Test wideo: Honda ZR-V – wada i zaleta w jednym

Jak przebiegała ewolucja SUV-ów? Początkowo tego typu samochody miały być przepustką do zjazdu z utwardzonej drogi. Bardzo szybko okazało się, że bardziej chodzi o praktyczność i wygodę. Teraz mają wyróżniać się stylem i możliwościami personalizacji. Czy najnowsza Honda ZR-V wpisuje się w ten trend?

Mateusz Żuchowicz

Z założenia model ZR-V ma klasyfikować się dokładnie między Hondą HR-V a CR-V. I rzeczywiście tak jest, nawet jeśli porównamy go z uciekającą z rynku, choć jeszcze nadal dostępną wersją CR-V. Honda ZR-V mierzy bowiem 4 m 57 cm na długość, 2 m 10 cm na szerokość i 1 m 62 cm na wysokość. Do tego rozstaw osi ma 2 m 66 cm, czyli znowu idealnie wpasowuje się między starszych, choć nie zawsze większych braci.

Jeśli zainteresuje was ten model, to wchodząc do salonu, będziecie mieli do wyboru trzy wersje wyposażenia. Podstawową Elgance, środkową wersję Sport oraz najbardziej elegancką i oczywiście najlepiej wyposażoną odmianę Advance.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Honda ZR-V dostępna jest tylko z jednym silnikiem, a tak naprawdę z zespołem napędów. Chodzi bowiem o benzynowy silnik 2.0 i-MMD z bezpośrednim wtryskiem, połączony z dwoma silnikami elektrycznymi oraz bezstopniową skrzynią automatyczną. Układ napędowy generuje łącznie 184 KM i 315 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Najbardziej interesują was pewnie ceny. Już spieszę z pomocą. Polski cennik Hondy ZR-V otwiera kwota 189 900 zł za wersję Elgance. Następna jest odmiana Sport za 199 000 zł i Advance za 210 400 zł. Oczywiście mówimy o kwotach bez dodatków. Nie da się więc nie zauważyć, że przez ostatnie lata bardzo dużo zmieniło się w kwestii cen, co pokazuje chociażby jeszcze aktualny na stronie Hondy cennik poprzedniej CR-V, którą można kupić od kwoty 164 100 zł. Nie zmienia to faktu, że ZR-V wydaje się być samochodem do bólu poprawnym. Przy pierwszym spotkaniu ciężko jest się tak naprawdę do czegoś przyczepić.

Honda ZR-V
Honda ZR-V © WP

Oczywiście nie jest on bez wad, dlatego zapraszam was na krótki materiał z oficjalnej prezentacji tego samochodu. Dowiecie się, jak jeździ Honda ZR-V, jak jest wykonana w środku i ile miejsca oferuje. Film na górze.

Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie