Tesla wybuduje w Europie gigantyczną fabrykę

Tesla rozwija się w imponującym tempie. Aby sprostać rosnącemu popytowi i kontynuować rozwój, amerykańska firma będzie niebawem potrzebować kolejnej fabryki. Wiemy już, że zakład powstanie w Europie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Tesla
Aleksander Ruciński

Podczas niedawnej konferencji prasowej Tesli w Niemczech, potwierdził to sam szef marki, Elon Musk. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fabryka może ruszyć już za około 2 lata. Nadal jednak nie znamy dokładnej lokalizacji. Niewykluczone, że wybór padnie właśnie na Niemcy z uwagi na rozbudowaną infrastrukturę i centralne położenie w Europie.

Gigafactory 2 - taką nazwę otrzyma nowy zakład Tesli ulokowany na Starym Kontynencie. Tesla zamierza wytwarzać zarówno samochody, czy silniki jak i baterie, szczególnie te przeznaczone na europejski rynek, coraz bardziej chłonny w kwestii pojazdów elektrycznych. Przypominamy, że już niebawem Tesla rozpocznie dystrybucję swojego prawdziwego hitu, jakim jest Model 3. Auto sprzedało się w rekordowej ilości 40 000 egzemplarzy. Zysk z ich sprzedaży pozwoli Tesli jeszcze szerzej rozwinąć skrzydła.

Budowa Gigafactory 1
Budowa Gigafactory 1 © Tesla

Model 3 jest kluczowy także w kwestii budowy fabryki. Musk poinformował bowiem, że obecnie firma koncentruje się na wyprodukowaniu i dostarczeniu do klientów zamówionych aut. Gdy to nastąpi, proces budowy Gigafactory 2 rozpocznie się na dobre. Liczymy, że stanie się to w okolicach 2018 roku. Co ciekawe, budowa nowego, europejskiego zakładu będzie najambitniejszym projektem w historii Tesli. Inwestycja pochłonie około 5 mld dolarów i da miejsce pracy około 10 000 osób.

Szacuje się, że zakład zajmie powierzchnię ponad 150 boisk piłkarskich, podobnie jak aktualnie budowana, amerykańska fabryka Gigafatory 1, będzie w dużej mierze zasilana energią odnawialną. Z pewnością będzie to jedna z największych inwestycji w Europie, w ciągu najbliższych kilku lat. Państwo, w którym Tesla zdecyduje się ulokować swoją inwestycję nie jest jeszcze znane. Chętnych nie powinno jednak zabraknąć.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.