Test: Porsche Cayman T – zapłać więcej, dostaniesz mniej

Porsche 718 Cayman w wersji T, to wersja, która ma was zachwycić jakością prowadzenia, a nie potężną ilością koni mechanicznych. Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i ma stanowić synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie.

Mateusz Żuchowicz

Porsche 718 Cayman T - test wideo

Wszystko dzięki, chociażby redukcji masy. Przykładowo fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex. Nie fotele są jednak najciekawsze, bo w standardzie w odmianie T nie otrzymujecie modułu PCM, więc zamiast ekranu jest półka. Nie martwcie się jednak, bo jeśli dla was to przegięcie, to możecie go zamówić bez żadnej dopłaty.

Oczywiście nie tylko redukcja masy wyróżnia odmianę T, ale także szereg rozwiązań technicznych, które mają sprawić, że 718 T ma czuć się jak w domu przede wszystkim na zakrętach i wąskich drogach. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga 300 KM i kręci się do 7500 obr/min. Do tego generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min, a nieobciążony samochód waży 1350 kg z dostępną w standardzie manualną skrzynią. Z automatyczną skrzynią PDK masa wzrasta do 1380 kg.

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Rezultat? Przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian

Oczywiście to tylko wierzchołek góry lodowej, więc jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o tym samochodzie i jeśli ciekawi was jak tym autem jeździ się na co dzień oraz ile w nim kosztują pewne absurdalne dodatki, to zapraszam na test wideo.

Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀