Test wideo: DS 9 kontra Lexus ES. Od samochodów popularnych do premium. Kto zrobił to lepiej?
Lexus był kiedyś nowy w segmencie premium, ale do dzisiaj zdążył wydeptać już szlaki i nikt jego pozycji nie kwestionuje. DS jest teraz "tym nowym" – czy uda mu się osiągnąć taki sukces, jak Lexusowi? Porównaliśmy dwie limuzyny segmentu premium, żeby to sprawdzić.
21.03.2022 | aktual.: 30.09.2022 12:57
Lexus ES kontra DS 9 – test wideo
Lexus jest już starym wygą w segmencie premium, ale nie zapominajmy, że został powołany do życia przez Toyotę, czyli producenta samochodów popularnych.
Mniej więcej to samo zrobił jakiś czas temu Citroën z grupą PSA, które stworzyły osobną markę premium – DS. Jak limuzyna DS-a wypada w porównaniu do modelu japońskiego przedstawiciela segmentu premium?
Lexus ES to następca GS-a, który sprawdza się i jako limuzyna dla kierowcy, i dla pasażerów. Od DS 9 jest dłuższy o 4,1 cm, ale z kolei DS jest szerszy o 6,7 cm. W limuzynach ważny jest też rozstaw osi i o ile Lexus ES ma 2870 mm, to w DS-ie jest on o 25 mm dłuższy, co sugeruje większą ilość miejsca w środku.
Oba samochody można kupić jako hybrydy, ale ceny hybrydowych DS-ów są o około 10 tys. zł wyższe niż lexusów. Czy słusznie? Czy faktycznie DS zrobił to lepiej od doświadczonego Lexusa? Zapraszam na film.