Fiat wygrywa plebiscyt Engine of the Year 2011! [wyniki]
Europejczycy produkują najlepsze silniki - tak przynajmniej wynika z rozstrzygnięcia konkursu International Engine of the Year 2011. Tym razem wygrał fiatowski TwinAir.
20.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:47
W poprzednich latach dominowały silniki Volkswagena, a deszcz nagród spadł na niemieckie 1,4 TSI. Teraz Niemcy musieli uznać wyższość Włochów, ale nadal ich jednostka jest w czołówce. Mały silnik Fiata o pojemności 875 cm[sup]3[/sup], wyposażony w turbosprężarkę, zdobył tytuł Silnika roku 2011, Najlepszego silnika debiutującego w tym roku oraz nagrodę dla Najbardziej ekonomicznej jednostki. Ten motor jest montowany m.in w Fiatach 500 i 500C. To dwucylindrowa konstrukcja produkująca 85 KM mocy.
Drugie miejsce w plebiscycie zajął zwycięzca dwóch poprzednich edycji konkursu, a więc wspomniana jednostka Volkswagena 1.4 TSI Twincharger. Trzecie miejsce przypadło silnikowi 4,5 V8 znany z Ferrari 458 Italia. Tegoroczna edycja konkursu jest pierwszą w jego historii, w której zwyciężali wyłącznie przedstawiciele europejskich koncernów. Głosowało 76 dziennikarzy (w tym jeden Polak) ze wszystkich stron świata.
Najlepszy silnik roku 2011:
- Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 372 głosy
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 346 głosów
- Ferrari 4,5 (V8) - 278 głosów
- BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
- Audi 2,5 Turbo (R5) - 192 głosy
Najlepszy debiut:
- Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 352
- Nissan (układ z modelu Leaf) - 161
- Ford 1,6 Turbo (R4) - 154
- BMW Diesel 2,0l (R4) - 152
- Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111
Najlepszy silnik ekologiczny:
- Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 258
- Toyota 1,8 Hybrid (R4) - 204
- Nissan (układ z modelu Leaf) - 185
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 184
- Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) - 92
Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:
- Fiat 0,9 TwinAir (R2) - 479
- Toyota 1,0 (R3) - 257
- Hyundai/Kia 1,0 (R3) - 178
- Smart Diesel 0,8 (R3) - 141
- Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) - 135
Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:
- Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) - 365
- Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) - 248
- Volkswagen 1,2 TSI (R4) - 196
- Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) - 124
- Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) - 91
Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:
- BMW 1,6 Turbo (R4) - 246
- Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
- Toyota 1,8 Hybrid (R4) - 199
- Audi 1,8 TFSI (R4) - 149
- BMW-PSA Diesel 1,6(R4) - 124
Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:
- BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) - 210
- Audi 2,0 TFSI II (R4) - 204
- Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
- Honda 2,0 i-VTEC (R4) - 77
- BMW Diesel 2,0 (R4) - 73
Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:
- Audi 2,5 Turbo (R5) - 400
- Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) - 267
- Subaru 2,5 Turbo (R4) - 199
- BMW 2,5 DI (R6) - 171
- Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) - 153
Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:
- BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) - 421
- BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) - 237
- Porsche 2,9 DI (B6) - 147
- VW/Audi 3,0 TDI (V6) - 145
- Audi 3,0 DI Supercharged (V6) - 140
Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:
- BMW 4,0 (V8) - 364
- Porsche 3,8 (B6) - 191
- McLaren 3,8 (V8) - 173
- Porsche 3,4 (B6) - 121
- Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) - 110
Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:
- Ferrari 4,5 (V8) - 230
- Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
- BMW 4,4 DI Turbo (V8) - 127
- Porsche 4,8 Turbo (V8) - 109
- Jaguar 5,0 Supercharged (V8) - 105
Najlepszy silnik wyczynowy:
- Ferrari 4,5 (V8) - 194
- Porsche 3,8 (B6) - 126
- Mercedes-AMG 6,2 (V8) - 118
- Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) - 97
- McLaren 3,8 (V8) - 89
Źródło: UKIPME.com