Test: Alfa Romeo Tonale – stop hybrid, go diesel?
Alfa Romeo Tonale pojawiła się w 2022 roku i początkowo była dostępna z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 1,5 litra. Od razu zapowiadano, że do oferty trafi więcej jednostek. Nie trzeba było zbyt długo czekać na kolejny silnik w ofercie.
21.12.2022 | aktual.: 22.12.2022 17:31
Śledząc rynek motoryzacyjny, bez problemu można zauważyć, że producenci coraz rzadziej wprowadzają do swojej oferty samochody z silnikami wysokoprężnymi. Jednym z ważniejszych czynników są restrykcyjne normy emisji spalin. Jedną z marek, która w tym trudnym dla silników Diesla okresie stara się walczyć o klientów zainteresowanych tymi jednostkami, jest Alfa Romeo.
Alfa Romeo Tonale od pewnego czasu ma w ofercie silnik, który nie jest dedykowany tylko kierowcom, którzy jeżdżą wyłącznie na dłuższych dystansach na trasie. Jednostki wysokoprężne z reguły tak były kojarzone, ale przecież ktoś może po prostu woleć charakterystykę jazdy z takim silnikiem.
Wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra ma moc 130 KM, czyli tyle samo, ile słabszy benzynowy silnik z układem miękkiej hybrydy. Diesel ma jednak od niego więcej momentu obrotowego. To 320 Nm, czyli o 80 więcej niż w przypadku podstawowego benzynowego silnika 1.5.
Samochód o oznaczeniu JTD daje duży potencjał, jeśli chodzi o oszczędną jazdę, co sprawdzam dla Was w tym filmie. Co istotne, za silnik wysokoprężny zapłacimy tyle samo, co za jednostkę benzynową o tej samej mocy.