Nissan Pulsar N10

Generacja
Nissan Pulsar N10 Zobacz 6 zdjęć

Nissan Pulsar N10 to pierwszy generacja serii produkowana w latach 1978-1982. Pulsar N10 występował jako: trzy- i pięciodrzwiowy hatchback (z wtryskową wersję 1,4 litrowego silnika), czterodrzwiowy sedan szybkiego ruchu, pięciodrzwiowa furgonetka lub kombi, a także trzydrzwiowy coupe z rzadką okrągłą tylną szybą (pod koniec 1978 roku).

Nissan Pulsar N10 – podstawowe dane

Nissan Pulsar I generacji (seria N10) należy do klasy kompaktowych samochodów i reprezentuje on segment C (średnie samochody, kompakt). Japońskie auto występuje jako czterodrzwiowy sedan, trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, coupe hatchback oraz kombi. W 1980 roku przeprowadzono na serii facelifting.

Nissan Pulsar N10 wyposażony był w silniki o pojemności 1237 – 1488 cm³, które osiągały moc rzędu 69 – 94 KM. Nissan Pulsar I generacji (N10), pod względem konstrukcji, ściśle związany jest z: Nissanem Cherry N10 III generacji (eksport), Nissanem 310 (USA), Nissanem Langley N10 I generacji, Datsunem Pulsar (Nowa Zelandia).

Nissan Pulsar N10 w Japonii

Większość rynków, poza rodzimą Japonią, nie otrzymały wszystkich wersji Pulsara N10, na przykład trzy- i pięciodrzwiowe hatchbaki i coupe oferowane były jedynie Stanom Zjednoczonym. Ponadto, większość rynków nigdy nie dostała żadnych wtryskiwanych wersji silnika w Pulsarze N10. Mały, litrowy silnik A10 (później zaktualizowany do motoru OHC zwanego E10) nigdy nie był dostępny w Japonii. Eksportowano go do krajów, gdzie prawo podatkowe wymagało mniejszych silników.

Pasażerskie modele Pulsara N10 na rynku krajowym otrzymały nieco większy silnik A12A, w odróżnieniu od pojazdów dostawczych, które zachowały mniejszy silnik A12 (i jego większą opcję A14) wykorzystywany również w poprzedzającym modelu - Nissan Cherry F-II. Furgonetka Pulsar N10, jak na tego typu samochód, miała nietypowy napęd na przednią oś.

Nissan nie przypadkowo umieścił napęd na przodzie, zaistniałą sytuację w pełni wykorzystał, dając furgonetce specjalne tylne zawieszenie, co pozwoliło na skonstruowanie bardzo niskiej podłogi bagażowej. Aby jeszcze bardziej opuścić tył auta, tylny zderzak Pulsara N10 był niezwykle szczupły. Nadwozie vana Pulsara N10 posiadało wygodne okucia, zainstalowane także w Pulsarze N10 kombi, przeznaczonym na rynek eksportowy. Po marcowym facelifingu w 1981 roku van Pulsar N10 otrzymał również zaktualizowany silnik E13 i E15 OHC.

Nissan Pulsar N10 w USA i Europie

W Ameryce Północnej Pulsar N10 (tam nazywany Datsun 310) na początku sprzedawany był tylko z największym, 1.4 litrowym silnikiem i tylko z cztero- lub pięciobiegową ręczną skrzynią biegów. Pulsar N10 występował w dwóch wersjach wyposażenia: Deluxe lub GX, a pierwotnie dostępne było tylko trzydrzwiowe nadwozie typu hatchback lub coupe.

Jedynie trzydrzwiowe wersje od początku były dostępne w wykończeniu deluxe (opcjonalnie w wykończeniu GX), a pozostałe nadwozia sprzedawano wyłącznie w wyposażeniu GX. We wszystkich sedanach Pulsar N10 umieszczono czterostopniową manualną skrzynię biegów, podczas gdy Pulsar N10 GX Coupe otrzymał pięć przekładni.

W 1981 roku Nissan Pulsar N10 przeszedł facelifting, po którym otrzymał, m.in.: nowy pochyły poziomo grill (atrapę chłodnicy), prostokątne przednie reflektory, zamiast poprzednich okrągłych. Dostępny był również model pięciodrzwiowego hatchbacka (tak zwany „sedan hatchback”) dostępny jedynie w wykończeniu GX.

Większy silnik o pojemności 1,5 litra zastąpiono wcześniejszą jednostką o pojemności 1,4 litra. Była to nadal jednostka napędowa (w przeciwieństwie do nowej serii E, która lada moment miała pojawić się w Pulsarach N10 w pozostałych częściach świata), z dwupaliwowym gaźnikiem i katalizatorem.

Pulsar N10 nie zdołał zawojować rynku amerykańskiego, gdzie tańsze i nieco większe serie z napędem na tylne koła od zawsze istniały na tym rynku. Ponadto, brak opcji z automatyczną przekładnią dyskwalifikowało japońskie auto z rynku amerykańskim.

4.44
Ocena na postawie 20 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pulsar
Produkcja od1978
Produkcja do1982

Wybrane wersje Nissan Pulsar N10

Inne generacje Nissan Pulsar

Inne modele Nissan

Nissan Pulsar N10: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Nissan Leaf e+ potaniał o ponad 30 tys. zł. Ceny modelu w Polsce

... Topowa wersja elektrycznego Nissana Leaf zauważalnie potaniała. W przeciwieństwie do wersji podstawowej, która z kolei nieco podrożała. Czyżby japoński producent chciał w ten sposób zachęcić klientów to sięgania po mocniejszą odmianę? ... Auta ...

3 tygodnie temu

Nissan Pulsar - powrót do klasy kompakt

... Nissan po kilku latach nieobecności postanowił wrócić do segmentu aut kompaktowych z modelem Pulsar, kiedyś znanym u nas jako Sunny. ... producent postanowił powrócić do tradycyjnego segmentu kompaktów z modelem Pulsar, który kiedyś był u nas ...

dawno temu

Mocne Pulsary w Paryżu

... Nissan zaprezentował w Paryżu swój najnowszy model Pulsar, a także Pulsar Nismo Concept. Ujawnił również, że niebawem na rynek wejdzie mocna wersja standardowego Pulsara. ... 190 KM i 240 Nm będzie osiągał silnik 1,6 DIG-T, który do oferty ...

dawno temu

Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM - trendsetter wtapia się w tłum

... Nissan Juke drugiej generacji stał się o wiele dojrzalszy i może odbierać klientów nawet większemu Qashqaiowi. Nie każdego zadowoli jednak litrowy silnik czy dyskusyjna praca dwusprzęgłowej ... 1938 Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM N-Design - test, ...

miesiąc temu

Nowy Nissan Tiida, czyli odświeżony Pulsar

... Nissan zaprezentował w Chinach odświeżony model Tiida, znany u nas jako Pulsar. Co zmieniło się w jednym z najprzestronniejszych kompaktów na rynku? ... Tego samochodu na razie nie zobaczymy na rynku europejskim i nie wiemy kiedy się u nas ...

dawno temu

Nissan Juke - ile zostało w nim "dżukowatości"?

... Wobec Nissana Juke'a nigdy nie można było być obojętnym. Albo się go kochało, albo nienawidziło. Czy z nowym modelem nadal tak jest? ... Nissan Juke był chyba pierwszym tak polaryzującym samochodem od czasów Multipli. Miał swoich wiernych fanów, ...

4 miesiące temu

Wiemy ile będzie kosztował Nissan Pulsar w Polsce!

... Nissan Pulsar jest dostępny z dwoma silnikami: 1,2 DIG-T o mocy 115 KM i wysokoprężnym 1,5 dCi rozwijającym 110 KM. Ile trzeba za niego zapłacić? ... Nissan twierdzi, że Pulsar nie będzie miał sobie równych w swoim segmencie pod względem ...

dawno temu

Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test

... Dla jednych Nissan Pulsar jest zupełną nowością, dla innych po prostu następcą znanego im modelu Tiida. Jedna i druga nazwa kojarzy się z… niczym. Z marketingowego punktu widzenia Nissana, Pulsar ... Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test1938 ...

dawno temu

Następca Nissana 370Z na filmie. Sylwetką nawiązuje do klasyków

... Obecna sytuacja japońskiej marki nie jest najlepsza, ale nie oznacza to, że zamierza ona przerzucić się tylko na produkcję SUV-ów. W jednym z materiałów promocyjnych producenta pojawiła się sylwetka auta sportowego. To – najprawdopodobniej – ...

5 miesięcy temu

Nissan (na razie) nie opuszcza Europy. Przejdzie jednak spore zmiany

... Sieć obiegła plotka, jakoby Nissan miał opuścić rynek europejski. Nie da się ukryć, że marka będzie musiała na nowo podejść do kwestii sprzedaży i rozwoju marki, ale jak potwierdzają przedstawiciele producenta, opuszczenie Europy nie jest po ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie