UOKiK ukarał zarządcę parkingów. Kierowcy odzyskają niesłusznie pobrane pieniądze

UOKiK ukarał zarządcę parkingów. Kierowcy odzyskają niesłusznie pobrane pieniądze

Mandat za wycieraczką
Mandat za wycieraczką
Źródło zdjęć: © PAP | Michał Walczak
21.03.2024 15:54, aktualizacja: 21.03.2024 16:39

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nieprawidłowościach w działaniach firmy WEIP, będącej jednym z największych zarządców parkingów w Polsce. Przedsiębiorstwo będzie musiało zwrócić pieniądze niektórym ze swoich klientów.

UOKiK dowiedział się o nieprawidłowościach na podstawie skarg wnoszonych przez kierowców. Ci zarzucali firmie WEIP nieuczciwe praktyki. Po sprawdzeniu zgłoszeń okazało się, że zarządca parkingów faktycznie naginał prawo.

Jednym z przykładów jest nakładanie opłat dodatkowych na klientów, którzy wpadali na rzekomym nieposiadaniu biletu, a następnie w reklamacjach udowadniali, że mieli ważny bilet.

Firma stosowała również regulaminy zawierające niezgodne z prawem zapisy. Chodzi m.in. o groźby wszczęcia postępowania egzekucyjnego i windykacyjnego na koszt kierowcy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Twierdzenie spółki brzmiało kategorycznie i wskazywało na nieuchronność tych zdarzeń. Tak przekazywane, wprowadzało konsumentów w błąd i miało na celu wywołanie nieuzasadnionej obawy, której skutkiem było uiszczenie żądanych przez firmę opłat" — informuje UOKiK.

Firma nie była też transparentna w kwestii formy składania reklamacji, sugerując, że jedyną możliwością jest kontakt listowny lub formularz na stronie internetowej, podczas gdy przepisy dopuszczają również osobiste stawiennictwo oraz reklamację mailową.

W związku z powyższym, na mocy prawomocnych postanowień UOKiK, firma WEIP musi zwrócić kierowcom niesłusznie pobrane pieniądze. Te należą się wszystkim klientom, którzy po 1 stycznia 2020 roku dostali wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej, mimo posiadania ważnego biletu z wyszczególnionym numerem rejestracyjnym pojazdu. Decyzja dotyczy również kierowców, którzy składali reklamacje, lecz te zostały rozpatrzone negatywnie.

"W razie trudności konsumenci mogą dochodzić od WEIP zwrotu pieniędzy, powołując się na decyzję Prezesa UOKiK" — czytamy w komunikacie UOKiK.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)