Tym razem benzyna – JE Design Ibiza 1.2 TSI (2012)
W zeszłym roku pisałem o przerobionej przez JE Design Ibizie wyposażonej w 1,6-litrowy silnik diesla. Ostatnio tuner przedstawił mniej odważną stylistycznie wersję samochodu wyposażoną w jednostkę benzynową.
01.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:57
W zeszłym roku pisałem o przerobionej przez JE Design Ibizie wyposażonej w 1,6-litrowy silnik diesla. Ostatnio tuner przedstawił mniej odważną stylistycznie wersję samochodu wyposażoną w jednostkę benzynową.
W większości przypadków firma JE Design tworzy bardzo rozbudowanie pakiety wizualne, które często ocierają się o kicz. Tak właśnie było z zeszłoroczną Ibizą, w której brakowało chyba tylko choinki. Tym razem jest już dużo lepiej, bo tuner zrezygnował z dziwnej nakładki na przedni zderzak i okropnie wyglądających diod LED. Co zostało?
Z przodu pozostała całkiem spora listwa pod przednim zderzakiem i nakładki na przednie lampy, z boku natomiast są listwy progowe. Z kolei z tyłu przymocowano fartuch, którego część wygląda jakby wykonana była z włókna węglowego. Nic bardziej mylnego, wszystko jest zrobione z ABS-u. Komplet spojlerów to wydatek ponad 1200 euro, ale nie wiadomo czy płaci się też za montaż i lakierowanie.
Na życzenie JE Design dodaje instalowaną na środku wspomnianego fartucha końcówkę rury wydechowej w kształcie trapezu.
Auto porusza się na kołach z 17-calowymi felgami o szerokości 7,0” lub z obręczami 18-calowymi o szerokości 7,5”, które obuto w opony 215/35. Pakiet kół kosztuje od 2380 do 2460 euro.
Za kołami ukryte są krótsze od normalnych o 35 mm sprężyny śrubowe. Jeśli ktoś chce swojego Seata bardziej obniżyć, może wybrać kompletne regulowane zawieszenie, które sprawia, że Ibiza przyziemia o 50-60 mm.
Pod maską znajduje się wzmocniony 1,2-litrowy turbodoładowany silnik. Normalnie ma on 105 KM przy 5000 obr./min, ale dzięki modyfikacji centralnej jednostki sterującej JE Design udało się wywindować jego moc do 140 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł ze 175 Nm do 230 Nm.
Dzięki mocniejszej jednostce napędowej czas rozpędzania do setki jest krótszy o 0,70 s i wynosi 9,10 s. Nie wiadomo jednak czy zmieniła się prędkość maksymalna Ibizy.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1197 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 140 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,96 KM/l (seryjny – 86,05 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
- Typ napędu: na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 256 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, średnica 230 mm
- Koła przednie: 7,5 x 18”
- Koła tylne: 7,5 x 18”
- Opony przednie: 215/35 R 18
- Opony tylne: 215/35 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1090 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,79 kg/KM (seryjny – 10,38 kg/KM)
- Długość: 4034 mm
- Szerokość: 1693 mm
- Wysokość: 1393 mm (- 35 mm)
- Rozstaw osi: 2469 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,10 sblock position=\inside5370/block
Źródło: automobilesreview