Samochody używaneCitroënUżywany Citroën C4 Aircross w pigułce

Używany Citroën C4 Aircross w pigułce

Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Citroen
Marcin Łobodziński
19.12.2017 13:57, aktualizacja: 30.03.2023 09:48

Dwa lata po premierze Mitsubishi ASX, Citroën zaprezentował własną wizję takiego samochodu. Tyle tylko, że jest to dokładnie ten sam model. Zmieniono jedynie poszycie nadwozia i znaczki. Jednak C4 Aircross ma jedną, ogromną przewagę nad japończykiem.

Roczniki: 2012-2015

Ceny rynkowe: 30 000 - 60 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: crossover

Pojemność bagażnika: 442 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.6 (115 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1.6 HDI (115 KM)
  • 1.8 HDI (150 KM)
Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross© fot. mat. prasowe / Citroen

Zasadniczo Citroën C4 Aircross jest dokładnie tym samym samochodem co Mitsubishi, ale z punktu widzenia potencjalnych kupujących oraz rynku, to zupełnie inny samochód i do tego znacznie bardziej interesujący z jednego powodu. Tym powodem jest silnik 1.6 HDI francuskiej produkcji.

O ile zakup Mitsubishi ASX z silnikiem Diesla można uznać za dość ryzykowny - wysokie ceny części oraz brak zamienników - o tyle zakup Citroëna z dieslem 1.6 to najlepszy wybór. Motor jest dynamiczny, ekonomiczny i przede wszystkim bardzo popularny, a zatem tani w naprawach i serwisie. Co prawda nie jest tak niezawodny jak japońskie jednostki, ale ostateczny rachunek może wyjść na plus dla francuskiej konstrukcji. No i nie ma ryzyka zakupu auta, na które być może trzeba będzie wyłożyć kilka tysięcy złotych.

Oczywiście do wyboru pozostaje japoński motor benzynowy oraz wysokoprężny o mocy 150 KM. Podobnie jak w Mitsubishi ASX napęd 4WD łączono tylko z dieslami, wymagał on dopłaty, więc spotkanie takiej wersji jest jeszcze rzadsze niż ASX-a. Ogólnie wybór aut używanych jest bardzo skromny, ale dobrze, że pozostaje taka alternatywa.

Typowe usterki:

  • Sterowniki silników – pomaga wymiana oprogramowania
  • Filtry DPF w dieslu 1.8 HDI (w rzeczywistości to konstrukcja DID Mitsubishi)
  • Układ wtryskowy i turbosprężarka - w dieslu 1.6 HDI (głównie wynik zaniedbania lub zużycia)
  • Delikatny lakier
  • Punktowa korozja w miejscu odpryśnięcia lakieru

Czego szukać:

Oczywiście wersji z silnikiem 1.6 HDI, bo to jedyny obiektywny powód zakupu tego modelu. Warto też poszukać bliźniaczego Peugeota 4008 z tym samym motorem. Polecamy rzecz jasna wersję benzynową.

Czego unikać:

W kontekście diesla 1.6 można by odradzić wersję 1.8 HDI, choć nie można powiedzieć, by była zła. Po prostu istnieje wyższe ryzyko poniesienia wysokich kosztów potencjalnych napraw, a nawet serwisu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)