WAŻNE
TERAZ

800 plus dla Ukraińców - Sejm zdecydował

Toyota zostaje, a Peter Sauber ratuje BMW

Wszystkie spekulacje dotyczące niewiadomej przyszłości Toyoty w Formule 1 były spowodowane wstrzymaniem decyzji o podpisaniu budżetu przez właściciela teamu. Teraz jednak zespół może być spokojny o swoją przyszłość, gdyż budżet zostanie podpisany, ale najprawdopodobniej nie ominą go cięcia. Nadal niepewna przyszłość czeka jednak BMW Sauber.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kim jest gentleman ze zdjęcia? Ostatni sprawiedliwy... nawet trochę podobny Bruce'a Willisa.

Wszystkie spekulacje dotyczące niewiadomej przyszłości Toyoty w Formule 1 były spowodowane wstrzymaniem decyzji o podpisaniu budżetu przez właściciela teamu. Teraz jednak zespół może być spokojny o swoją przyszłość, gdyż budżet zostanie podpisany, ale najprawdopodobniej nie ominą go cięcia. Nadal niepewna przyszłość czeka jednak BMW Sauber.

Kim jest gentleman ze zdjęcia? Ostatni sprawiedliwy... nawet trochę podobny Bruce'a Willisa.

Ten sympatyczny jegomość na zdjęciu to niejaki Peter Sauber, mistrz Szwajcarii w samochodowych wyścigach górskich z 1970 roku, a obecnie właściciel 20% "upadającego" zespołu BMW Sauber. Pan Sauber zamierza ratować team, w którym obecnie jeździ Robert Kubica.

Wcześniej w wywiadach Peter zapewniał, że zrobi wszystko aby ratować swój zespół i nie dopuści do jego rozwiązania. Jednak próby dogadania się z BMW, które jest właścicielem większości udziałów w spółce, legły w gruzach. Niemiecki producent zażyczył sobie zbyt wygórowaną kwotę za swój kawałek tortu. To jednak nie powstrzymało Saubera przed szukaniem innych szans na utrzymanie zespołu w Formule 1.

Ostatnio Peter wybrał się do Malezji, gdzie spotkał się z głównym sponsorem teamu, firmą Petronas. Do tej pory przeznaczała ona na sponsoring 35 milionów euro rocznie. Podobno Sauber może mieć również szansę na dogadanie się z Lotusem, który od dłuższego czasu ma apetyt na powrót do F1.

Warto wiedzieć, że Peter Sauber nie jest zwykłym przedsiębiorcą, któremu zależy na pieniądzach. To z wykształcenia elektryk, który swoją przygodę ze sportami motorowymi zaczął prawie 40 lat temu, kiedy to zajmował się samochodami przystosowanymi do wyścigów górskich. Czy uda mu się ocalić obiecującą stajnię? Miejmy nadzieję.

Źródło: formula1.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są