Test wideo: Honda ZR-V – wada i zaleta w jednym

Jak przebiegała ewolucja SUV-ów? Początkowo tego typu samochody miały być przepustką do zjazdu z utwardzonej drogi. Bardzo szybko okazało się, że bardziej chodzi o praktyczność i wygodę. Teraz mają wyróżniać się stylem i możliwościami personalizacji. Czy najnowsza Honda ZR-V wpisuje się w ten trend?

Mateusz Żuchowicz

Z założenia model ZR-V ma klasyfikować się dokładnie między Hondą HR-V a CR-V. I rzeczywiście tak jest, nawet jeśli porównamy go z uciekającą z rynku, choć jeszcze nadal dostępną wersją CR-V. Honda ZR-V mierzy bowiem 4 m 57 cm na długość, 2 m 10 cm na szerokość i 1 m 62 cm na wysokość. Do tego rozstaw osi ma 2 m 66 cm, czyli znowu idealnie wpasowuje się między starszych, choć nie zawsze większych braci.

Jeśli zainteresuje was ten model, to wchodząc do salonu, będziecie mieli do wyboru trzy wersje wyposażenia. Podstawową Elgance, środkową wersję Sport oraz najbardziej elegancką i oczywiście najlepiej wyposażoną odmianę Advance.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Honda ZR-V dostępna jest tylko z jednym silnikiem, a tak naprawdę z zespołem napędów. Chodzi bowiem o benzynowy silnik 2.0 i-MMD z bezpośrednim wtryskiem, połączony z dwoma silnikami elektrycznymi oraz bezstopniową skrzynią automatyczną. Układ napędowy generuje łącznie 184 KM i 315 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Najbardziej interesują was pewnie ceny. Już spieszę z pomocą. Polski cennik Hondy ZR-V otwiera kwota 189 900 zł za wersję Elgance. Następna jest odmiana Sport za 199 000 zł i Advance za 210 400 zł. Oczywiście mówimy o kwotach bez dodatków. Nie da się więc nie zauważyć, że przez ostatnie lata bardzo dużo zmieniło się w kwestii cen, co pokazuje chociażby jeszcze aktualny na stronie Hondy cennik poprzedniej CR-V, którą można kupić od kwoty 164 100 zł. Nie zmienia to faktu, że ZR-V wydaje się być samochodem do bólu poprawnym. Przy pierwszym spotkaniu ciężko jest się tak naprawdę do czegoś przyczepić.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Oczywiście nie jest on bez wad, dlatego zapraszam was na krótki materiał z oficjalnej prezentacji tego samochodu. Dowiecie się, jak jeździ Honda ZR-V, jak jest wykonana w środku i ile miejsca oferuje. Film na górze.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach