Tak ma wyglądać nowa Toyota C-HR. Widziałem prototyp Japończyków na żywo

Od momentu debiutu pierwszej generacji, Toyota C-HR zdobyła serca klientów odważną stylistyką. Nie inaczej będzie przy okazji drugiej odsłony, której konceptem Japończycy pochwalili się na Kenshiki Forum w Brukseli. Wiadomo też, jaki będzie wybór napędów.

Toyota C-HR PrologueToyota C-HR Prologue
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Filip Buliński

Obecna od 2016 r. Toyota C-HR powoli przymierza się do zmiany warty. Możnaby sądzić, że ze skromnym bagażnikiem i niewielką ilością miejsca w środku nie zawojuje segmentu kompaktowych crossoverów. Tymczasem wyniki sprzedażowe od momentu premiery do dziś utrzymują się na wysokim poziomie.

Wystarczy wspomnieć, że w zeszłym roku C-HR zajął 7. miejsce w rankingu najchętniej kupowanych aut w Polsce, natomiast po 10 miesiącach tego roku plasuje się na 9. miejscu. Jednym z kluczy do sukcesu auta była nieszablonowa stylistyka. I tego samego projektanci trzymają się przy okazji nowej odsłony.

Toyota C-HR Prologue
Toyota C-HR Prologue © Autokult | Filip Buliński

Miałem okazję zobaczyć ją już na żywo podczas corocznego Kenshiki Forum w Brukseli. To co prawda jeszcze prototyp, ale już pokazuje, czego w przybliżeniu możemy się spodziewać. Design bez wątpienia pozostał bardzo odważny.

Przednia część przypomina styl zapoczątkowany przez bZ4X i prezentowany także przez bZ Compact SUV. Uwagę zwraca spiczasty przód oraz reflektory w kształcie litery C inspirowane tymi, obecnymi w Toyocie Aygo X.

Toyota C-HR Prologue
Toyota C-HR Prologue © Autokult | Filip Buliński

Styliści podkreślają, że przy formowaniu nadwozia motywem przewodnim był diament. Silne przetłoczenia boczne, większe koła i krótsze zwisy mają podkreślić dynamizm sylwetki. Szczególnie ciekawie prezentuje się jednak tylna część auta. I nie chodzi tylko o wyjątkowo mocno pochyloną szybę, czy światła częściowo zintegrowane ze słupkiem C, ale niezwykle daleko zachodzące tylne drzwi z… jeszcze mniejszą szybą niż dotychczas.

Poczucie ciasnoty i niewielkie przeszklenie tylnej części kabiny już w obecnej generacji może powodować dyskomfort. Tym bardziej jestem ciekaw, jak to będzie wyglądało w ostatecznej wersji. Niestety prototyp nie miał jeszcze gotowego wnętrza. Toyota obiecuje jednak, że będzie przestronniejsze niż w obecnym aucie.

Toyota C-HR Prologue
Toyota C-HR Prologue © Autokult | Filip Buliński

Stylistyka nowego C-HR bez wątpienia zwraca uwagę, choć należy pamiętać, że w aucie produkcyjnym zostanie ona jeszcze nieco ugrzeczniona. Mając w pamięci przykłady innych prototypów Toyoty, a następnie ich wersji produkcyjnych, można się spodziewać, że zakres zmian nie będzie zbyt obszerny.

A co z napędami?

Wszystko wskazuje na to, że w nowym C-HR spalinowy silnik straci samodzielność. Nowa toyota na pewno będzie dysponować układem hybrydowym — zarówno klasycznym, jak i plug-inem. Akumulatory do tej drugiej opcji mają być montowane na terenie Europy.

Przedstawiciele nie zdradzają jednak na razie jeszcze, gdzie dokładnie będzie się to odbywać. Jedną z możliwych lokalizacji jest zakład Toyoty na Dolnym Śląsku.

  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
  • Toyota C-HR Prologue
[1/10] Toyota C-HR Prologue Źródło zdjęć: Autokult | Filip Buliński

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach