Toyota Avensis trzeciej generacji - cała ona

Na targach samochodowych w Paryżu zadebiutowała trzecia generacja Toyoty Avensis. Flagowy model japońskiego producenta trafi do europejskich salonów dealerskich już w styczniu przyszłego roku i będzie oferowana w dwóch wersjach nadwozia: sedan i station-wagon (popularne kombi).

Toyota Avensis trzeciej generacji - cała ona
Mateusz Gajewski

Samochód choć był projektowany w Europie, to czerpie sporo z dorobku designerskiego Lexusów ostatnich lat. I choć samochód jest zdecydowanie mniej nudny niż jego poprzednik, to raczej nie zdobędzie zbyt wielu nagród w konkursach piękności.

Na targach samochodowych w Paryżu zadebiutowała trzecia generacja Toyoty Avensis. Flagowy model japońskiego producenta trafi do europejskich salonów dealerskich już w styczniu przyszłego roku i będzie oferowana w dwóch wersjach nadwozia: sedan i station-wagon (popularne kombi).

Samochód choć był projektowany w Europie, to czerpie sporo z dorobku designerskiego Lexusów ostatnich lat. I choć samochód jest zdecydowanie mniej nudny niż jego poprzednik, to raczej nie zdobędzie zbyt wielu nagród w konkursach piękności.

Wewnątrz auto raczej mało się zmieniło, gdyż Toyota postawiła głównie na rozwijanie tego, co już znamy. Deska rozdzielcza została zrobiona z materiałów, które w mniemaniu producenta są premium, z górnej półki (do wyboru mamy kilka rodzai wykończenia).

Klienci żądający luksusu i nowatorskich rozwiązań będą mogli dodatkowo wyposażyć swój pojazd w automatyczną, dwustrefową klimatyzację, automatyczne przednie lampy, tempomat, nawigację satelitarną z dotykowym panelem, panoramiczny, szklany dach (w przypadku wersji SW), oraz 11-głośnikowy zestaw audio z dyskiem twardym o pojemności 10GB.

Każdy model w standardzie będzie wyposażony w 7 poduszek powietrznych, w skład których wejdzie AirBag chroniący kolana kierowcy.

Gdy auto trafi do sprzedaży to klienci będa mogli zdecydować się na jeden z 5 dostępnych silników, w skład których wejdzie całkiem nowa jednostka benzynowa o pojemności 1,8 litra i mocy 147KM. Będzie ona oferowana z 6-biegową, manualną skrzynią, lub ze skrzynią Multidrive S CVT, która funkcjonuje jako 7-biegowa przekładnia automatyczna.[block position="inside"]10541[/block]

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Niemcy świętują. Ich SUV hitem sprzedaży
Niemcy świętują. Ich SUV hitem sprzedaży