Toyota podała ceny Ducato. Znaczy Proace Maxa

W gamie Toyota Professional debiutuje nowy Proace Max, który w praktyce jest Fiatem Ducato ze zmienioną atrapą chłodnicy. To najdłużej produkowane auto, jakie można obecnie kupić, a wciąż cieszy się powodzeniem.

Toyota Proace MaxToyota Proace Max
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Toyota Proace Max zapisze się na kartach historii jako model, który zadebiutował w 2024 roku. W praktyce jednak jest to trzecia generacja Fiata Ducato zaprezentowana po raz pierwszy prawie 20 lat temu! Tak, Ducato typ 250 miał swój debiut w 2006 roku, choć pewnie z działem marketingu można by długo dyskutować o roku 2014, kiedy to model przeszedł gruntowaną modernizację, ale nadal była to tylko modernizacja. Wewnętrzna nazwa modelu się zmieniła na Typ 290, ale mimo to, nawet licząc od 2014 roku, jest to jedno z najdłużej oferowanych na rynku aut, choć już nie najdłużej.

Wracając do Proace Maxa, to jest to obecnie największe auto użytkowe marki Toyota oferowane w Europie. Do sprzedaży trafił jako furgon, podwozie do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną, a także wariant ze skrzynią załadunkową.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowa Toyota Camry - podszczypuje Lexusa

Dostawczak Toyoty będzie produkowany w europejskich fabrykach Stellantisa: w Polsce w Gliwicach oraz w Atessie we Włoszech. Zamówienia będzie można składać od 1 czerwca bieżącego roku. Samochody są objęte trzyletnią gwarancją z maksymalnym przebiegiem 1 mln km.

Wersje i ceny

Toyota Proace Max ma pod maską silnik Diesla 2.2 D-4D o mocach 120, 140 lub 180 KM, sparowany sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem. Do wyboru będzie także napęd elektryczny z baterią o pojemności 110 kWh. Silnik o 270 KM i generujący 410 Nm momentu obrotowego będzie zmieniać dostawczaka w prawdziwą rakietę. Zasięg auta zgodnie z normą WLTP wynosi do 420 km. Szybkie ładowanie ma być realizowane maksymalną mocą do 150 kW.

Toyota Proace Max
Toyota Proace Max © Materiały prasowe

Van oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia – Active oraz Comfort, z dwiema długościami rozstawu osi, z trzema długościami nadwozia oraz z trzema wysokościami. Wybrane wersje napędowe będą oferowane w dwóch lub jednym wariancie ładowności. Podwozie do zabudowy oraz wariant ze skrzynią załadunkową sparowano z wersją wyposażenia Active oraz silnikami o mocy 140 lub 180 KM.

Ceny startują z poziomu 140 100 zł netto za Furgon w specyfikacji Active i 120-konnym silnikiem. Ceny wersji Comfort zaczynają się od 159 400 zł netto. Podwozie można kupić od 142 900 zł a podwozie ze skrzynią za 156 900 zł.

Toyota Proace Max
Toyota Proace Max © Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne