Fiat wygrywa plebiscyt Engine of the Year 2011! [wyniki]

Europejczycy produkują najlepsze silniki - tak przynajmniej wynika z rozstrzygnięcia konkursu International Engine of the Year 2011. Tym razem wygrał fiatowski TwinAir.

Fiat 500 TwinAirFiat 500 TwinAir
Piotr Wielgus

W poprzednich latach dominowały silniki Volkswagena, a deszcz nagród spadł na niemieckie 1,4 TSI. Teraz Niemcy musieli uznać wyższość Włochów, ale nadal ich jednostka jest w czołówce. Mały silnik Fiata o pojemności 875 cm[sup]3[/sup], wyposażony w turbosprężarkę, zdobył tytuł Silnika roku 2011, Najlepszego silnika debiutującego w tym roku oraz nagrodę dla Najbardziej ekonomicznej jednostki. Ten motor jest montowany m.in w Fiatach 500 i 500C. To dwucylindrowa konstrukcja produkująca 85 KM mocy.

Obraz

Drugie miejsce w plebiscycie zajął zwycięzca dwóch poprzednich edycji konkursu, a więc wspomniana jednostka Volkswagena 1.4 TSI Twincharger. Trzecie miejsce przypadło silnikowi 4,5 V8 znany z Ferrari 458 Italia. Tegoroczna edycja konkursu jest pierwszą w jego historii, w której zwyciężali wyłącznie przedstawiciele europejskich koncernów. Głosowało 76 dziennikarzy (w tym jeden Polak) ze wszystkich stron świata.

Najlepszy silnik roku 2011:

  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 372 głosy
  1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 346 głosów
  1. Ferrari 4,5 (V8) - 278 głosów
  1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
  1. Audi 2,5 Turbo (R5) - 192 głosy

Najlepszy debiut:

  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 352
  1. Nissan (układ z modelu Leaf) - 161
  1. Ford 1,6 Turbo (R4) - 154
  1. BMW Diesel 2,0l (R4) - 152
  1. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111

Najlepszy silnik ekologiczny:

  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 258
  1. Toyota 1,8 Hybrid (R4) - 204
  1. Nissan (układ z modelu Leaf) - 185
  1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 184
  1. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) - 92

Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:

  1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 479
  1. Toyota 1,0 (R3) - 257
  1. Hyundai/Kia 1,0 (R3) - 178
  1. Smart Diesel 0,8 (R3) - 141
  1. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) - 135

Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:

  1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 365
  1. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) - 248
  1. Volkswagen 1,2 TSI (R4) - 196
  1. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) - 124
  1. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) - 91

Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:

  1. BMW 1,6 Turbo (R4) - 246
  1. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
  1. Toyota 1,8 Hybrid (R4) - 199
  1. Audi 1,8 TFSI (R4) - 149
  1. BMW-PSA Diesel 1,6(R4) - 124

Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:

  1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) - 210
  1. Audi 2,0 TFSI II (R4) - 204
  1. Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
  1. Honda 2,0 i-VTEC (R4) - 77
  1. BMW Diesel 2,0 (R4) - 73

Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:

  1. Audi 2,5 Turbo (R5) - 400
  1. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) - 267
  1. Subaru 2,5 Turbo (R4) - 199
  1. BMW 2,5 DI (R6) - 171
  1. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) - 153

Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:

  1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) - 421
  1. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) - 237
  1. Porsche 2,9 DI (B6) - 147
  1. VW/Audi 3,0 TDI (V6) - 145
  1. Audi 3,0 DI Supercharged (V6) - 140

Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:

  1. BMW 4,0 (V8) - 364
  1. Porsche 3,8 (B6) - 191
  1. McLaren 3,8 (V8) - 173
  1. Porsche 3,4 (B6) - 121
  1. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) - 110

Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:

  1. Ferrari 4,5 (V8) - 230
  1. Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
  1. BMW 4,4 DI Turbo (V8) - 127
  1. Porsche 4,8 Turbo (V8) - 109
  1. Jaguar 5,0 Supercharged (V8) - 105

Najlepszy silnik wyczynowy:

  1. Ferrari 4,5 (V8) - 194
  1. Porsche 3,8 (B6) - 126
  1. Mercedes-AMG 6,2 (V8) - 118
  1. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) - 97
  1. McLaren 3,8 (V8) - 89

Źródło: UKIPME.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik