Toyota Avensis trzeciej generacji - cała ona
Na targach samochodowych w Paryżu zadebiutowała trzecia generacja Toyoty Avensis. Flagowy model japońskiego producenta trafi do europejskich salonów dealerskich już w styczniu przyszłego roku i będzie oferowana w dwóch wersjach nadwozia: sedan i station-wagon (popularne kombi).
07.10.2008 | aktual.: 02.10.2022 15:37
Samochód choć był projektowany w Europie, to czerpie sporo z dorobku designerskiego Lexusów ostatnich lat. I choć samochód jest zdecydowanie mniej nudny niż jego poprzednik, to raczej nie zdobędzie zbyt wielu nagród w konkursach piękności.
Na targach samochodowych w Paryżu zadebiutowała trzecia generacja Toyoty Avensis. Flagowy model japońskiego producenta trafi do europejskich salonów dealerskich już w styczniu przyszłego roku i będzie oferowana w dwóch wersjach nadwozia: sedan i station-wagon (popularne kombi).
Samochód choć był projektowany w Europie, to czerpie sporo z dorobku designerskiego Lexusów ostatnich lat. I choć samochód jest zdecydowanie mniej nudny niż jego poprzednik, to raczej nie zdobędzie zbyt wielu nagród w konkursach piękności.
Wewnątrz auto raczej mało się zmieniło, gdyż Toyota postawiła głównie na rozwijanie tego, co już znamy. Deska rozdzielcza została zrobiona z materiałów, które w mniemaniu producenta są premium, z górnej półki (do wyboru mamy kilka rodzai wykończenia).
Klienci żądający luksusu i nowatorskich rozwiązań będą mogli dodatkowo wyposażyć swój pojazd w automatyczną, dwustrefową klimatyzację, automatyczne przednie lampy, tempomat, nawigację satelitarną z dotykowym panelem, panoramiczny, szklany dach (w przypadku wersji SW), oraz 11-głośnikowy zestaw audio z dyskiem twardym o pojemności 10GB.
Każdy model w standardzie będzie wyposażony w 7 poduszek powietrznych, w skład których wejdzie AirBag chroniący kolana kierowcy.
Gdy auto trafi do sprzedaży to klienci będa mogli zdecydować się na jeden z 5 dostępnych silników, w skład których wejdzie całkiem nowa jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra i mocy 147KM. Będzie ona oferowana z 6-biegową, manualną skrzynią, lub ze skrzynią Multidrive S CVT, która funkcjonuje jako 7-biegowa przekładnia automatyczna.[block position="inside"]10541[/block]
Źródło: carscoop