Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania
Zadowolony klient, to stały klient - to stwierdzenie, które sprawdza się również w motoryzacji. Najnowszy raport JD Power pokazuje, które marki cieszą się największą lojalnością wśród kupujących.
Twórcy raportu skupili się na amerykańskim rynku, dzieląc go na pięć segmentów - dwa w kategorii premium i trzy pozostałe. Którzy producenci wypadli najlepiej?
W segmencie osobowych aut premium pierwsza lokata przypadła Porsche ze współczynnikiem powracalności na poziomie 58,2 proc. Drugą lokatę z wynikiem 49,7 proc. zajął Mercedes. Inaczej wygląda sytuacja w segmencie SUV-ów premium, gdzie zwyciężył Lexus (57,4 proc.), a drugie miejsce przypadło BMW (54 proc.).
W przypadku marek dla zwykłych zjadaczy chleba prowadzi Toyota z wynikiem 62 proc. Tuż za nią plasuje się Honda, której 55,5 proc. klientów wraca do salonów po kolejne auto. Honda radzi sobie jeszcze lepiej w segmencie zwykłych SUV-ów, gdzie prowadzi z wynikiem 62 proc., wyprzedzając Subaru (60,6 proc.). Ostatni segment zbadany przez JD Power to pickupy. Tu wygrywa Ford notując wynik 66,6 proc. i wyprzedzając Toyotę (61,2 proc.).
Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Porsche 911 Targa 4 GTS
Wszystkie wymienione marki przewyższają średnią, która w tegorocznym badaniu spadła poniżej 50 proc. Oznacza to, że coraz więcej amerykańskich klientów decyduje się na zmianę marki, niż pozostaje przy dotychczasowej.
"Zmieniające się warunki rynkowe, takie jak zwiększona dostępność modeli, zróżnicowany wiek produktów i bardziej agresywne oferty promocyjne sprawiły, że lojalność wobec marek spadła poniżej 50 proc., podczas gdy w ubiegłym roku wynosiła 51 proc. W tegorocznym badaniu lojalność wobec marek wynosi średnio 49 proc. we wszystkich segmentach" - wyjaśnia Tyson Jominy z JD Power.