Rolls-Royce Cullinan Series II Black Badge© Autokult | Szymon Jasina

Test: Rolls-Royce Cullinan Series II Black Badge - po prostu bezkonkurencyjny

Szymon Jasina
30 września 2024

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Luksus polega nie na tym, co możesz zrobić, a na tym, czego robić nie musisz. To właśnie pokazał mi Rolls-Royce Cullinan, który doczekał się drugiej odsłony. Series II wprowadza kilka rzucających się w oczy nowości, ale nie zmienia najważniejszego. To nadaj najlepszy SUV świata, samochód, który nie ma żadnej konkurencji, a przynajmniej takiej, która miałaby koła.

Był 26 stycznia 1905 r., gdy w południowoafrykańskiej Kolonii Transwalu niedaleko Pretorii odkryto ważący 621,2 g diament. Do dziś jest to największy kamień szlachetny jaki kiedykolwiek wykopano. Został on nazwany na cześć właściciela kopalni, w której go znaleziono - sir Thomasa Cullinana. Diament podzielono i uzyskano z niego 105 oszlifowanych kamieni. Największy z nich, Cullinan I, ma szlif w kształcie kropli i jest zarazem największym bezbarwnym szlifowanym diamentem na świecie. Trafił on do brytyjskiego berła królewskiego. Drugi co do wielkości Cullinan II ma kształt brylantu i znajduje się w brytyjskiej koronie państwowej.

Nieco ponad miesiąc przed znalezieniem Cullinana, w Wielkiej Brytanii Charles Rolls podpisał umowę z inżynierem Henrym Roycem na wyłączność sprzedaży czterech opracowanych przez niego modeli. Było to efektem wrażenia, jakie nieco ponad pół roku wcześniej konstrukcja Royce’a zrobiła na Rollsie.


Artykuł dostępny tylko dla zalogowanego użytkownika

Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta

Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.

Nie masz konta? Zarejestruj się z 1login od WP
Źródło artykułu:WP Autokult