Tesla wraca do gry, Chińczycy też nie próżnują. Te modele wybierali Europejczycy w czerwcu
Szósty miesiąc 2025 roku przyniósł kilka niespodzianek na europejskim rynku motoryzacyjnym. Na fotelu lidera utrzymało się małe, miejskie Renault, ale dalej robi się ciekawie.
Jak wynika z danych opublikowanych przez Dataforce, najpopularniejszym autem w Europie trzeci miesiąc z rzędu okazało się Renault Clio. Francuski mieszczuch w czerwcu znalazł aż 26 986 chętnych. Za nim, z wynikiem 22 513 egzemplarzy, uplasowała się Tesla Model Y. To duża niespodzianka po wyraźnych spadkach z ostatnich miesięcy.
Trzecia lokata w czerwcu przypadła natomiast Dacii Sandero. Warto odnotować, że rumuński model wciąż prowadzi w statystykach za całe ostatnie sześć miesięcy, lecz Clio stopniowo się do niego zbliża. Z kolei Tesla Model Y w ujęciu półrocznym jest dopiero 21. Niewykluczone jednak, że mocno to nadrobi w kolejnych miesiącach.
Najpopularniejsze auta w Europie w pierwszym półroczu 2025 roku - Top 20 wg Dataforce
- Dacia Sandero - 130 713 sztuk,
- Renault Clio - 123 225
- Peugeot 208 - 108 346
- VW T-Roc - 105 629
- VW Golf - 103 964
- VW Tiguan - 102 482
- Dacia Duster - 95 861
- Toyota Yaris Cross - 94 763
- Peugeot 2008 - 94 753
- Citroen C3 - 94 454
- Opel Corsa - 92 016
- Toyota Yaris - 86 464
- Skoda Octavia - 81 842
- Nissan Qashqai - 78 397
- Ford Puma - 77 285
- Renault Captur - 76 433
- Kia Sportage - 75 169
- Hyundai Tucson - 74 303
- Fiat Panda - 70 737
- MG ZS - 68 544
Co warte odnotowania, tuż przed Teslą, na 20. pozycji melduje się MG ZS, będące najpopularniejszym chińskim autem w Europie. W okresie od stycznia do końca czerwca chiński SUV znalazł aż 68 544 chętnych, pokonując nie tylko wspomniany Model Y, ale i m.in. Toyotę C-HR, Peugeota 3008 czy Škodę Fabię.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie
Chińscy gracze coraz śmielej poczynają sobie na europejskim rynku. W czerwcu po raz pierwszy osiągnęli 5,5-procentowy udział, sprzedając 65 110 pojazdów - o 20 900 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W całym pierwszym półroczu Chińczycy sprzedali natomiast 327 712 aut na Starym Kontynencie - co w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku oznacza wzrost o 72 proc.
Najmniejszy skok wśród chińskich marek zaliczyło MG z wynikiem 151 435 aut (+ 18 proc.). Głównie z uwagi na najdłuższy rynkowy staż w Europie i już sporą sprzedaż. Młodsi gracze tacy jak BYD, Chery i Geely odnotowali odpowiednio 312 proc, 1389 proc. i 68 proc. wzrostu.