Volkswagen Beetle Cabriolet debiutuje w USA [Los Angeles 2012]

Volkswagen przyjechał do Los Angeles z otwartą wersją nowej generacji modelu Beetle. Mimo że auto debiutuje w USA, podano także specyfikacje wersji przeznaczonych na rynki europejskie.

Volkswagen Beetle CabrioletVolkswagen Beetle Cabriolet
Piotr Ślusarczyk

Volkswagen przyjechał do Los Angeles z otwartą wersją nowej generacji modelu Beetle. Mimo że auto debiutuje w USA, podano także specyfikacje wersji przeznaczonych na rynki europejskie.

Najnowsze wcielenie Volkswagena Beetle, szerzej znanego pod nazwą Garbus, doczekało się odmiany Cabriolet. Auto ma miękki dach, który może być składany i rozkładany przy prędkościach poniżej 50 km/h. Otwieranie dachu potrwa tylko 9,5 s, zamykanie zajmie trochę dłużej: równe 11 s.

W europejskiej specyfikacji samochód będzie mógł być wyposażony w jeden z pięciu silników. Trzy z nich będą turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi, a pozostałe dwa pracować będą na olej napędowy:

  • 1,2 TSI (105 KM),
  • 1,4 TSI (160 KM),
  • 2,0 TSI (200 KM),
  • 1,6 TDI (105 KM),
  • 2,0 TDI (140 KM).

Każdy z silników będzie mógł został połączony z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG. Z europejskiej gamy w USA dostępne będą jedynie 200-konny silnik benzynowy oraz 140-konny silnik Diesla. Za to na tamtym rynku w palecie pojawi się 5-cylindrowa jednostka o mocy 170 KM sprzężona z 6-biegowym automatem ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Volkswagen Beetle Cabriolet
Volkswagen Beetle Cabriolet

W wyposażeniu standardowym Volkswagena Beetle Cabriolet znajdą się m.in. system ESP, asystent ruszania pod górę oraz wysuwane pałąki zabezpieczające przed skutkami dachowania. Z kolei ciekawymi pozycjami z listy opcji będą reflektory biksenonowe, bezkluczykowy system otwierania drzwi i uruchamiania silnika, system nagłośnienia Fender o mocy 400 W, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, ekran dotykowy zintegrowany z systemem audio i systemem nawigacji, dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowanie, temperatura oleju, stoper) oraz nawet 19-calowe felgi aluminiowe.

Volkswagen Beetle ze składanym dachem wjedzie do salonów w USA już pod koniec listopada 2012 roku. W Europie auto pojawi się dopiero w lutym 2013 roku.

Beetle Cabriolet - światowa premiera w Los Angeles

  • Dynamiczny: nowy kabriolet Volkswagena stawia na sportowy charakter
  • Otwarty: miękki dach z elektrycznym napędem otwiera się w 9,5 sekundy (przy prędkości do 50 km/h)

Poznań, 29 listopada 2012 r. – Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Auto Show, światową premierę – nowego Beetla Cabriolet. Nowy Beetle Cabriolet stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny. Jego sylwetka jest wydłużona, szersza, dach bardziej płaski, a proporcje zachwycają dynamiką.

Oprócz osiągów jezdnych i wartości zużycia paliwa najważniejszym parametrem aut typu kabriolet jest czas, w jakim otwiera się składany dach. W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie, miękki dach potrzebuje na otwarcie tylko 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności do tyłu. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby.

Nowy Beetle Cabriolet pokazuje, jak wielki potencjał tkwi w najbardziej znanym designie ikony motoryzacji – w designie Volkswagena Garbusa. Garbus jako kabriolet już w połowie poprzedniego stulecia stał się jednym z pierwszych ponadklasowych samochodów na skalę światową; w ciągu 32 lat wyprodukowanych zostało 331.847 egzemplarzy.

Design Garbusa przeżył renesans wraz z New Beetle. Otwarta wersja tego modelu stała się „kabrioletem Flower-Power naszych czasów”. W ciągu ośmiu lat z taśm produkcyjnych zjechało aż 234.619 New Beetle Cabriolet. Tajemnica sukcesu: New Beetle Cabriolet nie był po prostu kopią Garbusa Cabrio. Styliści na nowo zinterpretowali formę nadwozia i udoskonalili ją. I tak samo postąpił zespół Klausa Bischoffa, szefa designu marki Volkswagen, z nowym Beetlem Cabriolet. „Retro nas nie interesuje, patrzymy do przodu. Beetle Cabriolet miał być bardziej atletyczny i męski. I to nam się udało” – powiedział Bischoff.

Wymiary. Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Ponieważ jednocześnie zmniejszyła się wysokość kabrioletu (o 29 mm; do 1473 mm), Beetle już ze względu na swoje proporcje sprawia wrażenie wyraźnie dynamicznego i nowoczesnego. Dodatkowa długość oznacza więcej miejsca we wnętrzu oraz w bagażniku. Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Inaczej niż w New Beetle Cabriolet, dzięki nowej konstrukcji systemu zabezpieczającego przed skutkami dachowania, można złożyć tylną kanapę. System przeciwkapotażowy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia pojazdu wysuwa się zza tylnych zagłówków w ciągu kilkunastu milisekund chroniąc tym samym pasażerów.

Przestronność. Dzięki większym wymiarom oraz przesuniętej do tyłu ramie przedniej szyby, a tym samym zmienionemu konturowi dachu, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca nad głową, dokładnie o 12 mm. Nowe poczucie przestrzeni w Beetle Cabriolet ma także kierowca i pasażer siedzący z przodu. Zmieniona ergonomia wnętrza współgra z dynamiką wyglądu zewnętrznego.

Wersje na rynek USA. W USA nowy Beetle Cabriolet będzie sprzedawany z dostępnym również w Europie silnikiem 103 kW TDI (140 KM) i 147 kW TSI (200 KM) oraz oferowanym wyłącznie na rynek amerykański pięciocylindrowym silnikiem MPI 125 kW (170 KM). Jednostka ta będzie oferowana z tradycyjną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym; dla TSI i TDI można zamówić jako wyposażenie dodatkowe 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG Volkswagena.

Wersje europejskie. W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetla Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

Wyposażenie. W Ameryce oraz w Europie, do wyposażenia seryjnego należy między innymi elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP i asystentem ruszania pod górę, czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne typu Thorax (o zwiększonej pojemności chroniące także głowę) oraz automatycznie wysuwane pałąki – zabezpieczenie przed skutkami dachowania. Opcjonalnie oferowane są po raz pierwszy dla Beetla Cabriolet takie elementy wyposażenia jak: reflektory biksenonowe, Keyless Access – bezkluczykowy system uruchamiania silnika i otwierania drzwi, oświetlenie Ambient, system nagłośnieniowy firmy Fender (moc 400 W), automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, systemy audio i nawigacyjne z ekranami dotykowymi i np. wewnętrznym twardym dyskiem, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i 18- lub 19-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Indywidualizacja. Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (USA: 2,5 L, Turbo, TDI; Europa: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: stylowy „50s Edition”, atrakcyjny „60s Edition” i elegancki „70s Edition”. Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę legendarnego Garbusa Cabrio.

Nowy Beetle Cabriolet pojawi się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Volkswagen Beetle Cabriolet
  • Volkswagen Beetle Cabriolet
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/50] Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów