jak i zatrudnienia w swojej fabryce w Emden. Zapotrzebowanie na samochody elektryczne produkowane w tamtejszym zakładzie okazało się niższe od planowanego o niemal 30 proc.

Volkswagen ID.7Volkswagen ID.7
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Kamil Niewiński

Samochody elektryczne są wedle statystyk coraz częściej wybierane przez klientów, lecz nadal w większości miejsc na świecie nie są dominującą siłą rynkową. To właśnie dlatego producenci stoją obecnie przed nie lada wyzwaniem - odpowiednio odczytać tendencje i właściwie oszacować popyt. Według najnowszych informacji z Niemiec, przekazanych przez ANEurope, sztuka ta nie udała się Volkswagenowi.

Według najświeższych wieści, fabryka niemieckiej marki w Emden będzie musiała zmienić zasady swojego funkcjonowania. W ciągu najbliższych dwóch tygodni moc linii produkcyjnej ma być ograniczona, a przerwa wakacyjna, która miała trwać trzy tygodnie, zostanie wydłużona o dodatkowe siedem dni. Od sierpnia zaś zwolnionych ma zostać 300 z 1500 pracowników fabryki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Okazało się, że zapotrzebowanie na Volkswageny ID.4 oraz ID.7 - auta produkowane w zakładzie w Emden - jest mniejsze od pierwotnych planów o niemal 30 proc. To spowodowało, że nie ma potrzeby, by wykorzystywać maksymalną moc produkcyjną zakładu. Volkswagen jest jednak pewny, że sytuacja wróci do normy w momencie, gdy pod koniec bieżącego roku ID.7 oficjalnie zadebiutuje na rynku.

Na koniec warto dodać jeszcze jedną, powiązaną ściśle z tym tematem ciekawostkę - według informacji rady zakładowej fabryki w Emden, produkcja spalinowego Volkswagena Passata przebiega bez żadnych zakłóceń i w tym obszarze nie zajdą żadne znaczące zmiany. 

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥