BMW iX2 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Test: BMW iX2 - cena czyni cuda (i dopłaty też)

Mateusz Lubczański

To może nie jest najpiękniejsze auto w historii bawarskiej marki, ale przynajmniej jest najlepiej sprzedającym się elektrykiem BMW w Polsce.

Przynajmniej jeśli spojrzymy na wyniki uzyskane w pierwszej połowie 2025 roku - zarejestrowano 346 egzemplarzy tego modelu. To zasługa między innymi programu dopłat "naszEauto", gdzie zgarnąć można do 40 tys. zł na zakup nowego auta. Bazowo jest to 269 500 zł lub 970 zł netto miesięcznie. Co dostajemy za taką kwotę?

Cóż – 4,5 m auta z napędem elektrycznym. Z racji tego, że jest ono oparte na tej samej platformie co wersja spalinowa, nie uświadczymy tutaj frunka – bagażnika pod maską przydatnego np. na kable do ładowania. "Klasyczny" bagażnik ma 525 l pojemności, choć i tak jest nieco mniejszy niż w wersji spalinowej. Charakterystyczny kształt tylnej części nadwozia to ukłon w stronę aerodynamiki, choć nie użyteczności – tylna szyba jest pod tak mocnym kątem, że widoczność do tyłu jest niemal zerowa. Auto ma też stosunkowo wysoki próg załadunku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda CX-60 - test napędu i-ACTIV AWD

Samo wnętrze to klasyka nowoczesnych BMW – dwa ekrany mają 10,25 i 10,7 cala. Choć ikon i aplikacji jest co nie miara, tak są one sensownie pogrupowane i nawet ustawianie temperatury klimatyzacji nie jest specjalnie uciążliwe. Odniosłem przy tym wrażenie, że kabina jest lepiej wykonana niż np. w nowszym BMW X3. Tym bardziej, że jeśli dobierzemy odpowiednie pakiety, daleko nam będzie od wrażeń budżetowości, tak rozpowszechnionych obecnie w klasie premium. Co więcej, przestrzeni wewnątrz jest więcej, niż można by się spodziewać, więc iX2 może pełnić rolę auta rodzinnego.

BMW iX2
BMW iX2 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Wersja xDrive30 jest wyposażona w dwa silniki generujące łącznie 313 KM, ale tylko jeden, średni do tego, rozmiar akumulatora. To 64,7 kWh. Maksymalna moc ładowania to 130 kW. To nie są wartości, które zmieniają zasady gry. Tym bardziej, że Mini Countryman SE – który jest bliźniakiem technicznym iX2 – rozczarował mnie na ładowarce. Ostatecznie nie udało mi się uzyskać katalogowych wartości (np. naładowania do 80 proc. w pół godziny), ale wówczas nie przygotowałem baterii do ładowania.

BMW iX2 - zużycie energii
ScenariuszZużycieTeoretyczny zasięg
Miasto13,2 kWh/100 km (pełna rekuperacja)490 km
Droga krajowa (90 km/h)17,2 kWh/100 km (rekuperacja automatyczna)376 km
Droga ekspresowa (120 km/h)20,3 kWh/100 km (rekuperacja automatyczna)318 km

Muszę jednak pochwalić asystentów wspomagania jazdy. Adaptacyjny tempomat ma spory zasięg widoczności, trzymanie pasa i korekta toru jazdy są bardzo płynne. Nawet obowiązkowe piknięcia systemów bezpieczeństwa nie są inwazyjne i nie przeszkadzają w jeździe – a to nie jest wbrew pozorom oczywiste (Kia i Hyundai, patrzę na was). Do tego świetnie działająca adaptacyjna rekuperacja, która odzyskuje energię, gdy np. wrzucicie kierunkowskaz przed wjazdem na osiedlową uliczkę. Klasa!

Klienci, którzy decydują się na elektryczne iX2 ze względu na dopłaty nie przywiązują prawdopodobnie dużej wagi do prowadzenia. BMW postawiło tutaj na niezwykle gruby wieniec kierownicy i mocne wspomaganie, choć ilość komunikatów płynących do kierowcy jest zadowalająca. Sprint do setki zajmuje 5,6 s i iX2, jak każdy elektryk, zaczyna przyspieszanie z impetem, by później nieco "spuchnąć".

BMW iX2
BMW iX2 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Ten model BMW jest niezwykle sztywny i twardy, ale biorąc pod uwagę masę ogniw, taki krok nie dziwi. Szczerze mówiąc wolałbym zostać przy słabszej wersji z napędem wyłącznie na przód – elektryki są wystarczająco szybkie, a skoro ma tę samą baterię i zużywa mniej prądu…

Pomijając kwestię dopłat, iX2 dostępne jest od 232 500 zł (1410 zł netto przy 24 miesiącach, wpłacie 15 proc. oraz przebiegu 10 tys. km rocznie). Mercedes wycenia EQA na podobnym poziomie, ale proponowane produkty finansowe oferują zdecydowanie wyższą ratę leasingu. Na uwagę zasługuje też Volvo EX40, które oferuje dwie pojemności akumulatorów (dla osób potrzebujących większego zasięgu).

Polska zawsze była rynkiem, gdzie cena odgrywała ogromną rolę w sprzedaży nowych aut. BMW przygotowało dobrą ofertę pod dopłaty, więc nic dziwnego, że auto się sprzedaje. Stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu. Obiektywnie - Volvo oferuje np. większe ogniwa.

Mateusz Lubczański
Nasza ocena BMW iX2:
7 / 10
Plusy
  • Jakość wykonania i materiały, co nie zawsze jest oczywiste w segmencie premium (oraz samym BMW)
  • Świetna rekuperacja energii i działanie systemów asystujących
Minusy
  • Stylistyka (a przez to np. widoczność do tyłu)
  • Jedna pojemność ogniwa, do tego niezbyt duża
  • 130 kW nie jest jakąś łamiącą mocą ładowania, a i tak osiągana jest w wąskim zakresie, przy pustym akumulatorze
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
  • BMW iX2
[1/19] BMW iX2 Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański
BMW iX2 30 66.5kWh 313KM 230kW od 2023
Rodzaj jednostki napędowejElektryczna
Typ napędu4×4
Moc maksymalna313 KM8000
Moment maksymalny494 Nmprzy 0-4900 rpm
Przyspieszenie 0–100 km/h5.6 s
Prędkość maksymalna180 km/h
Pojemność akumulatora trakcyjnego64.7/66.5 kWh netto/brutto
Pojemność bagażnika525/1400 l
Zobacz więcej

Wybrane dla Ciebie

Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Projekt Polaka bije rekordy w Chinach. Sprzedaż jest "druzgocąca"
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Ruszyła budowa kolejnej obwodnicy. Tym razem w Małopolsce
Porsche zmienia strategię i przeprasza się z silnikami spalinowymi
Porsche zmienia strategię i przeprasza się z silnikami spalinowymi
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
Dwa nowe modele w Polsce. Oczywiście z Chin - wjeżdża marka GAC
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
496,22 km/h w chińskim aucie. Oglądałem Yangwanga U9 Xtreme z bliska
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Zamkną tunel na zakopiance. Kierowcy pojadą objazdem
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Verstappen dominuje w GP Azerbejdżanu, Piastri kończy wyścig w barierach
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Rokiem. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a