Te marki mają najbardziej lojalnych klientów. Amerykanie opublikowali badania

Zadowolony klient, to stały klient - to stwierdzenie, które sprawdza się również w motoryzacji. Najnowszy raport JD Power pokazuje, które marki cieszą się największą lojalnością wśród kupujących.

Porsche Taycan Turbo SPorsche Taycan Turbo S
Źródło zdjęć: © WP Autokult
Aleksander Ruciński

Twórcy raportu skupili się na amerykańskim rynku, dzieląc go na pięć segmentów - dwa w kategorii premium i trzy pozostałe. Którzy producenci wypadli najlepiej?

W segmencie osobowych aut premium pierwsza lokata przypadła Porsche ze współczynnikiem powracalności na poziomie 58,2 proc. Drugą lokatę z wynikiem 49,7 proc. zajął Mercedes. Inaczej wygląda sytuacja w segmencie SUV-ów premium, gdzie zwyciężył Lexus (57,4 proc.), a drugie miejsce przypadło BMW (54 proc.).

W przypadku marek dla zwykłych zjadaczy chleba prowadzi Toyota z wynikiem 62 proc. Tuż za nią plasuje się Honda, której 55,5 proc. klientów wraca do salonów po kolejne auto. Honda radzi sobie jeszcze lepiej w segmencie zwykłych SUV-ów, gdzie prowadzi z wynikiem 62 proc., wyprzedzając Subaru (60,6 proc.). Ostatni segment zbadany przez JD Power to pickupy. Tu wygrywa Ford notując wynik 66,6 proc. i wyprzedzając Toyotę (61,2 proc.).

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Porsche 911 Targa 4 GTS

Wszystkie wymienione marki przewyższają średnią, która w tegorocznym badaniu spadła poniżej 50 proc. Oznacza to, że coraz więcej amerykańskich klientów decyduje się na zmianę marki, niż pozostaje przy dotychczasowej.

"Zmieniające się warunki rynkowe, takie jak zwiększona dostępność modeli, zróżnicowany wiek produktów i bardziej agresywne oferty promocyjne sprawiły, że lojalność wobec marek spadła poniżej 50 proc., podczas gdy w ubiegłym roku wynosiła 51 proc. W tegorocznym badaniu lojalność wobec marek wynosi średnio 49 proc. we wszystkich segmentach" - wyjaśnia Tyson Jominy z JD Power.

Wybrane dla Ciebie

Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
Kia K4 wjeżdża do salonów, zaskakując cenami. Ile kosztuje następca Ceeda?
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"
Zwolnili prawie 10 tys. osób w 4 lata. I to tylko w jednym kraju
Zwolnili prawie 10 tys. osób w 4 lata. I to tylko w jednym kraju
Policjanci zatrzymali Forda. Zdziwili, gdy zobaczyli, kto prowadzi
Policjanci zatrzymali Forda. Zdziwili, gdy zobaczyli, kto prowadzi
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Odświeżony Lexus RZ wjeżdża do salonów. Na początek duże promocje
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Pierwszy kontakt z elektrycznym Porsche Cayenne: ma wszystko to, co Tesla, Chińczycy i wiele więcej
Będą nowości w mObywatelu. Zmiany idą jak burza
Będą nowości w mObywatelu. Zmiany idą jak burza
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Nieznana funkcja pasów bezpieczeństwa. Lepiej, by się nie przydała
Policja rozbiła gang złodziei. Specjalizowali się w jednej grupie aut
Policja rozbiła gang złodziei. Specjalizowali się w jednej grupie aut
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki
Ostatni Ford Focus ST wyjechał z fabryki. To koniec pewnej epoki
Test: Audi RS 3 - pocisk autostradowy
Test: Audi RS 3 - pocisk autostradowy
Europa nie chce części ze Wschodu. Branża apeluje
Europa nie chce części ze Wschodu. Branża apeluje