Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Mercedes-Benz Klasy C W202/S202

Generacja
Mercedes-Benz Klasy C W202/S202 Zobacz 2 zdjęcia

Mercedes Benz klasy C (W202) to samochód osobowy klasy średniej, którego produkcję rozpoczęto w niemieckim Bremen w 1993 roku. Zastąpił on model W201 (popularną stodziewięćdziesiątkę) i był bardzo popularnym autem w swojej klasie. Do 1997 roku (kiedy weszła na rynek klasa A) był najmniejszym modelem w gamie niemieckiego producenta. Przygotowano również kombi (wprowadzone dopiero w 1996 roku) na bazie tego modelu, które w wewnętrznej nomenklaturze Mercedesa nosiło symbol S202.

Stylistyka nadwozia w porównaniu z poprzednikiem jest zdecydowanie łagodniejsza. Auto miało smuklejsze i bardziej proporcjonalne kształty. Nie szokowało wyglądem, co właściciele tych aut bardzo sobie cenili. W202 przeszło dwa liftingi: drobny w 1995 roku i duży w 1997 roku. Ten pierwszy obejmował głównie detale; wprowadzono między innymi białe klosze kierunkowskazów z przodu i z tyłu. Miało to upodobnić klasę C do nowej klasy E. W 1997 roku auto przeszło bardziej znaczące zmiany. Pojawiły się nowe zderzaki obniżające optycznie samochód, przednia atrapa o zmienionym ożebrowaniu, zrezygnowano też z czarnych plastików otaczających wóz.

W202 miało 4487 mm długości, 1720 mm szerokości i 1418 mm wysokości (po liftingu z 1995 roku 1427 mm), więc 4-osobowa rodzina mogła spokojnie pojechać za miasto w komfortowych warunkach. Masa własna tego modelu to 1350 kg. Pojemność bagażnika wersji sedan wynosi 430 l, co jest wynikiem przyzwoitym w tej klasie. Kombi miało o 35 l więcej, a po złożeniu tylnej kanapy dzięki foremnemu nadwoziu przestrzeń rosła aż do 1510 l.

Po liftingu w 1995 roku występowały 4 linie stylizacyjne (po części powiązane z wyposażeniem standardowym): Classic, Esprit, Elegance i Sport. Wersje Esprit i Sport były niższe od standardowej o 3 cm. Bardzo bogata gama wyposażenia dodatkowego pozwalała doposażyć auto w indywidualny sposób. W standardzie znajdowały się pełnowymiarowa poduszka powietrzna kierowcy, system bezpieczeństwa bocznego uderzenia, system ABS, wspomaganie kierownicy oraz centralny zamek. Po faceliftingu w 1997 roku standardowe wyposażenie obejmowało cztery poduszki z przodu (dwie przednie i dwie boczne), system BAS, elektroniczny system ASR we wszystkich modelach oprócz C180 i C220D i unowocześniony system ASSYST. Na liście opcjonalnej pojawiły się m.in. czujniki parkowania, APS (system nawigacji zintegrowany w radiu), nowy tempomat, sensor deszczu i reflektory ksenonowe z systemem samopoziomowania.

Do auta proponowano trzy skrzynie biegów: 5-biegową manualną i 4- lub 5-stopniową automatyczną. Gama jednostek napędowych oferowana w tym modelu przez cały okres produkcji była imponująca i obejmowała 13 różnych jednostek benzynowych i 5 diesli. Paletę silników benzynowych otwierał całkiem żwawy motor 1,8 16V o mocy 122 KM. Wyżej stały motory 2,0 l (129 KM i 136 KM), 2,0 l z kompresorem (163 KM, 180 KM i 192 KM), 2,2 l (zastąpiony potem przez pojemność 2,3 l – 150 KM), 2,3 l z kompresorem (193 KM), 2,4 l V6 (170 KM) i 2,8 l V6 (197 KM).

Na szczycie tej palety znajdowały się wersje AMG. Już w 1994 roku rozpoczęto sprzedaż wersji C36 AMG, która miała silnik o pojemności 3,6 l w układzie R6 i mocy 280 KM. Pozwalało to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. W standardzie montowana była 4-stopniowa przekładnia automatyczna. Po zmianach w 1997 roku zdecydowano się na wprowadzenie wersji C43 AMG, która była wyposażona w motor V8 o pojemności 4,3 l i mocy 306 KM, co pozwalało rozpędzić się do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 6,5 s i osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h. Wyposażono ją w nowy, 5-stopniowy automat. Pod koniec produkcji w 2000 roku wprowadzono wersję C55 AMG, która święciła triumfy głównie w Stanach Zjednoczonych. Miała ona silnik 5,4 V8 o mocy 354 KM i momencie obrotowym 530 Nm. Diesle miały pojemności 2,0 l (75 KM), 2,2 l (95 KM, 102 KM i 125 KM) i 2,5 l (113 KM i 150 KM).

W maju 2000 roku zakończono produkcję wersji sedan, a w kwietniu 2001 roku wersji kombi. Zastąpiono je modelem W203, który wprowadzono na rynek tuż po zakończeniu montowania ostatnich egzemplarzy 4-drzwiowych W202.

4.21
Ocena na postawie 108 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMercedes-Benz
ModelMercedes-Benz C-Klasa
Produkcja od1993
Produkcja do1997

Inne generacje Mercedes-Benz C-Klasa

Inne modele Mercedes-Benz

Oceny użytkowników (81)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Mercedes-Benz Klasy C W202/S202: newsy, testy i recenzje

Wnętrze Roku Wirtualnej Polski 2021: Mercedes-Benz Klasy S

... autem. Pomysłów na urządzenie kokpitów i rozpieszczanie pasażerów nie brakuje, ale to Mercedes-Benz Klasy S urzekł nas najbardziej. ... na torcie jest funkcja masażu ciepłymi kamieniami. Nie można zapomnieć o aspekcie technologicznym: o ...

tydzień temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

TEST: Mercedes E300 Coupe - dodaje stylu. Wszystkiemu?

... Mercedes klasy E Coupe to jeden z najładniejszych samochodów na rynku. Ma płynne linie, elegancką stylistykę–jest po prostu bardzo stylowy. Ale czy w każdym otoczeniu? ... Mercedes klasy E przeszedł niedawno lifting, który może zmienił ...

4 tygodnie temu

Test: 18 rzeczy, których nie wiedziałeś o nowym Mercedesie Klasy S

... Mercedes Klasy S zawsze przodował, jeśli chodzi o nowe rozwiązania technologiczne, a w najnowszym wydaniu osiąga już chyba szczyt komputeryzacji. Oto 18 najciekawszych rzeczy, których o tym modelu mogłeś nie wiedzieć. ... Mercedes-Benz klasy S - ...

3 miesiące temu

Kobiecy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2021: Mercedes-Benz GLA

... Zwycięzcą w tej kategorii został Mercedes-Benz GLA. Sprostał szczególnie trudnemu zadaniu, bo tutaj co roku poszukujemy samochodu stylowego, ale przy tym również bardzo komfortowego, nowoczesnego ... i bezpiecznego. Mercedes-Benz GLA wyposażony ...

tydzień temu

Król limuzyn. Jak Mercedes Klasy S podnosił poprzeczkę konkurencji

... Premiera najnowszej generacji Mercedesa Klasy S, znanego jako W223, podtrzymała tradycję narzuconą przez ten model. Po raz kolejny Klasa S udostępnia swoim właścicielom wyposażenie, które do "zwykłych" samochodów trafi dopiero za kilka, a nawet ...

7 miesięcy temu

Test: Mercedes-Benz Klasy V 300d 4Matic - wydanie drugie, luksusowe

... Zapewne nie zauważyliście liftingu Mercedesa Klasy V, który doczekał się z zewnątrz kilku mało interesujących dodatków. O wiele więcej dzieje się we wnętrzu i pod maską. Twórcy chcieli, by auto jeszcze bardziej zbliżyło się do komfortu Klasy S. ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie