Test opon zimowych i całorocznych GTU. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15

Test opon zimowych i całorocznych GTU. Ogumienie w rozmiarze 185/65 R15

Zmotoryzowani coraz częściej wybierają opony całoroczne. Eksperci nie polecają ich jednak każdemu
Zmotoryzowani coraz częściej wybierają opony całoroczne. Eksperci nie polecają ich jednak każdemu
Źródło zdjęć: © JAKUB WYSOCKI/REPORTER/East News
Tomasz Budzik
01.10.2018 12:53, aktualizacja: 14.10.2022 14:57

Choć trudno nam jeszcze pogodzić się z końcem lata, czas pomyśleć już o zimowym ogumieniu. Jeśli musimy kupić nowe opony, cenną podpowiedzią będzie niezależny test. Niemieckie GTU opublikowało wyniki dla grupy ogumienia do samochodów miejskich i kompaktowych. Sprawdzili też trzy opony całoroczne.

Zgodnie z przepisami minimalna wysokość bieżnika, przy której oponę można jeszcze użytkować, wynosi 1,6 mm. W praktyce zimowe opony lepiej wymienić już wtedy, gdy bieżnik spadnie poniżej 4 mm. Chodzi nie tylko o bezpieczeństwo, choć to oczywiście jest najważniejsze, ale i o prawo w innych europejskich państwach. Jeśli zimą wybierzemy się do jednego z państw UE, gdzie wymagany jest nie tylko zimowe ogumienie, ale i inna minimalna wysokość bieżnika, możemy dostać słony mandat.

Każda nowa opona musi być wyposażona w nalepkę informacyjną, dzięki czemu łatwiej dokonać wyboru. W przypadku zimowego ogumienia to jednak za mało do świadomego zakupu, ponieważ na naklejce znajdziemy tylko informacje dotyczące przyczepności przy hamowaniu na mokrej nawierzchni, generowanego hałasu i wydajności. Jeśli chcemy dowiedzieć się więcej, musimy sięgnąć do testów. Takich jak ten GTU. Wyniki uzyskane przez niemieckich ekspertów podajemy od najlepszego do najgorszego.

Opony zimowe

Continental WinterContact TS860

Ogólny wynik: 206/260

Jazda na śniegu: 66/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80

Jazda na suchej nawierzchni: 43/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 29/40

Cena (za 1 szt.): 250 zł

Nokian WR D4

Ogólny wynik: 195/260

Jazda na śniegu: 65/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 58/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 32/40

Cena (za 1 szt.): 220 zł

Goodyear UltraGrip 9

Ogólny wynik: 191/260

Jazda na śniegu: 57/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 68/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 230 zł

Dunlop Winter Response 2

Ogólny wynik: 186/260

Jazda na śniegu: 62/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 57/80

Jazda na suchej nawierzchni: 39/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40

Cena (za 1 szt.): 220 zł

Kumho WinterCraft WP51

Ogólny wynik: 183/260

Jazda na śniegu: 60/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 27/40

Cena (za 1 szt.): 225 zł

Bridgestone Blizzak LM001

Ogólny wynik: 182/260

Jazda na śniegu: 58/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 53/80

Jazda na suchej nawierzchni: 43/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 28/40

Cena (za 1 szt.): 240 zł

Nexen Winguard Snow'G WH2

Ogólny wynik: 181/260

Jazda na śniegu: 60/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80

Jazda na suchej nawierzchni: 42/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 19/40

Cena (za 1 szt.): 175 zł

Pirelli Cinturato Winter

Ogólny wynik: 177/260

Jazda na śniegu: 56/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 59/80

Jazda na suchej nawierzchni: 36/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 230 zł

Kenda Wintergen 2 KR501

Ogólny wynik: 173/260

Jazda na śniegu: 67/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 36/80

Jazda na suchej nawierzchni: 39/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40

Cena (za 1 szt.): 180 zł

Opony całoroczne

Continental AllSeasonContact

Ogólny wynik: 200/260

Jazda na śniegu: 64/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 62/80

Jazda na suchej nawierzchni: 41/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 33/40

Cena (za 1 szt.): 270 zł

Nokian Weatherproof

Ogólny wynik: 189/260

Jazda na śniegu: 54/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 63/80

Jazda na suchej nawierzchni: 40/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 31/40

Cena (za 1 szt.): 240 zł

Michelin CrossClimate+

Ogólny wynik: 180/260

Jazda na śniegu: 50/80

Jazda na mokrej nawierzchni: 52/80

Jazda na suchej nawierzchni: 52/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 26/40

Cena (za 1 szt.): 290 zł

Ja zaznaczają eksperci GTU, opony całoroczne nie są rozwiązaniem dla każdego. Choć w przypadku opon Continentala i Nokiana wrażenia z jazdy po śniegu były podobne do tych, które towarzyszyły próbom z oponami zimowymi, to jednak zawiodły one podczas prób hamowania w letnich warunkach. 46,7 m w przypadku Continentala i 48 m Nokiana to w porównaniu z 40,9 m Michelina zbyt wiele. Według Niemców opony całoroczne to dobry sposób dla osób, które zimą rzadko wyjeżdżają z miasta lub nie robią tego wcale. To również ciekawa propozycja do miejskiego auta, jeśli mamy dwa pojazdy w rodzinie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)