Dociskasz mocniej hamulec, a resztę robi elektronika. Przyda się na skrzyżowaniu

Czy zatrzymując się na skrzyżowaniu, zawsze musimy trzymać nogę na hamulcu, żeby samochód się nie stoczył? Niekoniecznie. Auto Hold znany jest właścicielom pojazdów z automatem, ale występuje też w autach z manualem. Nie każdy wie, jak go włączyć.

Auto Hold nie zawsze uruchamiany jest przyciskiem, ale najczęściej można go spotkać w samochodach z "automatem"Auto Hold nie zawsze uruchamiany jest przyciskiem, ale najczęściej można go spotkać w samochodach z "automatem"
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Filip Buliński

Postępująca technologia pozwala producentom samochodów wyposażać swoje modele z proste funkcje, które mogą ułatwić i umilić codzienne użytkowanie samochodu. Jedną z nich jest Auto Hold, system oparty na elektrycznym hamulcu postojowym, który po zatrzymaniu automatycznie blokuje hamulce, uniemożliwiając tym samym stoczenie auta.

Można go spotkać głównie w stosunkowo nowych pojazdach z automatyczną skrzynią biegów, bo taka przekładnia wymaga ciągłego trzymania nogi na hamulcu po zatrzymaniu, nawet jeśli droga jest całkowicie płaska. Podobną funkcję możemy spotkać jednak coraz częściej w autach z manualną skrzynią biegów.

Aby uruchomić system, wystarczy po zatrzymaniu mocniej docisnąć hamulec nożny, by układ zablokował koła, a nasza noga mogła odpoczywać. Zdarza się jednak, że funkcja włączana jest specjalnym przyciskiem, który znajdziemy w okolicy dźwigni elektrycznego hamulca postojowego. System zwolni się automatycznie, kiedy kierowca zacznie ruszać. To rozwiązanie może się także przydać na podjazdach.

Jest jednak pewien warunek – muszą to być samochody wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. W końcu to na tym systemie funkcja opiera swoje działania. W przypadku automatycznej skrzyni biegów, Auto Hold najczęściej uruchamiany jest przyciskiem. Nie jest to jednak zasada - w niektórych samochodach automatem funkcję uruchamia się podobnie, jak w pojazdach z ręczną skrzynią biegów. Należy jednak pamiętać, że nie każdy samochód z elektrycznym hamulcem postojowym dysponuje opisaną wyżej funkcją.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯